سرنوشت پرونده آرمان و غزاله چه شد؟

سرنوشت پرونده آرمان و غزاله چه شد؟

محمد رضا زمانی علویجه، وکیل خانواده غزاله خبر از نهایی شدن حکم پرونده داده است. او گفته که پرونده این قتل پس از انجام تحقیقات مفصل و تشکیل جلسات متعدد در دادسرای جنایی تهران و سپس ۲ مرحله رسیدگی در دادگاه کیفری یک استان تهران (شعب چهارم و پنجم) و ۵ مرحله رسیدگی فرجام‌خواهی و اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور، اکنون در واحد اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران، روند اجرایی خود را طی می‌کند.

کد خبر : ۹۶۲۷۱
بازدید : ۶۷۳۶
فرادید | حدود هشت سال از پرونده پر فراز و نشیب آرمان و غزاله می‌گذرد، پرونده‌ای که حالا وکیل خانواده غزاله می‌گوید که حکم نهایی صادر شده و برای اجرای قصاص به دادسرای جنایی تهران ارسال شده است.

به گزارش فرادید؛ آرمان متهم است که غزاله را در سال ۹۲ به قتل رسانده و جسد او را مفقود کرده است. اتهامی که آرمان و وکلای او در طول هشت سال اخیر آن را رد کردند.

اما حالا محمد رضا زمانی علویجه، وکیل خانواده غزاله خبر از نهایی شدن حکم پرونده داده است.

او گفته که پرونده این قتل پس از انجام تحقیقات مفصل و تشکیل جلسات متعدد در دادسرای جنایی تهران و سپس ۲ مرحله رسیدگی در دادگاه کیفری یک استان تهران (شعب چهارم و پنجم) و ۵ مرحله رسیدگی فرجام‌خواهی و اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور، اکنون در واحد اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران، روند اجرایی خود را طی می‌کند.

طبق گفته وکیل خانواده غزاله، رأی قطعی دادگاه مبنی بر قصاص بوده است.

پیش از این، حکم اعدام آرمان عبدالعالی، برای بار دوم در دیوان عالی کشور تایید شده بود.

البته هنوز وکلای خانواده آرمان، در مورد نهایی شدن حکم نهایی دادگاه سخنی به میان نیاورده اند.

با این حال برخی حقوقدانان معتقدند در صورت عدم گذشت خانواده غزاله، حکم قصاص آرمان روز‌های آینده اجرا خواهد شد.
سرنوشت پرونده آرمان و غزاله چه شد؟

داستان قتل غزاله؛ آرمان متهم ردیف اول

۱۲ اسفند هشت سال قبل بود که پدر غزاله با مراجعه به کلانتری ۱۰۳ گاندی مدعی شد که دخترش ساعت ۱۵ از خانه خارج شده و به مطب دکتر پوست در خیابان ظفر رفته، اما ناپدید شده و گوشی‌اش هم خاموش است.

پس از بررسی‌ها مشخص شد که غزاله به مطب پزشک رفته است، اما از آنجا که یک ساعت تا نوبت اش فرصت داشته، مطب را ترک کرده است. بررسی دوربین‌ها و تحقیقات میدانی توسط پلیس نشان داد که غزاله تلفنی به یکی از دوستانش گفته به دیدار پسری به نام آرمان می‌رود.

پس از احضار آرمان به آگاهی، او مدعی شد که دوازدهم اسفندماه غزاله با او تماس گرفت و گفته نزدیک خانه آن‌ها است، اما هرگز به خانه شان نرفته است.

آرمان گفته بود که من از آیفون بیرون را نگاه کردم، اما غزاله را ندیدم، به همین خاطر پیش برادر کوچکم در اتاق رفتم و به خاطر مصرف داروی ضدآلرژی فصلی، خوابم برد.

اما پس از استدلال‌های پلیس آگاهی، آرمان روایت خود را تغییر داد.

او گفت که «غزاله به خانه‌مان آمد. با هم صحبت کردیم، اما او گفت دیرش شده. من او را بدرقه کردم و در را بستم، اما ناگهان صدای جیغش را شنیدم. او به خاطر خیس‌بودن پله‌ها سُر خورده بود و صورتش خونریزی داشت. او را به داخل خانه آوردم، چون مرده بود و نفس نمی‌کشید، به دور او کیسه زباله کشیدم و آن را در چمدان چرخدار گذاشته و به میدان مینا بردم و به سطل زباله انداختم، سپس برگشتم و خون موجود در راه پله‌ها را پاک کردم.»

اعتراف آرمان به قتل و ادعای زنده بودن غزاله!

در نهایت، اما آرمان به قتل غزاله اعتراف کرد. او گفته بود که «او مرا هل داد، من هم او را هل دادم که سرش به میله تخت خورد، من هم سرش را دو دستی گرفتم و چند بار به میله تخت کوبیدم و سپس میله بارفیکس را برداشتم و با آن نیز پنج ضربه به سرش زدم، بعد او را در چمدان چرخدار گذاشتم و به سطل زباله انداختم.»

البته آرمان درست ده ماه بعد، قتل غزاله را انکار کرد. او بار دیگر علت فوت غزاله را عجله وی برای رفتن و سقوط او از پله‌ها اعلام کرد.

اما دادگاه آرمان را قاتل غزاله معرفی کرد و آرمان به قصاص محکوم شد. گرچه خانواده غزاله، رضایت خود را منوط به اعلام محل دفن جسد دخترشان کردند. اما آرمان می‌گفت که از محل جسد غزاله خبری ندارد.

در این حین، وکلای آرمان مدعی شدند که غزاله زنده است. آن‌ها استناد ادعای خود را، درخواست تمدید دفترچه بیمه بعد از قتل غزاله و مرخصی تحصیلی از دانشگاه اعلام کردند.

به این ترتیب وکیل آرمان درخواست اعاده دادرسی کرد.

اما پس از بررسی‌ها مشخص شد که درخواست مرخصی توسط خانواده غزاله انجام شده است. در مورد دفترچه بیمه نیز کارگزاری بیمه اعلام کرد که والدین غزاله (و نه شخص غزاله) در همان اوایل و به امید زنده بودن او، برای یک نوبت تمدید دفترچه دخترشان، به بیمه مراجعه کرده بودند.

با این وجود پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره تکلیف پرونده آرمان و غزاله مشخص شده است. آرمان باید منتظر اعدام و یا بخشش باشد. بخششی که همچنان به اعلام محل دفن جسد از سوی آرمان بستگی دارد.
۰
نظرات بینندگان
  • حمید ارسالی در

    ظاهرا زندگی اون دختر بدبخت کشته شده ارزشی نداشته و تنها جان این پسر قاتل هست که ارزش داره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید