برنامه‌های کاربردی برای استفاده بهتر از تلفن هوشمند

برنامه‌های کاربردی برای استفاده بهتر از تلفن هوشمند

تلفن‌های هوشمند در کنار تمامی قابلیت‌هایی که از آن‌ها می‌شناسیم، ویژگی‌های دیگری نیز دارند که شاید از آن‌ها بی خبر باشید. برنامه‌های ارائه شده برای موبایل می‌توانند استفاده از تلفن‌های هوشمند را در مواقع خاص راحت‌تر کنند.

کد خبر : ۹۶۲۷۳
بازدید : ۳۷۹۲۰
مائده زمان فشمی | اکثر مردم از فکر نداشتن تلفن همراه هنگام خروج از خانه دیوانه می‌شوند. طبق گزارش‌های مرکز تحقیقات پیو، ۷۷ درصد آمریکایی‌ها صاحب تلفن هوشمند هستند و به طور متوسط ۵ ساعت در روز را صرف چک کردن آن می‌کنند.

تلفن‌های هوشمند در کنار تمامی قابلیت‌هایی که از آن‌ها می‌شناسیم، ویژگی‌های دیگری نیز دارند که شاید از آن‌ها بی خبر باشید. برنامه‌های ارائه شده برای موبایل می‌توانند استفاده از تلفن‌های هوشمند را در مواقع خاص راحت‌تر کنند.


در ادامه ویژگی‌های دیگری از تلفن‌های همراه را می‌خوانید:
کدهای QR

کد‌های QR را بدون برنامه اسکن کنید

در حالی که قبلاً مجبور بودید یک برنامه QR کد خوان ویژه در تلفن خود داشته باشید، اکنون می‌توانید دوربین آیفون خود را به سمت کد QR هدایت کرده و اسکن خودکار انجام دهید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که برنامه دوربین خود را باز کنید، دوربین خود را بر روی کد QR متمرکز و سپس روی اعلان حاصله که شما را به صفحه محصول یا وب سایت می‌برد ضربه بزنید.
با باز کردن برنامه Google، فعال کردن جستجوی صفحه و پیروی از همان پروتکل، می‌توان همین کار را در تلفن‌های اندرویدی نیز انجام داد.
ویبره سفارشی

ویبره سفارشی ایجاد کنید

اگر در شرایط خاص امکان دیدن گوشی خود را ندارید و می‌خواهید بدانید چه کسی با شما تماس گرفته، می‌توانید ویبره اختصاصی خود را بسازید. برای اینکار پس از ورود به تنظیمات در iPhone، روی Sounds & Haptics کلیک کنید. روی Ringtone یا Text Tone کلیک کرده و در بالا گزینه Vibration را مشاهده خواهید کرد.
روی این گزینه کلیک و به پایین پیمایش کنید تا بخش Custom را پیدا کنید، در زیر روی ایجاد New Vibration کلیک کنید. در این قسمت از برنامه، می‌توانید الگوی ارتعاش سفارشی خود را ایجاد کنید.
دسته بندی تصاویر

جستجوی تصاویر بر اساس دسته بندی

به یاد نمی‌آورید که چه زمانی تصاویر زیبایی را ثبت کردید، نگران نباشید، یافتن تصاویر آسان‌تر از آن است که فکر می‌کنید. با استفاده از عملکرد جستجو در بالای برنامه Photo، می‌توانید براساس گروه جستجو کنید. به عنوان مثال، کلمه گربه را تایپ کنید تا همه تصاویر مربوط به آن برای شما باز شود.
مشکلات اتومیبل

مشکلات اتومبیل خود را تشخیص دهید

برنامه Automatic Pro را برای دستگاه iPhone یا اندروید بارگیری کنید، آداپتور دریافت خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد آن را به پورت ODB-II اتومبیل خود که نزدیک فرمان قرار دارد، متصل کنید. وقتی برنامه به برق متصل شد، می‌تواند به شما یادآوری کند که کجا پارک کرده اید، مشکل موتور را تشخیص داده و حتی در صورت تصادف به خانواده خود هشدار دهید.
کنترل باتری

باتری‌های کنترل را بررسی کنید

با استفاده از تلفن هوشمند می‌توانید مشکلات کنترل تلویزیون خود را کشف کنید. کافی است کنترل را به سمت دوربین بگیرید و هر دکمه‌ای را فشار دهید. اگر توانستید نور مادون قرمز را از طریق کنترل از راه دور روی صفحه مشاهده کنید، ریموت شما کار می‌کند. در غیر این صورت، زمان تعویض باتری‌ها فرا رسیده است.
برنامه‌ های تلفن همراه

برنامه مورد علاقه خود را در تلویزیون پخش کنید

در صفحه اصلی آیفون، صفحه را به سمت بالا بکشید و گزینه Screen Mirroring را انتخاب کنید. به شرط داشتن Apple TV، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلیک کنید و برنامه بازتاب صفحه خود را بسازید، به اندازه کافی نزدیک Apple TV خود بایستید و در صورت درخواست رمز عبور، رمز AirPlay خود را وارد کنید.
اگر دستگاه Chromecast یا Chromecast دارید، می‌توانید همین کار را با استفاده از تلفن اندرویدی نیز انجام دهید. حتی اگر Apple TV ندارید، می‌توانید با بارگیری برنامه‌های شخص ثالث مانند Reflector یا AirServer روی رایانه خود و استفاده از قابلیت mirroring همانطور که توضیح داده شد، همین کار را با iPhone انجام دهید.
پارکینگ

وقت بیرون رفتن از خانه مراقب خود باشید

برنامه bSafe، هم برای آیفون و هم برای اندروید در دسترس است و به شما امکان می‌دهد برای ردیابی موقعیت مکانی خود، دعوت نامه‌هایی را به مخاطبین انتخاب شده ارسال کنید، یک تایمر تنظیم کنید که اگر در یک بازه زمانی مشخص به خانه نرفتید، تماس اضطراری با مخاطبین برقرار کنید.
قابلیت SIRIS

قابلیت Siri's تلفظ را به روز کنید

اگر تا به حال آرزو کردید که سیری بتواند تلفظ غلط کلمات یا نام‌هایی را که مرتباً استفاده می‌کنید متوقف کند، یک راه ساده برای رفع این مشکل وجود دارد. سیری را فعال کنید و به او بگویید کلمه یا نامی را که مرتباً اشتباه تلفظ می‌کنید، تلفظ کند.
هنگامی که او این کلمه را تکرار کرد، بگویید: شما [آن کلمه]را اشتباه تلفظ می‌کنید. سپس سیری تلفظ درست کلمه را به شما نشان می‌دهد. در مرحله بعد، لیستی از گزینه‌ها برای اصلاح تلفظ Siri به شما داده می‌شود.
لامپ

چراغ‌های خود را روشن کنید

آیاگر در خانه لامپ‌های مجهز به Wi-Fi دارید، می‌توانید با استفاده از برنامه Amazon Alexa خود آن‌ها را با لمس یک دکمه در سراسر خانه خود کنترل کنید، می‌توانید لامپ‌ها را خاموش کنید یا مواقعی که کسی منزل نیست برای جلوگیری از ورود دزد همه لامپ‌ها را روشن بگذارید.
میانبرهای نوشتاری

ایجاد میانبر‌های نوشتاری و شکلک

اگر مشتاق هستید که هنگام تایپ کردن در وقت جدی خود صرفه جویی کنید، سعی کنید میانبر‌های جایگزینی متن را در تلفن خود ایجاد کنید. در گوشی آیفون به تنظیمات بروید، روی صفحه کلید کلیک کنید و متن را جایگزین کنید. در گوشه بالا سمت راست، نماد به علاوه را فشار دهید تا به شما آموزش داده شود عباراتی را اضافه کنید که می‌خواهید برای آن‌ها کوتاه تایپ کنید یا از آن‌ها استفاده کنید. در آینده، وقتی آن نویسه‌ها یا نماد‌ها را تایپ می‌کنید، کلمه‌ای که برای آن می‌خواهید ظاهر می‌شود.
مقیاس خاکستری

با فعال کردن مقیاس خاکستری بهتر بخوابید

آیا می‌خواهید وقتی می‌خواهید کمی بخوابید، تلفن شما جذابیت کمتری داشته باشد؟ ویژگی مقیاس خاکستری را فعال کنید. به تنظیمات تلفن خود بروید، روی قابلیت دسترسی کلیک و گزینه نمایش مکان‌ها و انتخاب فیلتر‌های رنگ را بزنید.
پس از ورود، می‌توانید مقیاس خاکستری را فعال کنید که باعث می‌شود صفحه نمایش شما کم نورتر شده و جذابیت کمتری داشته باشد.
لغو اشتباه

برای لغو اشتباه لرزش کنید

آیا می‌خواهید به سرعت و به راحتی یک اشتباه را لغو کنید؟ به سادگی آیفون خود را تکان دهید و گزینه‌ای برای لغو آنچه که تازه نوشتید ظاهر می‌شود. برای کسانی که از اندروید استفاده می‌کنند، یک ماژول لرزش برای لغو وجود دارد که می‌توانید برنامه مربوط به آن را دانلود کنید.
برنامه ها را ببندید

چندین برنامه را به یکباره ببندید

به سادگی با چند انگشت به یکباره انگشت خود را به سمت بالا بکشید و همه برنامه‌ها را با یک ضربه سریع ببندید. برای کاربران اندروید، برنامه‌هایی مانند KillApps در عرض چند ثانیه همین کار را برای شما انجام می‌دهند و حتی می‌توان عمر باتری را با این بالا برد.
روشن کردن اتومبیل

اتومبیل خود را روشن کنید

با Viper SmartStart می‌توانید با لمس یک گزینه، ماشین خود را قفل و حتی از راه دور روشن کنید. بهتر از این، بسته به سیستمی که استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از برنامه به راحتی مشکلات ماشین خود را تشخیص دهید.

با واقعیت افزوده رانندگی کنید

با استفاده از برنامه هادوی، دیگر لازم نیست بین ایمنی و ناوبری موثر یکی را انتخاب کنید. این برنامه واقعیت افزوده که هم برای آیفون و هم برای اندروید در دسترس است، مستقیماً روی یک صفحه نصب شده روی داشبورد قرار می‌گیرد و باعث می‌شود بتوانید چشم خود را به جاده دوخته و با خیال راحت به مقصد برسید.
شارژ سریع

شارژ سریع‌تر

اگر احساس می‌کنید باتری تلفنتان زود تمام می‌شود، یک راه ساده برای رفع آن وجود دارد. به سادگی حالت هواپیما را در آیفون یا اندروید خود فعال کنید و از سرعت شارژ باتری خود شگفت زده خواهید شد.

بدانید چه پرواز‌هایی بر فراز شما انجام می‌شوند‌‌

می‌خواهید بدانید هواپیمایی که از نزدیکی شما رد شد، متعلق به چه شرکتی است و به کجا می‌رود؟ راهی آسان برای فهمیدن وجود دارد. به سادگی از سیری بپرسید که چه هواپیمایی بالای سرتان قرار دارد و بلافاصله می‌توانید ببینید که کدام شرکت‌های هواپیمایی در نزدیکی شما پرواز می‌کنند و در چه زاویه و ارتفاعی هستند.
کنترل ضربان قلب

ضربان قلب خود را کنترل کنید

حتی اگر ردیاب تناسب اندام ندارید، تلفن شما می‌تواند برخی از کار‌های سنگین را برای شما انجام دهد. با استفاده از برنامه Instant Heart Rate، می‌توانید از دوربین تلفن خود (در Android) یا دکمه خانه (در iPhone) استفاده کنید، می‌توانید ضربان قلب خود را در طول روز یا در طول تمرین اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید بیشترین میزان چربی سوزی را دارید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید