پیش بینی قیمت دلار در هفته اول مرداد

پیش بینی قیمت دلار در هفته اول مرداد

 آمریکا تحریم‌های جدیدی را بررسی می‌کند، تا در صورت نتیجه ندادن مذاکرات آن‌ها را عملی کند، دلار در هفته اخیر فرصت واکنش نشان دادن به این خبر را نیافت، شاید در هفته آتی تاثیر این خبر در بازار تخلیه شود.

کد خبر : ۹۶۲۸۶
بازدید : ۴۶۰۶

قیمت دلار بازار آزاد در هفته گذشته مرز ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان را تحت تاثیر اخبار مربوط به برداشته شدن بخشی از تحریم‌ها از دست داد و در آخرین ساعات معاملات روز پنج‌شنبه ۲۴ تیر ماه روی ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان قرار گرفت.

دلار هفته اخیر را با قیمت ۲۴ هزار و ۷۷۰ تومان شروع کرد. مرز حساس پایینی دلار بعد از افت به زیر سطح ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان، سطح ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان عنوان می‌شد، دلار در روز دوشنبه رقم‌هایی زیر این سطح را نیز به ثبت رساند، اما در مقابل از دست دادن این مرز مقاومت کرد و به بالای مرز حساس بازگشت.

برای کنترل بیماری کرونا تهران به مدت ۶ روز از روز سه‌شنبه ۲۹ تیر ماه تعطیل شد. با این وجود معاملات محدودی در روز سه‌شنبه انجام شد، قیمت دلار در آخرین ساعات معاملات روز سه‌شنبه در حوالی ۲۴ هزار و ۵۲۰ تومان قرار گرفت.

سرنوشت قیمت دلار در هفته آتی چه خواهد شد؟

افت قیمت دلار و قرار گرفتن آن زیر مرز حساس ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان تحت تاثیر اخبار مربوط به برداشته شدن بخشی از تحریم‌ها در هفته گذشته اتفاق افتاد.
عوامل متعددی از جمله تعطیلی شش روزه تهران، محدودیت‌هایی که برای تعدادی از فعالان بزرگ بازار ارز به وجود آمد، سیگنال‌های بازار‌های مجاور و نزدیک شدن به پایان فصل مجامع، قیمت دلار را در این سطوح نگه داشت، اما اخباری در روز دوشنبه منتشر شد که دلار فرصت واکنش نشان دادن به آن را پیدا نکرد.
بر اساس این اخبار آمریکا در حال بررسی تحریم‌های جدیدی است که در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات احیای برجام آن‌ها را عملی کند. این تحریم‌ها به طور عمده فروش نفت ایران به چین را هدف قرار داده است. در نتیجه شاید بازار آزاد در هفته آتی اخبار برجامی را با دقت بیشتری ارزیابی کند.
باید دید اخبار برجامی انتظارات بازار را به کدام سمت هدایت می‌کند، آیا تا پیش از شروع دور جدید مذاکرات دلار به نوسان در محدوده کنونی ادامه می‌دهد یا به بالای مرز حساس هدایت می‌شود؟ احتمال سوم نیز این است که قدرت اخبار امیدوارکننده در حدی باشد که دلار را یک پله دیگر پایین بکشد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید