تصاویر/ نجات فیل‌های خوش‌شانس

تصاویر/ نجات فیل‌های خوش‌شانس

سه‌فیل، یک فیلم مادر به همراه دو فرزندش، در نزدیکی یک سد در گل گیر کردند. دکتر کایران آوری، ۳۴‌ساله، دامپزشکِ جراح و طرفدار محیط‌زیست، هدایت تیمِ امدادرسانی که برای نجات فیل‌ها اعزام شدند، را برعهده داشت.

کد خبر : ۹۶۳۱۴
بازدید : ۴۱۶۱۹
فرادید | یک خانواده از فیل‌های آفریقایی پس از آنکه در یک استخر پر از گل در کنیا گیر افتادند، با خوش‌شانسی فرار کردند.

به گزارش فرادید، سه‌فیل، یک فیلم مادر به همراه دو فرزندش، در نزدیکی یک سد در گل گیر کردند. دکتر کایران آوری، ۳۴‌ساله، دامپزشکِ جراح و طرفدار محیط‌زیست، هدایت تیمِ امدادرسانی که برای نجات فیل‌ها اعزام شدند، را برعهده داشت.

مردمی که در منطقه زندگی می‌کردند طی تماسی با تیم امداد، آن‌ها را از این حادثه مطلع و درخواست کمک کردند.

آوری می‌گوید نجات فیل‌ها سه ساعت طول کشید و نیازمند یک برنامه دقیق بود. «برنامه شامل جای‌گذاری طناب‌ها در مکان درستی بود که تراکتور بتواند فیل‌ها را بکشد و درعین‌حال مطمئن باشیم که فیل با خرطومش کسی را نمی‌گیرد؛ این کار می‌تواند جراحات جدی برای هر کسی ایجاد کند.»

او توضیح می‌دهد: «ما فکر می‌کنیم که مادر یا یکی از دو بچه فیل اول به داخل استخر افتاده‌اند و دو فیل دیگر بعداً وارد استخر شده‌اند تا ببیند آیا می‌توانند فیل گیر افتاده را نجات دهند یا نه. علتش این است که فیل‌ها خیلی نسبت به هم وفادار هستند. اما این کار باعث شد که همگی با هم گیر بیفتند.»

«خوشبختانه هیچ‌کدام از فیل‌ها آسیب ندیده است؛ اما همگی خیلی خسته و ناتوان شده بودند. ما مجبور بودیم که هر سه فیل را همزمان بیرون بکشیم، زیرا اگر می‌خواستیم یکی یکی این کار را بکنیم، این امکان وجود داشت که فیل‌های دیگر ما را با خرطوم‌شان بگیرند.»

«باید خیلی هماهنگ و کارآمد این کار را انجام می‌دادیم. همگی آن‌ها در یک زمان از استخر بیرون کشیده شدند. سبک‌ترین عضو گروه خیلی سریع توانست بلند شود و روی پایش بایستد. فیل وسطی بعد از ده دقیقه و فیلم مادر بعد از ۲۰ تا ۲۵ دقیقه توانست روی پایش بایستد.»

«دو فیل جوان‌تر با هم راه افتادند و از استخر دور شدند و بعد از ۱۵‌دقیقه فیل مادر خارج شد. آن‌ها خیلی سریع می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند و همدیگر را پیدا کنند.»

«رویهم‌رفته مأموریت موفقیت‌آمیزی بود. حرکت مثبتی بود که اهالی بدونِ آنکه خودشان اقدام کنند، به تیم نجات خبر دادند. این نشان می‌دهد که مردم کنیا نسبت به محیط‌زیست بسیار متعهد هستند.»

ماه گذشته، یک فیل ماده تنها در همین ناحیه در گل گیر کرده بود که همین تیم توانستند او را نجات دهند. از شروع سال ۲۰۲۱، اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت، فیل‌های آفریقایی را به عنوان گونه‌های به شدت در معرض خطر شناسایی کرده و نام آن‌ها را در لیست قرمز قرار داده است.

ازبین‌رفتنِ خاستگاه‌های حیوانات و شکار فیل‌ها برای تجارت عاج‌های‌شان دو تهدید اصلی علیه این مخلوقات نادر است.

امروزه، فقط دو گونه از فیل‌ها در آفریقا باقی مانده‌اند - فیل بوته‌ای و فیل جنگلی آفریقایی که کوچک‌تر است. چهار گونه از فیل‌های آفریقایی مابین قرون ۱۸ و ۲۰ منقرض شدند و فقط فسیل‌ها هستند که نشان می‌دهند آن‌ها زمانی روی زمین زندگی کرده بودند.

منبع: Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • تمساح خجالتی ارسالی در

    بسیار عالی جذاب سپاسگزارم

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید