چطور بهترین عسل طبیعی را بخریم؟

چطور بهترین عسل طبیعی را بخریم؟

عسل خام به عسلی می‌گویند که بعد از برداشت از کندو حرارت ندیده است و به همان صورتی که زنبور آن را تولید و در کندوی عسل ذخیره کرده به دست شما می‌رسد.

کد خبر : ۹۶۳۳۷
بازدید : ۲۸۶۵۰

عسل به خاطر ترکیباتی که دارد به صورت طبیعی از چند ماه تا ۲ سال بعد از برداشت شروع به رس بستن یا اصطلاحا شکرک زدن می‌کند. اما برخی از خریداران به اشتباه فکر می‌کنند عسلی که شکرک بزند تقلبی است....

عسل طبیعی از بهترین مواد غذایی است. گفته می‌شود که عسل طبیعی غیر قابل فساد است. عسل طبیعی همچنین خواص دارویی فراوانی دارد. عسل طبیعی می‌تواند برای برخی از بیماری‌ها حکم دارو را داشته باشد. عسل طبیعی همواره از عسل غیر طبیعی کیفیت و خاصیت بیشتری دارد.

بهترین عسل، عسلی است که طبیعی باشد و علاوه بر خوش عطر و طعم بودن، خواص خود را نیز حفظ کرده باشد. عسل طبیعی و اصل خواص بسیار زیادی دارد، اما متاسفانه بسیاری از عسل‌هایی که در بازار به فروش می‌رسند چه ارزان و چه حتی گران قیمت، خواص خود را از دست داده اند و فرق زیادی با آب و شکر ندارند.
در ادامه دلیل این موضوع را برایتان به روشنی توضیح می‌دهیم و شما را برای انتخاب و تشخیص بهترین عسل راهنمایی می‌کنیم.

آیا طبیعی بودن عسل کافیست؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که طبیعی بودن یک عسل کافیست. هرچند درباره طبیعی بودن نیز باور‌های غلط زیادی وجود دارد و بهتر است بدانید فقط یک راه قطعی برای تشخیص عسل طبیعی وجود دارد و آن آزمایش عسل در آزمایشگاه‌های معتبر است. اما به جز طبیعی بودن عسل، خام بودن عسل نیز بسیار مهم است و بهتر است در هنگام خرید حتما به آن توجه کنید.

عسل خام به عسلی می‌گویند که بعد از برداشت از کندو حرارت ندیده است و به همان صورتی که زنبور آن را تولید و در کندوی عسل ذخیره کرده به دست شما می‌رسد.

چرا خام بودن عسل بسیار مهم است؟

عسل خواص بسیار متنوعی دارد و تحقیقات مختلف نشان داده عسل طبیعی و خام در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر است. حرارت دادن عسل باعث می‌شود بسته به میزان حرارت، عسل بخشی و یا حتی تمامی خواص خود را از دست بدهد.
فرقی نمی‌کند عسلی که حرارت می‌بیند طبیعی باشد یا تغذیه ای، وقتی که حرارت زیادی ببیند چندان فرقی با آب شکر ندارد. حرارت دادن عسل باعث می‌شود شما نتوانید از تمامی خواص شگفت انگیز این ماده بهره‌مند شوید.

چرا برخی زنبورداران و فروشندگان عسل را حرارت می‌دهند؟

عسل به خاطر ترکیباتی که دارد به صورت طبیعی از چند ماه تا ۲ سال بعد از برداشت شروع به رس بستن یا اصطلاحا شکرک زدن می‌کند.
اما برخی از خریداران به اشتباه فکر می‌کنند عسلی که شکرک بزند تقلبی است و به همین خاطر برخی زنبورداران و فروشندگان برای اینکه عسلشان شکرک نزند بعد از برداشت آن را حرارت می‌دهند و از فیلتر‌های مختلف رد می‌کنند تا احتمال شکرک زدن آن کمتر شود و همچنین عسل شفاف‌تر و مشتری پسندتر شود.

چطور بهترین عسل را بخریم؟

بسیاری از افراد فکر می‌کنند پیدا کردن عسلی که در قرآن به عنوان «شفاء للناس» از آن نام برده می‌شود غیر ممکن است، اما کافی است بدانید اگر عسلی که می‌خرید واقعا طبیعی، خام و حرارت ندیده باشد آن عسل بهترین عسلی است که می‌توانید مصرف کنید.
بسیاری از عسل‌هایی که در بازار به فروش می‌رسند قبل از رسیدن به قفسه فروشگاه‌ها حرارت دیده اند؛ به همین دلیل بهتر است عسل را از فروشندگان و یا زنبوردان معتمد بخرید.

منبع: رکنا
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید