خودروی اطلس سایپا جایگزین تیبا می‌شود؟!

خودروی اطلس سایپا جایگزین تیبا می‌شود؟!

خودرو اطلس یکی از خودرو‌هایی است که به گفته سیدجواد سلیمانی مدیرعامل سایپا قرار است به عنوان جایگزین تیبا سر از بازار در آورد.

کد خبر : ۹۶۴۲۳
بازدید : ۵۷۴۷

تیبا در رده خودرو‌هایی است که با توجه به رنج قیمتی توانسته در بازار طرفدران بسیاری را جلب کند و جای خالی پراید در بازار را پرکند، با این حال زمان خداحافظی از آن در بازار فرا رسیده و مسوولین این شرکت سعی دارند تا خودرو جدید را جایگزین این خودرو کنند.

خودرو اطلس یکی از خودرو‌هایی است که به گفته سیدجواد سلیمانی مدیرعامل سایپا قرار است به عنوان جایگزین تیبا سر از بازار در آورد. اطلس خودرو کراس اوری است که برپایه خودرو‌های ساینا و کوییک طراحی و تولید شده و حال شنیده‌ها حکایت از آن دارد که قرار است جایگزین تیبا شود.

اما موضوعی که در این میان دیده نشده اختلاف قیمت این دو خودرو است. در حال حاضر تیبا خودرو ارزان سایپا و یا به عبارتی تنها خودرو ارزان در بازار محسوب می‌شود و اختلاف قیمتی این خودرو با اطلس می‌تواند خلا خودرو‌های ارزان در بازار را بیشتر کند.
با این حال سایپایی‌ها سعی دارند تا در سال جاری خودرو‌های جدید را جایگزین خودور‌های موجود کنند و ظاهرا مسئله قیمت در این میان چندان مورد توجه نیست، اما اینکه آیا اطلس می‌تواند جایگزین مناسبی برای تیبا باشد جای سوال دارد!

طبق اطلاعات منتشر شده، ظاهرا این خودرو قرار است با موتور بهبودیافته تیبا یا همان موتور M۱۵GSI بهره می‌برد. موتور بهبودیافته MGSI می‌تواند قدرتی بین ۸۹ تا ۹۴ اسب بخار و گشتاوری بین ۱۳۵ تا ۱۳۸ نیوتن متر تولید کند.
منبع: z4car
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید