اینفوگرافی/ چگونه اعتماد‌به‌نفس کودکان را در تابستان تقویت کنیم؟

اینفوگرافی/ چگونه اعتماد‌به‌نفس کودکان را در تابستان تقویت کنیم؟

لی می‌گوید: بسیاری از بچه‌ها به دلیل دور بودن از محیط مدرسه ممکن است بخش‌هایی از محتوا‌های آموزشی را فراموش کرده باشند. این بر اعتمادبه‌نفسِ آن‌ها اثر می‌گذارد.

کد خبر : ۹۶۴۳۸
بازدید : ۲۵۵۲
فرادید | احتمالاً به عنوان یک والد نگران اثرات منفی کووید ۱۹ بر اعتماد‌به‌نفس فرزندتان هستید. پیش‌بینی‌ناپذیر بودن همه‌گیری که با دوری از اعضای خانواده، دوستان و محیط مدرسه همراه شده، بر توانایی خوش‌بینی کودکان نسبت به آینده سایه انداخته است.

لی می‌گوید اعتماد‌به‌نفس یکی از اجزاء اصلی تشکیل‌دهنده تاب‌آوری است و دو بعد دارد: اعتماد و شایستگی.

او توضیح می‌دهد: «اعتماد یعنی با خوش‌بینی انتظار وظایف و چالش‌های آینده را داشته باشید و باور داشته باشید که می‌توانید از عهده چالش‌ها بربیایید، به موفقیت برسید و پیشرفت کنید. شایستگی یعنی به گذشته و کار‌هایی که تاکنون انجام داده‌اید نگاه کنید و از روی تجربه بدانید که حتی اگر چالش‌هایی سر راه شما وجود داشته باشد، می‌توانید به موفقیت دست پیدا کنید.»

لی می‌گوید بسیاری از بچه‌ها به دلیل دور بودن از محیط مدرسه ممکن است بخش‌هایی از محتوا‌های آموزشی را فراموش کرده باشند. این بر اعتمادبه‌نفسِ آن‌ها اثر می‌گذارد. این مورد به‌اضافۀ زخم‌های روانی‌ای که برخی از کودکان در اثر از دست دادنِ عزیزانی تجربه کرده‌اند و محدودیت‌هایی که ممکن است در آینده دوباره برگردد، می‌تواند باور‌های آن‌ها را درباره اینکه جهان جای امن و مثبتی است، متزلزل کند؛ بنابراین شما می‌توانید با یادآوری شایستگی‌های کودکان‌تان در این تابستان به آن‌ها کمک کنید تا اعتماد‌شان را تقویت کنند.

به آن‌ها «شواهدی» از موفقیت‌های گذشته‌شان و اینکه توانسته بودند به خوبی از عهده یک وظیفه بربیایند نشان دهید. مواردی مثل اینکه توانسته بودند از خواهر و برادرشان بعد از یک آسیب‌دیدگی مراقبت کنند، سخت کار کنند و از عهده یک امتحان سخت بربیایند یا اینکه یاد گرفتند بند کفش‌شان را خودشان ببندند.
اینفوگرافی/ چگونه اعتماد‌به‌نفس کودکان را در تابستان تقویت کنیم؟
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید