رقابت بنز با تسلا؛ سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد یورویی

رقابت بنز با تسلا؛ سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد یورویی

اولا کالنیوس، مدیر دایملر، هفته گذشته برنامه آینده شرکت برای ساخت ماشین‌های الکتریکی را اعلام کرد. به گفته او با اجرای این برنامه، مرسدس-بنز آماده خواهد بود تا در سال ۲۰۳۰ به یک خودروساز الکتریکی تبدیل شود.

کد خبر : ۹۶۴۴۱
بازدید : ۱۸۳۹

دایملر، مالک شرکت مرسدس-بنز برای کم کردن فاصله‌اش با شرکت تسلا در هشت سال آینده بیش از چهل میلیارد یورو (۴۷ میلیارد دلار) در ساخت ماشین‌های الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

اولا کالنیوس، مدیر دایملر، هفته گذشته برنامه آینده شرکت برای ساخت ماشین‌های الکتریکی را اعلام کرد. به گفته او با اجرای این برنامه، مرسدس-بنز آماده خواهد بود تا در سال ۲۰۳۰ به یک خودروساز الکتریکی تبدیل شود.

قرار است در سال ۲۰۲۵ سه پلتفرم الکتریکی جدید برای ماشین‌های الکتریکی عرضه شود. همزمان تحقیق و توسعه ساخت پلتفرم برای ماشین‌های بنزینی متوقف خواهد شد. دایملر همچنین می‌خواهد هشت کارخانه ساخت باتری تاسیس کند و لیتیوم و فولاد مورد نیازش را از منابعی تامین می‌کند که محیط زیست را آلوده نمی‌کنند.

با این حال مرسدس-بنز هنوز مشخص نکرده که تولید ماشین‌های بنزینی خود را چه زمانی متوقف خواهد کرد. تصور می‌شود این شرکت همچنان عرضه برخی مدل‌های بنزینی را تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد ادامه دهد.

شاسی بلند در برنامه اعلام استراتژی آینده دایملر تصویری از شاسی‌بلند جدید الکتریکی مایباخ نمایش داده شد

با وجود این سرمایه گذاری سنگین، آقای کالنیوس می‌گوید که سود کارخانه به راحتی بیش از ده درصد خواهد بود. این تضمین در حالی داده می‌شود که هزینه ساخت ماشین‌های الکتریکی از ماشین‌های بنزینی بیشتر است.

در برنامه هفته گذشته که در اینترنت منتشر شد، مدیران بنز از تولید دو مدل جدید الکتریکی خبر دادند. بریتا سیگر، مدیر فروش و بازاریابی بنز گفت که مایباخ، زیرمجموعه لوکس بنز یک شاسی‌بلند الکتریکی به بازار عرضه می‌کند و در سال ۲۰۲۴ مدل الکتریکی از شاسی‌بلند کلاس G تولید خواهد شد.

بنز در سال‌های اخیر به شدت از طرف تسلا احساس خطر کرده است. کارخانه نوپای آمریکایی توانسته به سرعت خریداران ثروتمند را به ماشین‌های الکتریکی خود جلب کند و این شرکت در فن‌آوری ساخت باتری و سیستم‌های خودران پیشتاز است.

بنز پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۵ ماشین‌های الکتریکی پنجاه درصد از کل فروش کارخانه را شامل شود.

برانکو به روایت هنسی

هنسی هنسی ۲۵۰ دستگاه از مدل تقویت‌شده برانکو اسپرت می‌سازد

هنسی، شرکت تقویت‌کننده ماشین‌های آمریکایی، جدیدترین محصولش را معرفی کرد. این ماشین که یک مدل تقویت شده از فورد برانکو اسپرت است بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد و قرار است در تعدادی محدود تولید شود.

هنسی این ماشین را ولوسی‌رپتر ۴۰۰ (VelociRaptor ۴۰۰) نامیده است. قدرت موتور ولوسی‌رپتر از ۳۳۰ اسب بخار به ۴۰۵ اسب بخار افزایش یافته و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ماشین زیر پنج ثانیه است. لاستیک‌های ۳۵ اینچی ویژه آفرود و چراغ‌های اضافه در جلوی ماشین از جمله امکاناتی است که می‌توان برای این ماشین سفارش داد.

هنسی هنسی یک مدل تقویت‌شده دیگر از برانکو هم می‌سازد

قیمت پایه ماشین هشتاد هزار دلار است و هنسی تنها ۲۵۰ دستگاه از آن خواهد ساخت.

ولوسی‌رپتر تنها مدل از فورد برانکو نیست که هنسی تقویت کرده است. این کارخانه پیش‌تر یک نمونه تقویت شده از مدل هشت سیلندر برانکو ساخته که ۷۵۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. این ماشین سفارشی ساخته می‌شود و قیمتش ۲۵۰ هزار دلار است.

فورد هم در حال ساخت یک مدل تقویت شده از برانکو است که قرار است در سال ۲۰۲۳ به بازار بیاید.

سه‌گانه 'آی‌دی باز'

ون الکتریکی ون الکتریکی فولکس‌واگن سال آینده به بازار می‌آید

رسانه‌های اروپایی جزییاتی از مشخصات ون الکتریکی فولکس‌واگن منتشر کرده‌اند که قرار است سال آینده تولید شود. بنا بر این گزارش‌ها فولکس‌واگن آی‌دی باز (ID. Buzz) با توجه به نیاز بازار‌های آمریکا و اروپا در سه مدل مختلف تولید خواهد شد.

خبرگزاری "اتوموتیو نیوز" گزارش کرده که آی‌دی باز در اروپا با شش صندلی جدا در عقب ساخته می‌شود تا بشود از آن در خدمات تاکسی‌های اشتراکی استفاده کرد. این تاکسی‌ها مسافرانی که با هم غریبه هستند را در مسیری مشترک سوار میکند. در مدلی که برای اروپا ساخته می‌شود، هر صندلی نمایشگر مجزا دارد.

در آمریکا ماشین متناسب با نیاز‌های یک خانواده، تنها چهار صندلی در عقب دارد. این صندلی‌ها در دو ردیف و روبروی هم قرار دارد. مدل سوم آی‌دی باز باری است و با توجه به نیاز شرکت‌هایی طراحی شده که سفارش‌های اینترنتی را به خریداران تحویل می‌دهند.

آی‌دی باز همچنین به سیستم خودران سطح چهار مجهز است که برای رانندگی در مسیر‌هایی مشخص به راننده نیاز نخواهد داشت.

اکیوتویودا آکیو تویودا، مدیر تویوتا بهار امسال در مراسم حمل مشعل شرکت کرد

تویوتا یکی از حامیان مالی اصلی بازی‌های المپیک تصمیم گرفته در آگهی‌هایش حرفی از این بازی‌ها نزند. در آستانه برگزاری مراسم افتتاحیه، یک سخنگوی این شرکت گفت که المپیک نقش کمرنگی در تبلیغات شرکت در ژاپن خواهد داشت.

معمولا حامیان مالی از فرصت برگزاری المپیک استفاده می‌کنند تا با اعلام حمایت خود از بازی‌ها برای خود اعتبار کسب کنند. اما نظر منفی مردم ژاپن نسبت به برگزاری المپیک باعث شد تا تویوتا مایل نباشد به این موضوع اشاره کند.

نظرسنجی روزنامه ژاپنی آساهی که چهار روز پیش از آغاز بازی‌ها انجام شد نشان داده که مردم از شیوع کرونا به خاطر بازی‌ها نگرانند. ۶۸ درصد مخاطبان این نظرسنجی معتقد بودند که برگزارکنندگان نمی‌توانند ویروس کرونا را کنترل کنند.

شیوع کرونا باعث شده تا برای چهارمین بار در توکیو وضعیت اضطراری اعلام شود و بی اعتمادی به برگزارکنندگان مردم پایتخت را به المپیک بدبین کرده است.

تویوتا و پاناسونیک تنها شرکت‌های ژاپنی در بین ۱۴ حامی مالی اصلی المپیک توکیو هستند. تویوتا حدود ۳۷۰۰ ماشین در اختیار برگزارکنندگان بازی‌ها قرار داده و از تیم‌های برخی کشور‌ها حمایت می‌کند.

آکیو تویودا، مدیر تویوتا چند ماه پیش با علاقه در مراسم حمل مشعل بازی‌ها شرکت کرد و قرار بود همراه با مدیران شرکت در مراسم افتتاحیه حاضر باشد. اما چند روز مانده به آغاز بازی‌ها اعلام شد که او در مراسم شرکت نمی‌کند. تویوتا در کشور‌های دیگر آگهی‌هایی با حضور ورزشکاران تیم المپیک ساخته که مضمون آن‌ها مقاومت در برابر مشکلات و امید به آینده است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید