گلکسی زد فلیپ ۴ سامسونگ و دوربین چرخشی

گلکسی زد فلیپ ۴ سامسونگ و دوربین چرخشی

البته این اولین باری نیست که سامسونگ از سیستم دوربین چرخان در گوشی‌های خود استفاده می‌کند؛ پیشتر نیز در مدل گلکسی A ۸۰ شاهد تعبیه چنین دوربین بوده‌ایم.

کد خبر : ۹۶۴۷۹
بازدید : ۲۷۵۰

اگرچه هنوز چند روزی به رونمایی از گلکسی زد فلیپ ۳، جدیدترین گوشی تاشوی سامسونگ در تاریخ ۱۱ آگوست باقی مانده، اما شایعات و اخبار پیرامون عضو جدی این خانواده یعنی گلکسی زد فلیپ ۴ از دل فضای مجازی سر برآورده‌اند.

طبق آخرین اطلاعات، این گوشی با تغییرات زیادی همراه خواهد بود. در همین رابطه اخیرا اسنادی از پتنتی متعلق به سامسونگ به دست آمده که نشان می‌دهد مدل جدید گلکسی زد فلیپ به نمایشگر ثانویه بزرگ‌تر و دوربین چرخان مجهز خواهد بود.

در خصوص دوربین چرخان جدید باید گفت که این دوربین از دو لنز بهره می‌برد که روی لوای گوشی جای گرفته‌اند. این طراحی به کاربر کمک می‌کند تا از دوربین حتی در مواقع که نمایشگر‌های گوشی بسته است، استفاده کند. همچنین از این طریق می‌تواند با چرخش دوربین، تصاویر و ویدیو‌ها را از زوایای مختلف ثبت کند.

بنابراین، می‌توان از این دوربین حتی برای ثبت عکس‌های سلفی نیز استفاده کرد. البته این اولین باری نیست که سامسونگ از سیستم دوربین چرخان در گوشی‌های خود استفاده می‌کند؛ پیشتر نیز در مدل گلکسی A ۸۰ شاهد تعبیه چنین دوربین بوده‌ایم.

دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند نیز محصولی مجهز به دوربین چرخان را تولید کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت اوپو و گوشی N ۱ اشاره کرد. اما نکته حائز اهمیت در اینجا، استفاده از این سیستم در یک گوشی تاشو است که تاکنون سابقه نداشته است.

چندین مزیت را می‌توان برای این طراحی دوربین شمرد؛ برای مثال، کاربران می‌توانند از دوربینی قوی و پیشرفته برای ثبت عکس‌های سلفی خود استفاده کنند و یا اینکه دیگر نیازی به ناچ یا سوراخ بالای نمایشگر به منظور جای دادن دوربین سلفی نخواهد بود.
گلکسی زد فلیپ ۴ سامسونگ
از طرفی دیگر، تعبیه دوربین در لولا می‌تواند امکان استفاده از نمایشگر ثانویه بزرگ‌تر را برای تولیدکنندگان فراهم کند. اما علی‌رغم همه این مزیت‌ها، مشکلاتی نیز در استفاده از دوربین چرخان وجود دارد. با توجه به آنچه در تصاویر مشاهده می‌کنید، جای دادن دوربین در لولا باعث می‌شود تا ابعاد لولای گوشی بزرگ‌تر شود و همین مسئله، ظاهر خوشی را برای گوشی به دنبال نخواهد داشت.

همچنین، وقتی دو نمایشگر گوشی باز می‌شود، برآمدگی دوربین و لولا بیش از حد خواهد بود که علاوه بر ظاهر ناخوشایند، به کاربر اجازه نمی‌دهد تا گوشی خود را به پشت روی یک سطح صاف قرار دهد. در حالی که هرگز انتظار نمی‌رود که اسمارت‌فونی با این قیمت، با چنین نواقصی عرضه شود.

با توجه به موارد فوق و البته خاصیت پتنت‌ها که ممکن است هرگز به دنیای واقعیت راه پیدا نکنند، انتظار استفاده از چنین طراحی برای دوربین گلکسی زد فلیپ ۴ کمی‌دور از ذهن است. طبق آخرین شنیده‌ها، سامسونگ از یک دوربین سلفی زیر نمایشگر برای گلکسی زد فلیپ ۳ استفاده خواهد کرد که باید منتظر ماند و دید که آیا این رویه در قبال نسل جدید گلکسی زد فلیپ نیز در پیش گرفته می‌شود یا خیر.
منبع: آی تی ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید