جوادفروغی و اولین طلای تیراندازی در المپیک

جوادفروغی و اولین طلای تیراندازی در المپیک

جواد فروغی در تیراندازی با تپانچه ۱۰ متر مردان المپیک تابستانی ۲۰۲۰ مدال طلا گرفت

کد خبر : ۹۶۴۹۰
بازدید : ۳۱۰۷
فرادید | جواد فروغی زاده ۲۰ شهریور ۱۳۵۸ در دهلران ورزشکار حرفه‌ای در رشته تیراندازی است. وی در تیراندازی با تپانچه ۱۰ متر مردان المپیک تابستانی ۲۰۲۰ مدال طلا گرفت و این نخستین نشان تیراندازی ایران در بازی‌های المپیک بود.

فروغی همچنین با کسب امتیاز ۲۴۴٫۸ رکورد المپیک را نیز شکست. او همچنین با ۴۱ سال سن به عنوان مسن‌ترین مدال‌آور تاریخ ورزش ایران در المپیک‌ها لقب گرفته‌است.

به گزارش فرادید؛ وی در چهاردهمین دوره از قهرمانی‌های تیراندازی آسیا ۲۰۱۹ که در دوحه، قطر برگزار شد، توانست سهمیه المپیک را به دست بیآورد.

فروغی همچنین در قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ توانست ۲ مدال برنز، یکی در تپانچه بادی ۱۰ متر مردان و دیگری در تپانچه میکس تیمی (به همراه گلنوش سبقت‌الهی) به‌دست‌آورد.

زندگی شخصی جواد فروغی

جواد فروغی، پرستار ۴۱ ساله بیمارستان بقیه الله (عج)، فارغ التحصیل رشته پرستاری می‌باشد که تیراندازی را از طبقه دوم بیمارستان از ۳۰ سالگی شروع کرد و در ۴۱ سالگی به مدال طلای المپیک توکیو دست یافت.

او در سال ۱۳۸۱ وقتی ۲۳ ساله بود در رشته کارشناسی پرستاری فارغ التحصیل شد و در حال حاضر پرستار بیمارستان فوق تخصصی بقیة الله سپاه پاسداران می‌باشد.

فروغی تیرانداز المپیکی ایران پیش از این گفته بود: «تیراندازی را در طبقه منفی دو بیمارستان به صورت کاملا اتفاقی شروع کردم.
برای اولین بار سال ۸۹ یا ۹۰ بود که تپانچه بادی را به من نشان دادند تا تیراندازی کنم، در همان تجربه اول حدود امتیاز ۸۵ زدم و کسی که مسئول بود از من خواست تا پیگیر باشم. تشویق او باعث شد تا سراغ تیراندازی بروم و با مربی گری آقای خدابنده لو کارم را شروع کردم.»

جواد فروغی سال هاست با همسرش خانم «مهدوی نژاد» ازدواج کرده که ثمره این زندگی زناشویی اش سه فرزند (۲ دختر و ۱ پسر) می‌باشد هانیه دختر اول و پسرش محمدامین و دختر کوچکترش نرگس می‌باشد.
جوادفروغی

اولین مسابقه بین المللی

با مسابقات دانشگاهی فعالیت اش را شروع کرد سپس زیر نظر علیرضا قیاسی دوره‌های حرفه‌ای تری را آموزش دید .در نهایت مرداد ماه ۱۳۹۶ به عضویت تیم ملی ایران در رشته تیراندازی تپانچه درآمد و دو سال بعد در اولین تجربه اش در مسابقات آسیایی اندونزی به مقام ۲۱ ام رسید

او در این سال بود که سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۱ توکیو ژاپن را بدست آورد.

حضور در جنگ سوریه

وی از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده‌است که به گفتهٔ خودش از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ یکی از پرستاران حاضر در جنگ سوریه بود. و در سوریه مأموریت داشته و حتی از چند عضو مجروح داعش که اسیر شده بودند پرستاری کرده‌است.

واکنش‌ها به قهرمانی جواد فروغی در المپیک

غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین از اولین مقاماتی بود که قهرمانی فروغی را به «امام زمان» و مقام معظم رهبری تبریک گفت و صداوسیمای جمهوری اسلامی از فروغی به عنوان «مدافع حرم» نام می‌برد که «مدافع سلامت» است.
همچنین سیدابراهیم رییسی، رئیس جمهور منتخب، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه، علی ربیعی، سخنگوی دولت، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک از جمله مسئولان ارشد کشور بودند که مدال آوری جواد فروغی را تبریک گفتد و به تمجید از او پرداختند.

البته بیشتر رسانه‌ها نیز به مدال طلا، جواد فروغی واکنش توام با تحسین نشان دادند.

در این رابطه روزنامه آرمان با گزارش «فروغ ایران در المپیک»، هفت صبح با «قهرمانی از دهلران»، روزنامه ایران با «تاریخ سازی فروغی با تیرطلایی»، شهروند با گزارش «پدر، پرستار و قهرمان» و وطن امروز با «نقطه زن» به پیشواز جشن قهرمانی جواد فروغی در المپیک توکیو ۲۰۲۰ رفتند.

اما واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی کاملا متفاوت بود. برخی به مدال طلای فروغی با دید سیاسی نگاه کرده اند. اما در مقابل عده دیگری از کاربران، مخالف ادغام سیاست با ورزش بودند.

این دسته می‌گویند که مهم‌تر از هر نگاهی، مدال طلای جواد فروغی در المپیک توکیو است که با تلاش‌های مستمر به دست آمده است. در این میان بخش دیگری از کاربران جواد فروغی و کیمیا علیزاده را یکدیگر قیاس کردند. مقایسه‌ای که موافقان و مخالفان بسیای داشته است.
جوادفروغی

حضور فروغی در برنامه عصر جدید

جواد فروغی در برنامه عصر جدید هم حضور پیدا کرده بود و با اسلحه غیر استاندارد هنرنمایی کرده بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید