شوک به المپیک؛ کناره گیری قهرمان بزرگ

شوک به المپیک؛ کناره گیری قهرمان بزرگ

فدراسیون بین المللی ژیمناستیک تایید کرد که سیمون بایلز دیگر در ادامه رقابت‌های تیمی حضور نخواهد داشت، اما در صورتی که آمریکا بتواند روی سکو برود او نیز مدال دریافت خواهد کرد.

کد خبر : ۹۶۵۱۷
بازدید : ۳۴۱۱

سیمون بایلز، اسطوره ژیمناستیک آمریکا، در رقابت‌های تیمی به یکباره زمین را ترک کرد.

تیم ملی ژیمناستیک زنان آمریکا روز یکشنبه و در مسابقات المپیک توکیو شروع امیدوارکننده‌ای نداشت چراکه سیمون بایلز و کمپانی با ۱۰.۶۷ امتیاز بعد از کمیته ملی روسیه در جایگاه دوم قرار گرفتند. البته بایلز در رده بندی کلی رتبه اول را به خود اختصاص داد، اما برخی اشتباهات در بعضی حرکات کمی عجیب به نظر می‌رسید و در واقع از این ژیمناست دور از انتظار بود.

اما مسابقات ژیمناستیک دیروز در حالی پیگیری شد که تیم آمریکا یک شوک بزرگ را متحمل شد. جایی که آن‌ها در حرکت خرک تنها ۱۳.۷۶۶ امتیاز به دست آوردند و نهایتاً پس از آن بایلز زمین را ترک کرد؛ موضوعی که باعث می‌شود تیم ملی زنان آمریکا شانس کسب مدال تیمی مسابقات المپیک توکیو را از دست بدهد.

همچنین تایید شده که سیمون بایلز به دلیل مشکلات پزشکی قادر به ادامه رقابت نبوده است. از طرفی قرار است طی ساعات آینده وضعیت او مورد بررسی قرار بگیرد تا مشخص شود که آیا می‌تواند در سایر رقابت‌ها نیز شرکت کند یا خیر.

تیم ملی ژیمناستیک زنان آمریکا از سال ۲۰۱۰ در همه رقابت‌های جهانی و المپیک به قهرمانی رسیده است و عدم کسب مدال طلا در المپیک توکیو می‌تواند برای آن‌ها یک ناامیدی بزرگ تلقی شود. در نهایت تیم کمیته روسیه موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

گفتنی است بایلز در رقابت‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ موفق به کسب چهار مدال شده بود و همچنین چندین و چند مدال طلای رقابت‌های جهانی را در کارنامه دارد و با وجود این که تنها ۲۴ سال سن دارد، بسیاری از او به عنوان یکی از بهترین‌های تاریخ ژیمناستیک زنان یاد می‌کنند.

فدراسیون بین المللی ژیمناستیک تایید کرد که بایلز دیگر در ادامه رقابت‌های تیمی حضور نخواهد داشت، اما در صورتی که آمریکا بتواند روی سکو برود او نیز مدال دریافت خواهد کرد.

این دومین شوک بزرگ رقابت‌های المپیک توکیو محسوب می‌شود. پیش از این اوساکا تنیسور زن اهل ژاپن و یکی از شانس‌های اصلی مدال طلا در المپیک توکیو با شکست برابر حریف خود از جمهوری چک از دور رقابت‌ها کنار رفته بود.

روسیه با اختلاف سه امتیاز مدال طلای ژیمناستیک تیمی زنان را به خود اختصاص داد. سیمون بایلز روی سکوی دوم حاضر شد و مدال نقره را به گردن آویخت. اگر او به مسابقات برگردد آمریکا با امید بیشتری در رقابت‌های ژیمناستیک حاضر خواهد بود.

البته سیمون بایز هنوز به صورت رسمی اعلام نکرده که از کل مسابقات انصراف داده و یا فقط قادر به شرکت در بخش تیمی نیست.

سیمون بایز در ادامه در صفحه خود نوشت: "این روزی آسان یا بهترین روز من نبود، اما بالاخره آن را پشت سر گذاشتم. من واقعا احساس می‌کنم گاهی اوقات وزن کل دنیا را روی دوش خود دارم. من می‌دانم که چنین مواردی روی من اثرگذار نیست و انگار فشار‌ها روی من تأثیر نمی‌گذارد، اما شرایط گاهی اوقات واقعا سخت است. المپیک شوخی ندارد. اما خوشحالم که خانواده ام توانستند کنار با من باشند و این برایم اندازه دنیا ارزش دارد. "
منبع: ورزش سه
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید