محسن چاوشی، خوزستان و جنجال بر سر جدایی طلبی!

محسن چاوشی، خوزستان و جنجال بر سر جدایی طلبی!

پس از انتشار یادداشت محسن چاوشی، برخی از رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی به این موضع گیری او واکنش نشان دادند. البته مهم‌ترین واکنش متعلق به مهدی یراحی، خواننده پاپ و هم استانی محسن چاوشی بود. او در توئیترش بدون نام بردن از چاوشی، نسبت به موضع گیری او انتقاد کرده است.

کد خبر : ۹۶۵۲۶
بازدید : ۵۹۶۵
فرادید | محسن چاوشی نسبت به بحران کم آبی خوزستان، اعتراض‌های اخیر مردم این استان و حواشی دیگر واکنش نشان داده است. واکنشی که بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها داشته است.

به گزارش فرادید؛ چاوشی در یادداشت اینستاگرامی خود بار دیگر به چالش کم آبی در خوزستان اشاره کرده است. او می‌گوید که آب قرارِ زندگی بود، نه بهانه مرگ و جدایی… باور کردنی نیست که در نتیجه چندین سال سیاست‌های نادرست و غلط، نخل‌هایی که گلوله‌های صدّام نتوانست خم به ابرویشان بیاورد، سوختند و افتادند.

محسن چاوشی معتقد است که عده‌ای در اعتراضات اخیر، از صدای معترضان به سیاست مدیریت آبی و آبادانی در خوزستان، به سود جدایی طلبی بهره برده اند.

او در این رابطه نوشت که تبدیل کردن ندای لب تشنه‌های عدالت‌جو به نجوای فاسد جدایی‌طلبی، جز ظلم بیشتر به این مردم و این سرزمین نیست.

چاوشی گفته که نمی‌گذاریم حتی یک نفر از این آواز ما رؤیای تکه پاره شدن ایران را در سر بپروراند.

او که متولد خرمشهر در استان خوزستان است در پایان این یادداشت، از مدیران مسئولان خواسته تا داد خوزستان برسند.

این خواننده پاپ نوشته که اگر مسئولِ دلسوزی هست که صدای ما را بشنود، از او می‌خواهم که به داد خوزستان برسد. لطفاً نگذارید زخمی بیش از این بر تن این سرزمین بنشیند. ما نیازمند تصمیمات درست، عاقلانه و فوری هستیم و از وعده، رنج و فراموش شدن‌ها خسته‌ایم.

واکنش‌ها به یادداشت انتقادی محسن چاوشی

پس از انتشار یادداشت محسن چاوشی، برخی از رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی به این موضع گیری او واکنش نشان دادند. البته مهم‌ترین واکنش متعلق به مهدی یراحی، خواننده پاپ و هم استانی محسن چاوشی بود. او در توئیترش بدون نام بردن از چاوشی، نسبت به موضع گیری او انتقاد کرده است.

یراحی مدعی است که محسن چاوشی از واژه جدایی طلبی، براى منافع شخصى و کاری خود بهره برده است.

او نوشت: «براى منافع شخصى و کاری خود، به مردم انگِ جدایی طلب می‌زنند، با ادبیاتی مزورانه که نه سیخ بسوزد نه کباب. مطالبه‌ی این مردم مسالمت‌آمیز و معلوم است. آب، خاک، هوا، کرامت انسانی و آزادی!»

در این میان برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با مهدی یراحی همراه شده و از محسن چاوشی انتقاد کرده اند. این دسته نیز معتقدند که محسن چاوشی بسیار محافظه کارانه موضع گیری کرده است.

محسن چاوشی، خوزستان و جنجال بر سر جدایی طلبی! البته در طرف مقابل روزنامه‌های آفتاب یزد و جوان به دفاع از محسن چاوشی پرداخته اند.

آفتاب یزد در این رابطه نوشت: «اینکه ایران به خصوص خوزستان غرق در مشکلات است و از این رهگذر عرصه بر مردم تنگ شده شکی نیست. اینکه مردم هم بابت شرایطشان اعتراض می‌کنند که به حق هم است، حرفی نیست، اما از اینکه عده‌ای به خصوص دشمنان بخواهند از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند تا ایران و ایرانی را به جان هم بیندازند ودرصدد ایجاد تفرقه بین اقوام ایرانی باشند نمی‌توان سکوت کرد و به سادگی از کنار آن گذشت.»

همزمان برخی از کاربران نیز معتقدند که محسن چاوشی صدای مردم خوزستان است. آن‌ها برای اثبات حرف خود به بازخوانی قطعه «خوزستان» توسط مردم در بحران اخیر اشاره کرده اند.

کاربر دیگری هم با دفاع از یادداشت چاوشی نوشت: «آفرین به چاوشی. ایرانی هرگزتجزیه طلب نیست. هرکس چنین فکری را کند ایرانی نمی‌باشد. زنده باد ایران متحد. آقایان مسئولین ناکارآمدی واشتباهات شما این مشکلات را برای ایران به وجود آورد. به خودآیید.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید