اینفوگرافی/ ۵ نشانه زخم معده

اینفوگرافی/ ۵ نشانه زخم معده

تصور می‌کنید ممکن است یکی از علائم ابتلابه زخم معده را داشته باشید؟ علائم اولیه برای مراقبت از آن‌ها بسیار غیر اختصاصی هستند.(در واقع می‌توانند در اثر شرایط مختلفی به جز زخم معده نیز ایجاد شوند)

کد خبر : ۹۶۵۳۰
بازدید : ۴۲۳۹
فرادید | بر خلاف باور عمومی، غذا‌های تند باعث ایجاد زخم معده نمی‌شوند. استرس نیز جز عوامل ایجاد کننده زخم معده محسوب نمی‌شود (با این حال در صورتی که شما زخم معده دارید، هر دو مورد نام برده شده می‌توانند علائم این بیماری را بدتر کنند).

به گزارش فرادید؛ شیپلا راولا متخصص گوارش در مرکز پزشکی New York-Presbyterian و مدرس در Columbia University دراین باره بیان می‌کند: "دو علت اصلی زخم معده در ایالات متحده یک عفونت باکتریایی به نام (H. pylori) و استفاده بلند مدت از داروی آسپرین و دارو‌های ضد درد غیراستروئیدی (ایبوپروفن و ناپروکسن) است".

اساساً، یک لایه ضخیم از مخاط وجود دارد که معده را از شیره‌های گوارشی محافظت می‌کند که فوق العاده اسیدی می‌باشند و در هر زمانی در ترشح مخاط به وجود می‌آید، شیره‌های گوارشی بافت‌هایی که به معده نزدیک است را از بین می‌برد و همین امر سبب ایجاد زخم معده می‌شود.

تصور می‌کنید ممکن است یکی از علائم ابتلابه زخم معده را داشته باشید؟ علائم اولیه برای مراقبت از آن‌ها بسیار غیر اختصاصی هستند (در واقع می‌توانند در اثر شرایط مختلفی به جز زخم معده نیز ایجاد شوند)، شیپلا راولا ادعا می‌کند، اگر فردی تا به حال هر کدام از ۵ مورد زیر را تجربه کرده باشد، باید ابه پزشک مراجعه کند تا از سلامت خود اطمینان حاصل کند.
اینفوگرافی/ ۵ نشانه زخم معده
۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید