قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۰۹

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۰۹

امروز ۹ مردادماه، قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ۰.۰۱ درصد افزایش نرخ تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۱۴ دلار رسید.

کد خبر : ۹۶۵۶۳
بازدید : ۱۹۰۳
فرادید | طلا همچنان در مسیر صعودی حرکت می‌کند. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۹ مردادماه با ثبت افزایش ۰.۰۱ درصد به ۱۸۱۴ دلار رسید.

قیمت طلا در معاملات روز جمعه ثابت بود، اما در مسیر ثبت بزرگترین رشد هفتگی در بیش از دو ماه اخیر قرار گرفت.

به گزارش فرادید؛ پس از آنکه بانک مرکزی آمریکا بر مواضع قبلی خود باقی ماند، سرمایه گذاران امیدوارند که نرخ بهره برای مدتی پایین باقی بماند. کاهش نرخ بهره، هزینه نگهداری شمش‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست دیلی فارکس گفت: عوامل رشد کوتاه مدتی برای طلا وجود دارند، اما روند این فلز ارزشمند تغییری نکرده است حداقل تا زمانی که موفق شود به محدوده معاملاتی ۱۸۷۰ تا ۱۸۸۰ دلار وارد شود. پیام بانک مرکزی آمریکا این بود که ما سیاست انبساطی را به تدریج تعدیل می‌کنیم و روندی را برای این منظور تدوین می‌کنیم.

شیائو فو، رئیس استراتژی بازار کالا در بانک بین المللی چین گفت با مواضع فدرال رزرو این هفته دلار باید سخت تلاش کند و بازده خزانه داری هم نسبتاً پایین است. با وجود نوسانات محدود، در مجموع این عوامل برای طلا موثر بوده است.

اگرچه شاخص دلار آمریکا در معاملات روز جمعه تلاش کرد از پایینترین رکورد یک ماه اخیرش بهبود پیدا کند، اما در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی از ماه مه قرار دارد. دلار ضعیفتر جذابیت سرمایه گذاری در طلا را تقویت کرده و خرید آن را برای دارندگان سایر ارز‌ها ارزانتر می‌کند.

ریکاردو اوانجلیستا، تحلیلگر ارشد ActivTrades در یادداشتی می‌گوید: "با توجه به اینکه بعید است فدرال رزرو سیاست‌های خود را به زودی انقباضی کند، چشم انداز دلار آمریکا نزولی است؛ لذا طلا می‌تواند در کوتاه مدت توسط گاو‌ها حمایت شود. "

طلا روز پنج شنبه پس از این اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا که اعلام کرد بازار اشتغال آمریکا همچنان به پشتیبانی نیاز دارد و هنوز فاصله زیادی تا افزایش نرخ‌های بهره وجود دارد، ۱.۴ درصد صعود کرد.

آماری که نشان داد اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم امسال رشد قابل ملاحظه‌ای داشته، اما کمتر از حد مطلوب بوده است، اظهارات پاول را تایید کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید