زورگیری‌های سریالی بعد از تصادف ساختگی

زورگیری‌های سریالی بعد از تصادف ساختگی

هر سه نفر سرنشین از خودرو پیاده شدند و اقدام به سرقت اموالم شامل وجه نقد، موبایل و... کردند و پس از سرقت از محل متواری شدند.

کد خبر : ۹۶۵۷۹
بازدید : ۲۱۴۲

اعضای باند سه‌نفره سارقان که با ایجاد تصادف‌های ساختگی از ۲۰ مال‌باخته زورگیری کرده بودند، به دام افتادند. به گزارش خبرنگار ما ساعت ۱۰ صبح هفدهم تیرماه یکی از شهروندان ضمن تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبر یک فقره زورگیری را در بزرگراه شهید چمران مسیر جنوب به شمال اعلام کرد.

مأموران گشت کلانتری ۱۲۵ یوسف‌آباد با دریافت این خبر سریع در محل حاضر شدند. شاکی اظهار کرد: در اتوبان شهید چمران به سمت شمال با خودروی سراتو در حال تردد بودم که ناگهان یک دستگاه خودروی پراید با سه سرنشین با خودروی من تصادف ساختگی ایجاد کردند.

هر سه نفر سرنشین از خودرو پیاده شدند و اقدام به سرقت اموالم شامل وجه نقد، موبایل و... کردند و پس از سرقت از محل متواری شدند.
پس از تشکیل پرونده و ثبت شکایت مال‌باخته، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار دایره مبارزه با سرقت‌های خاص پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت و کارآگاهان در اولین اقدام با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم دو نفر از سارقان را به نام‌های یوسف و شهروز دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.
پی‌جویی کارآگاهان حاکی از آن بود که این باند سرقت به‌صورت سریالی و پی‌درپی مبادرت به اعمال مجرمانه به شیوه خشن کرده‌اند. به‌همین‌دلیل از متهمان دستگیرشده تحقیق شد، اما آن‌ها با اظهاراتی ضد و نقیض سعی در کتمان حقیقت و گمراه‌کردن پلیس داشتند.
متهمان در نهایت پس از مواجهه با شواهد و مستندات به جرائم‌شان با همدستی یکی از دوستان‌شان به نام غفور اعتراف کردند. کارآگاهان در ادامه موفق به شناسایی مخفیگاه غفور واقع در محله فلاح شدند و پس از هماهنگی قضائی او را در یک عملیات ضربتی دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کردند.
غفور نیز در بازجویی‌ها به جرم خود معترف شد و اظهار کرد با همدستی دیگر اعضای باند بیش از ۲۰ فقره سرقت به شیوه و شگرد تصادف ساختگی مرتکب شده است.
سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه در بررسی سوابق کیفری متهمان مشخص شد هر سه متهم دارای سوابق متعدد درخصوص سرقت به عنف و دزدی راننده از مسافر هستند، افزود: تا به حال ۱۰ نفر از مال‌باختگان شناسایی شده‌اند و کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید