قیمت اسنپ و تپسی گران‌تر می‌شود؟

قیمت اسنپ و تپسی گران‌تر می‌شود؟

در حالی احتمال افزایش قیمت تاکسی‌های اینترنتی داده می‌شود که از اول اردیبهشت و بر اساس مصوبه شورای شهر تاکسی‌ها تا سقف ۳۵ درصد افزایش قیمت داشتند که این رقم روی تاکسی‌های اینترنتی هم اعمال شد.

کد خبر : ۹۶۵۸۶
بازدید : ۲۲۰۰

با افزایش ۴۱ درصدی قیمت روغن موتور انتظار می‌رود که تاکسی‌های آنلاین از جمله اسنپ و تپسی، هزینه سفر خود را افزایش دهند. اما باتوجه به افزایش قیمت ۳۵ درصدی در ابتدای سال باید دید که آیا واقعا چنین اتفاقی رخ خواهد داد؟

داوود سعادتی نژاد رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و فیلتر تهران اعلام کرد سازمان حمایت با افزایش ۴۱ درصدی قیمت روغن ماشین موافقت کرده است. روغن موتور یکی از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز برای خودرو است که در فاصله زمانی اندکی باید تعویض شود، مخصوصا برای راننده تاکسی‌هایی که دائم در حال جابه‌جایی مسافر هستند.

افزایش قیمت مجدد برای تاکسی‌های اینترنتی؟

با افزایش گرمای هوا و افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، میزان تردد با تاکسی‌های آنلاین از جمله اسنپ و تپسی افزایش پیدا کرده است. البته احتمال داده می‌شود که افزایش ۴۱ درصدی قیمت روغن ماشین، سریع‌ترین تاثیر را روی تاکسی‌های عمومی و تاکسی‌های آنلاین بگذارند.

در حالی احتمال افزایش قیمت تاکسی‌های اینترنتی داده می‌شود که از اول اردیبهشت و بر اساس مصوبه شورای شهر تاکسی‌ها تا سقف ۳۵ درصد افزایش قیمت داشتند که این رقم روی تاکسی‌های اینترنتی هم اعمال شد.

البته یک افزایش قیمت ۱۰درصدی نیز به اپلیکیشن‌ها اضافه شد آن هم به این صورت که اگر مسافری قصد سفر سریع را دارد. با درخواست از این قسمت هزینه سفرش گران‌تر محاسبه می‌شود. اما این افزایش قیمت بر عهده مسافر است و می‌تواند از این گزینه استفاده نکند.

این موضوع را هم نمی‌توان نادیده گرفت که اساسا تاکسی‌های آنلاین، اندکی از تاکسی‌های معمولی گران‌تر هستند، به این خاطر که حدود دو سال پیش اعلام شد که شهرداری قصد دارد تا از تاکسی‌های اینترنتی از قبیل اسنپ و تپسی عوارض گرفته شود.

پس از آن و با امضای تفاهم‌نامه بین تاکسی‌های اینترنتی و شهرداری قرار شد که عوارضی از تاکسی‌ها گرفته نشود و یا به جای مالیات از تاکسی‌های آنلاین گرفته شود.

اما پس از مدتی این مسئله تغییر کرد و هزینه این مالیات را مسافران پرداخت کردند البته بعد از برداشت از حساب، مشتریان متوجه این اتفاق شدند و این موضوع به طور رسمی اعلام نشد. قرار بود شهرداری از تاکسی‌های اینترنتی مالیات دریافت کند، اما قرار نبود این عوارض را از جیب مردم بپردازند.

انتظار برای افزایش قیمت تاکسی آنلاین

با اینکه هنوز بحث افزایش قیمت تاکسی‌های عمومی و تاکسی‌های آنلاین مطرح نشده است. اما با توجه به افزایش ۴۱ درصدی قیمت روغن ماشین و نیاز به تعویض آن در هر ۴،۸۰۰ کیلومتر انتظار می‌رود که به زودی اسنپ و تپسی هزینه‌های سفر خود را افزایش دهند. علاوه بر قیمت روغن موتور با افزایش قیمت نان، مرغ و مایحتاج اولیه انتظار این افزایش قیمت‌ها بسیار وجود دارد.
منبع: تجارت نیوز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید