سریال کمدی قبله عالم در راه شبکه نمایش خانگی

سریال کمدی قبله عالم در راه شبکه نمایش خانگی

زمان پخش این سریال روز‌های یکشنبه ساعت ۸ صبح خواهد بود. حامد کمیلی نقش ناصرالدین شاه، شقایق دهقان در نقش مهد علیا، هادی کاظمی در نقش ظل الدوله و سوگل خلیق هم نقش انیس الدوله را برعهده دارد.

کد خبر : ۹۶۶۶۲
بازدید : ۴۶۹۹
فرادید | قبله عالم، جدیدترین سریال شبکه نمایش خانگی است که به‌صورت اختصاصی در فیلیمو منتشر می‌شود. داستان این سریال طنز و تاریخی درباره دوران ناصرالدین‌شاه است. ناصرالدین شاه به‌دنبال اکسیر حیات است که پس از تهیه این اکسیر و نوشیدن آن توسط قبله عالم اتفاق‌های جالب و طنزی پیش می‌آید.

به گزارش فرادید؛ براساس اعلام روابط عمومی سریال قبله عالم، زمان پخش این سریال روز‌های یکشنبه ساعت ۸ صبح خواهد بود و قسمت اول آن نیز روز یکشنبه ۱۰ مرداد به صورت اختصاصی از فیلیمو پخش شده است. مجموعه قبله عالم به نویسندگی کارگردانی حامد محمدی ساخته شده و محصول سال ۱۴۰۰ است.

در این سریال بازیگران سرشناسی، چون حامد کمیلی، هادی کاظمی، شقایق دهقان، سام درخشانی، اردشیر رستمی، مارین ون هولک، پژمان بازغی، سمانه پاکدل، سوگل خلیق، سروش صحت، مهیار پوربابایی، زهرا بهروزمنش، واراند پطروسیان و مجتبی فلاحی به ایفای نقش پرداخته اند.

منوچهر محمدی تهیه کننده و محمدرضا علیمردانی راوی داستان قبله عالم است.

تیزر قسمت اول سریال قبله عالم


جزئیات سریال قبله عالم

سریال قبله عالم در سال ۱۴۰۰ و در ژانر کمدی و خانوادگی ساخته شده است. فیلمبرداری این سریال از شهر کاشان آغاز شد و اکنون مراحل پایانی ضبط را در تهران می‌گذراند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: «مادرجان این همه زن را مرخص بفرمایید تا اندرونی کاخ خلوت شود، پدرسوخته‌ها مضمون کوک می‌کنن تا قبله عالم را هوس‌ران جلوه دهند.»

همچنین در صفحه رسمی سریال دیالوگی از ناصرالدین شاه منتشر شده که می‌گوید: «این پدر سوخته حرف که میزند، ما دلمان غنج میرود برای شنیدن زنگ صدای خودمان»

حامد کمیلی نقش ناصرالدین شاه، شقایق دهقان در نقش مهد علیا، هادی کاظمی در نقش ظل الدوله و سوگل خلیق هم نقش انیس الدوله را برعهده دارد.

البته در این سریال یک بازیگر زن هلندی به نام مارین ون هولک هم حضور دارد. او سال‌های زیادی است که بخاطر فعالیت‌های تئاتری در ایران زندگی می‌کند.

«قبله عالم» پس از «جیران» و «آهوی من مارال» سومین سریال شبکه نمایش خانگی است که با موضوع زندگی ناصرالدین شاه ساخته می‌شود با این تفاوت که قبله عالم در ژانر کمدی تولید شده و در آن با شخصیت ناصرالدین شاه شوخی شده است.

قبله عالم نخستین سریال حامد محمدی برای شبکه نمایش خانگی است. او پیش از این سریال کمدی، فیلم‌های طنزی، چون «اکسیدان» و «چهار انگشت»، «چپ راست» و «فرشته‌ها با هم می‌آیند» را ساخته است.


بیوگرافی بازیگران اصلی سریال

سریال کمدی قبله عالم در راه شبکه نمایش خانگی

حامد کمیلی

سیّد حامد کمیلی متولد ۱۴ تیر ۱۳۶۱ در اصفهان است. او فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی ارشد و همچنین دارای مدرک کاردانی کامپیوتر است. کمیلی بازیگری را با تئاتر اصفهان آغاز کرد و در ادامه به تهران رفت و بعنوان شاگردان فیردون خسروی و گلاب آدینه مهارت بازیگری یافت.

او برنده جایزه بهترین بازیگر از جشنوارهٔ تئاتر فجر شده است و جایزه‌اش را از دست علی نصیریان دریافت کرد.

اولین حضور کمیلی در سینما سال ۱۳۸۷ با فیلم تردید بود. این فیلم به کارگردانی کریم مسیحی موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلم سال جشنواره فیلم فجر شده بود.

سریال کمدی قبله عالم در راه شبکه نمایش خانگی
شقایق دهقان

شقایق دهقان زاده ۴ اسفند ۱۳۵۷ در گیسن آلمان است. البته سه ماه پس از تولد او تحصیلات پدرش هم به پایان رسید و به همراه خانواده به ایران بازگشتند. او فعالیت هنری اش را در سن ۱۸ سالگی و با عروسک گردانی آغاز کرد.

سپس با کمک گلچهره سجادیه اجرای یک نمایش جدی را تجربه کرد. پس از آن وارد برنامه سازی و سریال سازی برای کودکان شد و از همین راه وارد تلویزیون شد. زیر نور ماه و نقش کوتاهی در فیلم سیندرلا از جمله نقش‌های سینمایی او بوده است.

سریال کمدی قبله عالم در راه شبکه نمایش خانگی
هادی کاظمی

هادی کاظمی ۱۳ آبان ۱۳۵۵ در میانه متولد شد. او در هنگام تحصیل و از سال‌های نوجوانی به روی صحنه رفت. سپس زمانی که وارد دانشگاه شد تحصیلاتیش را در رشته بازیگری ادامه داد.

کاظمی از سال ۱۳۷۵ وارد تلویزیون شد، اما با بازی در نقش «نظام دوبرره» در سریال شب‌های برره برای عامه مردم شناخته شد و از همان کار به نوعی تبدیل به یکی از اعضای ثابت گروه مدیری شد و تقریباً در همه کار‌های بعد از «پاورچین» مدیری حضور داشت.

وی در تله‌فیلم‌ها و سریال‌های دیگری هم بازی کرده که از آن کار‌ها می‌توان به سریال «در چشم باد» در نقش عباس پذیرش هتل نام برد. کاظمی با «قهوه تلخ» در نقش باباشاه جایگاه خود در طنز را محکم‌تر کرد. وی در سریال علی‌البدل که در نوروز ۱۳۹۶ پخش شد، نیز ایفای نقش کرد.

سریال کمدی قبله عالم در راه شبکه نمایش خانگی
سوگل خلیق

سوگل خلیق متولد ۱۶ آبان ۱۳۶۷ و فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر تهران است.

او در فیلم‌های مردن در آب مطهر، ماهور، خماری، به ایفای نقش پرداخته است. همچنین خلیق در سریال دل دار، نجوا، محکومین و پرواز در ارتفاع صفر هم بازی کرده و سریال هم گناه اولین تجربه او در نمایش خانگی است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید