حواشی نامه‌نگاری رضا کیانیان و قالیباف!

حواشی نامه‌نگاری رضا کیانیان و قالیباف!

نامه انتقادی رضا کیانیان خطاب به محمدباقر قالیباف و پاسخ متقابل او با واکنش برخی از نهاد‌های دولتی و کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. سازمان برنامه و بودجه در این رابطه از پاسخ رئیس مجلس انتقاد کرده است.

کد خبر : ۹۶۶۶۳
بازدید : ۲۵۴۳
فرادید | همزمان با تصویب طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی، رضا کیانیان در اعتراض به این موضوع، یادداشتی انتقادی در اینستاگرامش خطاب به به محمدباقر قالیباف منتشر کرد. البته رئیس مجلس نیز بلافاصله به این انتقاد‌ها پاسخ داد. حالا این انتقاد و پاسخ با اعتراض سازمان برنامه و بودجه و واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

به گزارش فرادید؛ رضا کیانیان در یادداشت خود نوشت که قالیباف جان، بِچه‌ی مِشَد! چه کشور‌هایی دامنه اینترنت را تنگ کرده اند؟ چین، روسیه، هند و صد البته کره شمالی. آیا ما دنباله روی ِ این کشور‌ها هستیم! پس اگر دنباله رو شان هستیم، چرا در زمینه رشد اقتصادی شان، دنباله رَوی نمی‌کنیم؟ چرا دنباله روی ِ رشد اقتصادی هند و چین و روسیه نیستیم.

او گفته که آیا تا به امروز، به شهادت خودتان و بقال و چقال، و جیب مردم. هر روز استضعاف ِواقعی گسترش پیدا نمی‌کند؟ حالا نوبت ِاستضعاف مجازی ست؟!

در مقابل محمدباقر قالیباف نیز در جواب، مقصر بیشتر کاستی‌های کشور را دستگاه اجرایی و دولت دوازدهم معرفی کرده است.

رئیس مجلس یازدهم به برخی از اقدمات انجام شده هم اشاره کرده، اما گفته که بسیاری از این اقدامات با وادار کردن دولت به انجام کار توسط مجلس محقق شده است.

او درباره طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی هم توضیح داده که برنامه مجلس بستن اینستاگرام و واتس‌اپ و سایر پلتفرم‌های پر کاربرد که کسب و کار‌های مردم در آن‌ها تعریف شده نیست.

قالیباف می‌گوید بسیاری از آنچه درباره این طرح ادعا می‌شود اصلا در آن وجود ندارد؛ البته در همین خصوص هم طرح موجود اصلاحات و ابهاماتی دارد که آن‌ها در بررسی‌های کمیسیون اصلاح خواهد شد.

واکنش‌ها به نامه‌نگاری کیانیان و قالیباف!

نامه انتقادی رضا کیانیان خطاب به محمدباقر قالیباف و پاسخ متقابل او با واکنش برخی از نهاد‌های دولتی و کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. سازمان برنامه و بودجه در این رابطه از پاسخ رئیس مجلس انتقاد کرده است.

نسرین وزیری، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه، در توئیترش نوشت: «رئیس محترم مجلس در پاسخ به استاد رضا کیانیان گفتند همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، با وادار! کردن دولت توسط مجلس محقق شده. جناب قالیباف لایحه دوفوریتی دولت از ۲۵ آذر ۱۳۹۹ در انتظار اعلام وصوله! خواهشمند است زور مبارک رو در هیات رئیسه مجلس تحت امر خودتان خرج بفرمایید؛ با سپاس.».

اما برخلاف موضع گیری و ناراحتی سازمان برنامه و بودجه، اغلب کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش مثبتی به این نامه نگاری‌ها نشان دادند.

محمد علی ابطحی، رئیس دفتر و معاون پارلمانی دولت اصلاحات با تحسین این اقدمات نوشت: «گپ و گفت رضا کیانیان و باقر قالیباف، دوتا مشهدی غلیظ را خواندم. جدای از محتوا، اصل پاسخ رئیس مجلس به نامه مجازی رضاکیانیان، به عنوان نماینده جامعه مدنی قابل توجه بود وکار خوبی.»

بخشی از کاربران شبکه‌های اجتماعی معتقدند انتقاد کیانیان و پاسخ قالیباف به این موضع گیری، منطقی، عقلانی و امیدبخش بوده است.

در این میان برخی از کاربران نیز از نامه کیانیان تعریف و تمجید کردند.

کاربری در این رابطه نوشت: ‏کار رضا کیانیان در نگارش نامه به سردار قالیباف با لهجه مشهدی درباره ‎طرح صیانت از حقوق کاربران نشان از هوش هنرمندانه او بوده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید