قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۱۱

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۱۱

هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۱ مردادماه تا لحظه تنظیم گزارش با قیمت ۱۸۱۰ دلار معامله شد.

کد خبر : ۹۶۶۷۶
بازدید : ۱۷۸۶
فرادید | طلا با کاهش قیمت روبه رو شد. امروز ۱۱ مردادماه، قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت کاهش ۰.۲۲ درصد به ۱۸۱۰ دلار رسید. با بازیابی قدرت دلار، معاملات آتی طلا جمعه گذشته با ضرر شدید روبرو شد و بیشتر سود‌های جلسه قبل را از دست داد.

پس از اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در این هفته، چشم انداز طلا بهبود یافت. اما آیا فلز گرانبها می‌تواند این حرکت را پس از افت دو رقمی در روز جمعه حفظ کند؟

به گزارش فرادید؛ رئیس فدرال رزرو پاول هفته گذشته پس از آنکه گفت که اقتصاد ایالات متحده هنوز با پیشرفت قابل ملاحظه فاصله دارد، باعث دگرگونی بازار شد. پاول روز چهارشنبه گفت ما تا حدی با پیشرفت چشمگیر در جهت رسیدن به حداکثر هدف اشتغال فاصله داریم.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار شرکت OANDA به کیتکونیوز گفت: وقتی موضوع طلا مطرح می‌شود، من به بعضی از واکنش‌های بازار متمرکز می‌شوم. بازده واقعی به محدوده منفی تری سقوط کرده و طلا منتظر است تا ببیند بانک مرکزی آمریکا چه اقدامی می‌کند.
بزرگترین ریسک متوجه طلا، تعدیل زودتر از حد انتظار خرید اوراق قرضه است. اما تصمیم کمیته بازار آزاد فدرال این دیدگاه را تقویت می‌کند که بانک مرکزی آمریکا همچنان تا رسیدن به پیشرفت قابل توجه از نقطه نظر بهبود بازار کار فاصله دارد.

آدریان دی، رییس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی اظهار کرد: شواهد زیاد و این آگاهی در میان سرمایه گذاران وجود دارد که بانک‌های مرکزی بزرگ جهان از جمله بانک مرکزی آمریکا با عجله به تحکیم سیاست پولی خود نخواهند پرداخت و این موضوع برای طلا خیلی مثبت است.

بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت تی دی سکیوریتیز به کیتکونیوز گفت: در حال حاضر هیچ برنامه زمانی مشخصی در خصوص زمان آغاز تعدیل محرک‌های مالی بانک مرکزی آمریکا وجود ندارد و این بانک اذعان کرده که نوع دلتای ویروس کرونا ممکن است مشکل ساز شود. این امر به کاهش کم سابقه نرخ‌های بهره واقعی منتهی شد که عامل اصلی افزایش قیمت طلا و نزول ارزش دلار آمریکا بوده است.

دیوید میدن، تحلیلگر بازار شرکت اکوئیتی کپیتال گفت: انتظار دارد قیمت طلا همچنان به سیر صعودی ادامه دهد، زیرا دلار آمریکا روند یکنواختی پیدا کرده است. آمار اقتصادی روز پنج شنبه که نشان داد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم ۶.۵ درصد رشد کرده است هم می‌تواند رشد قیمت دلار در کوتاه مدت را محدود کند.
وی در ادامه افزود: رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم بسیار ضعیفتر از حد مطلوب بود و اقتصاددانان نرخ رشد ۸.۵ درصد را برای مدت مذکور پیش بینی کرده بودند. این آمار غافلگیرکننده بود و تصور می‌کنم بانک مرکزی آمریکا ناچار باشد برنامه خود برای تحکیم سیاست پولی را متوقف کند. با دلار ضعیفتر احتمال صعود طلا به ۱۹۰۰ دلار وجود دارد.

تحلیلگران احتمال عقب نشینی بیشتر قیمت طلا را منتفی نمی‌دانند. طلا در معاملات بعدازظهر جمعه با سودگیری قابل توجه در پی رشد ارزش دلار روبرو شد.
در نهایت بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا ۱۸ دلار و ۶۰ سنت معادل یک درصد کاهش یافت و در ۱۸۱۷ دلار و ۲۰ سنت بسته شد. با این حال اگر طلا بتواند این کاهش را جبران کند، ممکن است بتواند تا سطح ۱۸۵۰ دلار یا حتی ۱۸۷۰ دلار پیشروی کند.

اگرچه فضا در بازار طلا خوش بینانه است، اما بعضی از تحلیلگران هشدار دادند که این فلز ارزشمند همچنان با مقاومت قابل توجهی برای صعود روبروست.
قیمت لحظه ای فلزات گرانبها در بازار
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید