هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۱۰

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۱۰

بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی ایران از امروز 11 مردادماه در اغلب مناطق کشور رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

کد خبر : ۹۶۶۸۵
بازدید : ۱۸۸۶
فرادید | با توجه به هشدار‌های هواشناسی ایران، از امروز ۱۱ مردادماه و طی سه روز آینده در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان غربی، زنجان و کردستان وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

در این مدت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب نیز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، طی این مدت همچنین رعد و برق، بارش پراکنده، وزش باد شدید موقت همراه با خیزش گرد و خاک در برخی نقاط استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال لرستان، شمال کهگیلویه و بویراحمد و غرب یزد نیز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب دور از انتظار نیست.

روز پنجشنبه و جمعه برای شمال غرب و ارتفاعات البرز، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات کرمان و شرق فارس بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

تا آخر هفته جاری برای نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل، شرق خراسان جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور در جنوب سمنان، جنوب تهران، اصفهان، قم و مرکزی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک مورد انتظار است که سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

به‌تدریج از فردا تا آخر هفته جاری در سواحل دریای خزر و شمال غرب کشور افزایش حدود ۵ تا ۸ درجه‌ای سانتیگراد دمای هوا را شاهد خواهیم بود. همچنین طی این هفته شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

آسمان تهران فردا نیمه ابری، گاهی همراه با رگبار باران و وزش باد و رعد و برق با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ سانتیگراد و طی روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با بالاترین دمای ۴۸ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه ۲۲ و ۲۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.
وضعیت آب و هوای ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید