سنجاب پرنده؛ فن عجیب محمدعلی گرایی در توکیو

سنجاب پرنده؛ فن عجیب محمدعلی گرایی در توکیو

با اینکه گرایی در مصاحبه اش بعد از این مبارزه فن خود را یک فن من درآوردی عنوان کرد، اما به گفته خودش و حبیب اخلاقی، مربی اش نام این فن سنجاب پرنده نام دارد که تنها راه نجات گرایی برای فرار از شکست بوده است.

کد خبر : ۹۶۶۸۹
بازدید : ۷۴۳۱

قبل از اعزام تیم ملی کشتی فرنگی بود که محمد بنا انتشار عکسی از محمدعلی گرایی او را به عنوان کاپیتان تیمش معرفی کرد و مشخص شد که حسابی به موفقیت این پسر شیرازی دل بسته است.

محمدعلی امروز در شرایطی پا روی تشک گذاشت که با قرعه خیلی سختی هم مواجه نبود و به نظر می‌رسد با توجه به توانایی بالای او، باید امیدوار باشیم گرایی به فینال برسد. در گام اول رقیب کوبایی گرایی که خیلی تنومند بود، خطری برای این فرنگی کار ایرانی ایجاد نکرد و او در دور یک چهارم مقابل استارچویچ از کرواسی قرار گرفت.

این کشتی که بدون شک یکی از جذاب‌ترین کشتی‌های صبح امروز رقابت المپیک بوده، برای گرایی خوب پیش نرفت. کاپیتان کشتی فرنگی ایران با حملات پرتعداد از حریف اخطار گرفت، اما در حالی که او در اجرای سالتوبارانداز تخصص دارد، نتوانست این فن را اجرا کند.

در تایم دوم گرایی که از قصد داوران برای دادن اخطار به خودش آگاه بود، حملات خود را ادامه داد، اما به شکل عجیبی درخواست داور وسط برای اخطار دوباره به فرنگی کار کرواسی دوبار مورد موافقت قاضی و رییس تشک قرار نگرفت.
بعد از لحظاتی گرایی اخطار دریافت کرد و در خاک حریف نشست. این فرنگی کار کروات بود که توانست با اجرای دو بارانداز در فاصله ۴۰ ثانیه مانده به پایان کشتی ۵ بر یک پیش بیفتد و خودش را برنده بداند.

گرایی، اما به هیچ وجه ناامید نشده بود و بلافاصله حملاتش را آغاز کرد. فرار استارچویچ از تشک باعث شد تا داوران یک اخطار به او و دو امتیاز به گرایی بدهند. کشتی ۵ بر ۳ بود و حدود ۱۴ ثانیه به پایان باقی مانده بود. گرایی راهی پیش روی خود نمی‌دید و حریف هم کشتی را بسته بود.

محمدعلی در این لحظه یک تصمیم بزرگ گرفت و با پروازی دیدنی سر و گردن حریف را در اختیار گرفت. او حریف کروات را از پشت به پل زد و با رای داوران ۴ امتیاز به دست آورد. استارچویچ که شوکه شده بود، به جای ادامه دادن به کشتی به داوران اعتراض می‌کرد.
چلنجی که سرمربی کرواسی درخواست کرد، بعد از بازبینی صحنه تغییراتی را در رای داوران به وجود آورد، اما بازهم گرایی برنده مبارزه بود. داوران به این فن عجیب و غریب ۲ امتیاز دادند تا گرایی به خاطر گرفتن امتیاز آخر ۵-۵ برنده کشتی لقب بگیرد.

شاید حتی علاقه‌مندان به کشتی در ایران هم پای تلویزیون از برنده شدن گرایی ناامید شده بودند، اما او مبارزه تا لحظه آخر را به معنای واقعی نشان داد و خودش را به نیمه نهایی رساند. تصویر کامل لحظه پرواز کشتی‌گیر ایرانی. وقتی همه وجودت عطش برای موفقیت و پیروزی است.

با اینکه گرایی در مصاحبه اش بعد از این مبارزه فن خود را یک فن "من درآوردی" عنوان کرد، اما به گفته خودش و حبیب اخلاقی، مربی اش نام این فن "سنجاب پرنده" نام دارد که تنها راه نجات گرایی برای فرار از شکست بوده است.

به هر حال کاپیتان کشتی فرنگی ایران با "سنجاب پرنده" رقیب کروات را مات کرد و به شکل شگفت انگیزی خودش را به نیمه نهایی رساند تا حالا یکی از شانس‌های مسلم کسب مدال در المپیک توکیو باشد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید