تصاویر/ ماشین منحصر به فرد پورشه که شاید هرگز تولید نشود

تصاویر/ ماشین منحصر به فرد پورشه که شاید هرگز تولید نشود

پورشه هفته گذشته عکس‌هایی از داخل ماشین منتشر کرد. این تصاویر نشان می‌دهد که این کانسپت پروژه‌ای بسیار جدی در کارخانه بوده و با جزییات زیادی ساخته شده است.

کد خبر : ۹۶۶۹۵
بازدید : ۲۶۵۶

پورشه تصاویری از یک ون منتشر کرده که ایده این شرکت از اتاق ماشین‌های خودران آینده را نشان می‌دهد. خودروساز آلمانی می‌گوید هدف از ساخت این کانسپت بررسی تاثیر فن‌آوری‌های جدید بر هویت و ظاهر ماشین‌های پورشه است.

عکس‌هایی از بدنه مینی‌ون رندینست (renndienst) سال گذشته در کتابی درباره کانسپت‌های دیده نشده پورشه منتشر شد. پورشه آن زمان گفت که این ماشین در سال ۲۰۱۸ همه مراحل تحقیقات و طراحی را طی کرد و تا مرحله ساخت رسید، اما تصمیمی برای تولیدش گرفته نشد.

اتاق پورشه
راننده در حالت خودران می‌تواند صندلی خود را به سمت سرنشینان بگرداند

پورشه هفته گذشته عکس‌هایی از داخل ماشین منتشر کرد. این تصاویر نشان می‌دهد که این کانسپت پروژه‌ای بسیار جدی در کارخانه بوده و با جزییات زیادی ساخته شده است. مایکل مائر، مدیر طراحی پورشه درباره ایده ساخت این کانسپت می‌گوید: "فکر کردیم چطور می‌توان هویت منحصر به فرد پورشه را به ماشینی داد که اتاقش بسیار با ماشین‌های اسپرت متفاوت است. "

صندلی راننده در این ماشین در وسط گذاشته شده و راننده مانند یک خلبان دیدی کامل به اطرافش دارد. در موقعیت خودران راننده می‌تواند صندلی را ۱۸۰ درجه بگرداند و روبروی سرنشینان بنشیند. دو صندلی ردیف دوم شبیه به صندلی راننده است، اما ردیف سوم نیمکتی است که می‌توان روی آن لم داد.

در‌ها به صورت کشویی فقط در سمت راست ماشین باز می‌شود و سمت چپ ماشین شیشه ندارد. آقای مائر می‌گوید به این ترتیب دو فضای متفاوت برای سرنشینان فراهم شده است: سمتی برای ارتباط با محیط بیرون و سمتی با فضایی دنج‌تر برای وقتی که مثلا کسی بخواهد استراحت کند.
ون پورشه
ون پورشه تنها در سمت راست شیشه دارد

پورشه کماکان می‌گوید قصد ندارد این ماشین را تولید کند و قصدش تنها ایده‌پردازی بوده است. اما نمایش دوباره این کانسپت و سابقه کارخانه در ساخت ماشین‌های متفاوت، باعث گمانه‌زنی‌های زیادی درباره آینده این ون شده است.

پورشه به خاطر ساخت ماشین‌های اسپرت دونفره شهرت جهانی دارد، اما در سال‌های گذشته با ساخت ماشین‌های شاسی‌بلند، چهار در و یک مدل الکتریکی بخت خود را در بخش‌های دیگر بازار امتحان کرده و به موفقیت تجاری بی‌نظیری دست یافته است.

حال تسلا خوب است

تسلا
تسلا نیمی از ماشین‌های خود را در چین فروخته است

تسلا می‌گوید با وجود چالش‌های جهانی در تولید خودرو توانسته است رکورد تازه‌ای در فروش محصولاتش ثبت کند. فروش خودروساز آمریکایی در سه ماهه دوم سال میلادی ۱۲ میلیارد دلار اعلام شده که دو برابر سال گذشته است.

تسلا می‌گوید در این بازه زمانی دویست هزار دستگاه ماشین فروخته که رکوردی تازه برای کارخانه به حساب می‌آید. تسلا از فروش این تعداد ماشین یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار سود کرده است. این شرکت دلیل موفقیتش را استقبال مردم از ماشین‌های الکتریکی دانسته و در بیانیه‌ای گفته علاقه به ماشین‌های الکتریکی هرگز تا این اندازه نبوده است.
تسلا مدل 3
تسلا مدل ۳ پرفروش‌ترین ماشین الکتریکی در اروپا است

ایلان ماسک، میلیاردر مشهور و مدیر تسلا در جلسه‌ای که همزمان با انتشار عملکرد مالی شرکت برگزار شد گفت: "فکر کنم الان همه موافق باشند که ماشین‌های الکتریکی تنها راه پیش روی [صنعت خودرو]است. "

تسلا در حالی به این موفقیت دست یافته که کمبود تراشه‌های کامپیوتری صنعت خودرو را با بحرانی جدید روبرو کرده است. در ماه‌های گذشته خودروسازان بزرگی مانند جنرال‌موتورز و فورد ناچار شدند به خاطر نداشتن تراشه‌های کامپیوتری تولید برخی محصولاتشان را متوقف کنند.

حدود نیمی از ماشین‌های تسلا در سه ماه دوم سال میلادی در چین فروخته شده است. تسلا در این کشور با خودروسازان داخلی رقابتی شدید دارد و چند ماه بحرانی را در این کشور پشت سر گذاشته است. علاوه بر هجوم تبلیغات منفی علیه این شرکت، دولت چین پس از شکایت چند مشتری، تحقیقی درباره امن بودن سیستم خودران این شرکت آغاز کرده است.

تسلا در اروپا هم با فاصله‌ای زیاد از رقیبانش پیشتاز است. تصور می‌شد که آمدن اولین مدل الکتریکی فولکس‌واگن، شرایط را برای تسلا سخت کند، اما در شش ماه اول امسال، فروش تسلا بیش از دوبرابر فولکس‌واگن بود.

بازیکن برزیلی فولکس‌واگن

تیاگو
تیاگو با قیمت پایه زیر بیست هزار یورو در اروپا فروخته می‌شود

فولکس‌واگن برای تقویت خود در بازار اروپا یک شاسی‌بلند جدید به بازار عرضه می‌کند. این ماشین که نامش تیاگو است، در زیرمجموعه کارخانه در برزیل طراحی شده و اولین شاسی‌بلند کوپه‌ای است که این شرکت در اروپا می‌فروشد.

تیاگو با نام نیووس یک سال است که در بازار آمریکای جنوبی فروخته می‌شود. این ماشین بر روی شاسی هچ‌بک پولو ساخته می‌شود. فولکس‌واگن در حال حاضر یک شاسی‌بلند به نام تی‌-کراس بر روی این شاسی می‌سازد که از مدل‌های پرفروش کارخانه است.

تیاگو

تیاگو با هدف جلب مشتریان جوان‌تر طراحی شده است. سقف ماشین از تی‌-کراس کوتاه‌تر است و فرمی کوپه دارد. با این حال فولکس‌واگن می‌گوید فرم ماشین بر فضای اتاق و جای بار تاثیری نگذاشته است.

تیاگو در کارخانه فولکس‌واگن در اسپانیا تولید خواهد شد. قیمت پایه ماشین زیر بیست هزار یورو (حدود ۲۴ هزار دلار) اعلام شده است.

آرزو‌های سانگ‌یانگ

سانگ یانگ
X۲۰۰ سومین ماشینی است که سانگ‌یانگ از تولید آن در آینده خبر داده است

سانگ‌یانگ، خودروساز کره‌ای طرح‌هایی از نسل بعدی شاسی‌بلند‌های خود منتشر کرد. این ماشین که نامش X۲۰۰ است ظاهر مدل‌های آینده شرکت را نمایش می‌دهد.

جزئیات زیادی درباره این ماشین اعلام نشده، اما تاکید سانگ‌یانگ به حفظ محیط زیست در طراحی ماشین نشان می‌دهد که به احتمال زیاد موتور الکتریکی خواهد داشت. طرح‌ها همچنین نشان می‌دهد که نسل بعدی ماشین‌های سانگ‌یانگ ظاهری خشن‌تر خواهد داشت و چراغ‌های جلوی گرد و داشبورد با خطوط عمودی آن را به محصولات جیپ شبیه کرده است.

X۲۰۰ سومین ماشینی است که سانگ‌یانگ در چند ماه گذشته از تولید آن‌ها در آینده خبر داده است. این شرکت اکنون ورشکسته است و منتظر است تا در مزایده فروخته شود. رسانه‌های کره‌ای خبر داده‌اند که ۹ خریدار برای مالکیت شرکت ابراز علاقه کرده‌اند. نتیجه مزایده قرار است حدود دو ماه دیگر مشخص شود.

۷۵ درصد از سهام سانگ‌یانگ در اختیار شرکت هندی ماهیندرا است، اما این شرکت سال گذشته از تزریق سرمایه به شرکت خودداری کرد و اعلام کرد می‌خواهد سهامش را واگذار کند. در نتیجه این تصمیم سانگ‌یانگ نتوانست بدهی‌های خود را پرداخت کند و اعلام ورشکستگی کرد.

نام شرکت‌هایی که برای خرید سانگ‌یانگ ابراز علاقه کرده‌اند اعلام نشده است. خریدار نهایی علاوه بر قیمت کارخانه باید حدود ۳۴۰ میلیون دلار بدهی سانگ‌یانگ را هم پرداخت کند.

به نظر می‌رسد سانگ‌یانگ با اعلام برنامه‌های آینده خود قصد دارد علاوه بر جلب سرمایه‌گذاران، توجه افکار عمومی را از خبر‌های بد مالی این شرکت دور کند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید