مدال المپیک چقدر می‌ارزد؟

مدال المپیک چقدر می‌ارزد؟

پس پاسخ این سئوال که آیا مدال طلا واقعا طلا است؟ منفی است. مدال‌های طلای المپیک باید حداقل از ۹۲.۵ درصد نقره ساخته شده باشند و حداقل شش گرم طلا داشته باشند.

کد خبر : ۹۶۶۹۶
بازدید : ۳۰۲۴

ورزشکاران برای کسب مدال المپیک زیاد عرق می‌ریزند، زحمت می‌کشند، و گاهی اشک می‌ریزند و فداکاری‌های زیادی می‌کنند. اما حتی اگر آن‌ها موفق به دریافت مدال شوند، این مدال چقدر ارزش دارد؟

پاسخ به این سئوال شاید شما را شگفت‌زده کند و ارزش مدال احتمالا آنقدر هم که فکر می‌کنید، نیست. شاید یک سئوال دیگرتان این باشد که مدال طلای المپیک واقعا از طلا ساخته شده؟ شاید جواب این سئوال هم شما را غافلگیر کند.

طراحی و ساخت مدال‌ها در هر المپیک کمی متفاوت است. مدال‌های المپیک توکیو از مواد بازیافت شده از دستگاه‌های الکترونیکی اهدا شده توسط مردم ژاپن ساخته شده است. اما در هر صورت، این مدال‌ها هنوز مقداری مواد گرانبها در خود دارند.

پس پاسخ این سئوال که آیا مدال طلا واقعا طلا است؟ منفی است. مدال‌های طلای المپیک باید حداقل از ۹۲.۵ درصد نقره ساخته شده باشند و حداقل شش گرم طلا داشته باشند.
مدال المپیک چقدر می‌ارزد؟
تمامی مدال‌های مسابقات المپیک و پارالمپیک توکیو از مواد بازیافتی الکترونیکی تهیه شده‌اند

به گفته یک متخصص، مدال طلای المپیک توکیو نزدیک ۷۵۰ دلار ارزش دارد. این شاید برای برخی پول زیادی به نظر برسد، اما به هیچ وجه به تلاش و پولی که ورزشکاران المپیکی برای حرفه خود سرمایه‌گذاری کرده اند تا به المپیک راه یابند، نمی‌رسد.
ریچارد گلدل از حراجی بالدوین می‌گوید این قیمت به شمش فلز مدال ارتباط دارد. این ارزش با محتوای فلزات گران‌بهای تشکیل‌دهنده مدال سنجیده می‌شود. نقره مدال نقره اگر ذوب شود، نزدیک ۴۰۰ دلار ارزش خواهد داشت.

مدال‌های برنز از آلیاژ مس و روی ساخته شده‌اند و تقریباً هیچ ارزشی ندارند - هر مدال کمتر از ۷ دلار. این اعداد البته ارزش مدال‌ها را حساب نمی‌کند. ارزش مادی این مدال‌ها برای ورزشکارانی که سخت تلاش کرده‌اند و نام خود را در تاریخ جاودانه کرده‌اند، چندان اهمیتی ندارد.
مدال المپیک
مدال‌های المپیک تا سال ۱۹۱۲ از طلای خالص ساخته می‌شد، اما پس از جنگ جهانی اول، مدال طلا با نقره ساخته و با لایه‌ای از طلا پوشانده شد.

اغلب در عکس‌ها ورزشکارانی را می‌بینید که مدال طلای خود را گاز می‌گیرند. این به این دلیل است که طلا نرم‌تر از فلزات دیگر است، بنابراین گاز گرفتن آن راهی برای بررسی واقعی بودن طلای آن بود. این سنت باعث شد سازمان دهندگان المپیک توکیو به شوخی به ورزشکاران بگویند "مدال‌های آن‌ها خوردنی نیست".

اما ارزش واقعی مدال زمانی مشخص می‌شود که به فروش یا حراج گذاشته می‌شود. مدال‌های المپیک معمولا به فروش نمی‌رسند، اما گاهی در حراجی‌ها به قیمت صد‌ها هزار پوند فروخته می‌شوند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید