قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۱۳

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۱۳

هر اونس طلای جهانی، امروز ۱۳ مردادماه تا لحظه تنظیم گزارش با ۰.۱۱ درصد افزایش نرخ به قیمت ۱۸۱۲ دلار و ۸۷ سنت معامله شد.

کد خبر : ۹۶۷۵۶
بازدید : ۲۵۴۷
فرادید | طلا رشد ناچیزی را در بازار تجربه کرد. امروز ۱۳ مردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی با ثبت افزایش ۰.۱۱ درصد به ۱۸۱۲ دلار و ۸۷ سنت رسید.

در حالی که در آستانه انتشار گزارش بازار کار آمریکا در اواخر این هفته سرمایه گذاران از انجام معاملات عمده خودداری کرده اند، قیمت طلا روز سه شنبه شاهد اندکی کاهش بود.

به گزارش فرادید؛ استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی اس پی آی اظهار کرد: بازار طلا نگران است آمار اشتغال ماهانه آمریکا که جمعه این هفته منتشر می‌شود، بهتر از حد مطلوب باشد که باعث قویتر شدن دلار می‌شود. این آمار نگرش عمیقتری درباره زمان تعدیل برنامه‌های محرک مالی بانک مرکزی آمریکا فراهم خواهد کرد.

کایل رودا تحلیلگر موسسه آی جی مارکت در این باره گفت: «اگر گزارش بازار کار آمریکا این حس را منتقل کند که فدرال رزرو در میان مدت تا بلند مدت سیاست پولی خود را همچنان به صورت حمایتی حفظ خواهد کرد، این یک پالس بسیار مثبت برای بازار طلاست، به خصوص از این جهت که انتظارات تورمی همچنان بالا باقی مانده است.»

هان تان، تحلیلگر ارشد بازار در Exinity گفت: آمار حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی NFP ایالات متحده می‌تواند حرکت بزرگ بعدی طلا را تعیین کند، این بستگی به این دارد که داده‌های اقتصادی به بازار از سیاست فدرال رزرو چه چشم اندازی را ترسیم کند. "

بر اساس گزارش رویترز، جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته گفته بود هنوز با افزایش نرخ‌های بهره فاصله داریم و بازار اشتغال همچنان باید بهبود پیدا کند. این اظهارات صعود بیش از یک درصدی طلا در معاملات پنج شنبه گذشته را به دنبال داشت.

کریستوفر والر، از مقام‌های ارشد فدرال رزرو روز دوشنبه گفت، اگر گزارش بازار کار در دو ماه آینده نشان دهد که تعداد فرصت‌های شغلی ایجاد شده به ۸۰۰ هزار تا یک میلیون شغل رسیده است، بانک مرکزی آمریکا ممکن است تا ماه اکتبر اقدامات حمایتی خود را کاهش دهد.

همچنین نرخ بهره بالاتر باعث می‌شود طلای بدون بازده جذابیت کمتری داشته باشد. با این حال، نگرانی‌ها درباره گسترش جهانی نوع دلتا ویروس کرونا، سهام اروپا را تحت فشار قرار داد و به دارایی‌های امن مانند طلا مهلت داد.

به گفته اوله هانسن، تحلیلگر بانک ساکسو، علی رغم بازده پایین اوراق و دلار ضعیف، قیمت طلا همچنان ثابت است و این بازار را عصبی می‌کند.
قیمت لحظه ای فلزات گرانبها در بازار
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید