قتل مرموز مرد جوان در خانه

قتل مرموز مرد جوان در خانه

از او درباره کشته‌شدن دوستش سؤال شد، ادعا کرد از نحوه قتل کاظم اطلاعی ندارد و بی‌گناه است. با‌این‌حال، بازجویی‌ها از او ادامه یافت تا اینکه بالاخره به ارتکاب قتل به‌خاطر اختلاف قدیمی با کاظم اعتراف کرد.

کد خبر : ۹۶۷۷۱
بازدید : ۲۷۹۶

پرونده قتل مرموز پسر جوانی که جسد خونینش در یک خانه پیدا شده بود، پیچیده‌تر شد.این پرونده قتل سه سال قبل تشکیل و مظنونی نیز بازداشت شد، اما مدارک برای محکومیت این مظنون کافی نبود.

بر اساس مستندات پرونده، تابستان سال ۹۷ به‌دنبال پیداشدن جنازه خونین یک مرد جوان به نام کاظم در خانه‌ای، تحقیقات پلیسی آغاز شد. شواهد نشان می‌داد کاظم با ضربه‌های چاقو از پا درآمده است. جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و پلیس برای رازگشایی جنایت به تکاپو افتاد.

با بررسی فهرست مکالمات تلفنی مقتول مشخص شد او آخرین‌بار با یکی از دوستانش به نام صمد صحبت کرده و با او قرار ملاقات داشته است.
با این سرنخ صمد ۳۰‌ساله ردیابی و بازداشت شد، اما وقتی تحت بازجویی قرار گرفت و از او درباره کشته‌شدن دوستش سؤال شد، ادعا کرد از نحوه قتل کاظم اطلاعی ندارد و بی‌گناه است. با‌این‌حال، بازجویی‌ها از او ادامه یافت تا اینکه بالاخره به ارتکاب قتل به‌خاطر اختلاف قدیمی با کاظم اعتراف کرد.

این متهم بعد از طی مراحل مقدماتی پرونده، در دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. در ابتدای جلسه دادگاه اولیای‌دم کاظم برای صمد درخواست قصاص کردند. وقتی صمد در جایگاه ویژه ایستاد، اتهامش را رد کرد و گفت: باور کنید من کاظم را نکشتم و در پلیس آگاهی تحت فشار به قتل اعتراف کردم. من و کاظم با هم دوست بودیم و هیچ اختلافی با یکدیگر نداشتیم.
من در یک خیاطی کار می‌کردم، اما او شغل ثابتی نداشت؛ به همین خاطر مدتی بود تصمیم گرفته بودیم با هم به ترکیه برویم و آنجا کار مناسبی پیدا کنیم. من آخرین‌بار هم برای احوالپرسی با او تماس گرفتم. نمی‌دانم کاظم چطور و به دست چه کسی کشته شده است.

متهم در ادامه گفت: من هنگامی که بازداشت شدم، بار‌ها گفتم دستی در قتل نداشته‌ام، اما پس از چند روز تحت فشار در پلیس آگاهی ناچار به قتل اعتراف کردم، ولی باور کنید بی‌گناه هستم و فقط به‌خاطر اینکه آخرین نفری بودم که با کاظم تماس گرفتم، بازداشت شدم و سه سال از زندگی‌ام را در زندان سپری کردم.
صمد در ادامه درباره پیام‌های ارسال‌شده در واتس‌اپ بین او و مقتول توضیح داد: من سواد خواندن و نوشتن ندارم و پیام‌ها را دوستانم در واتس‌اپ برای کاظم ارسال کرده‌اند. من نمی‌دانم او چطور کشته شده است.
با پایان دفاعیات این متهم، قضات دادگاه با توجه به مدارک موجود، پرونده را از موارد لوث تشخیص و حکم به برگزاری مراسم قسامه دادند. چون اولیای‌دم نتوانستند ۵۰ نفر از بستگان نسبی خود را برای ادای سوگند به دادگاه معرفی کنند، متهم سوگند بی‌گناهی یاد کرد. در پایان قضات وارد شور شدند تا رأی صادر کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید