اینفوگرافی/ استرس مزمن سبب بروز چه مشکلاتی می‌شود؟

اینفوگرافی/ استرس مزمن سبب بروز چه مشکلاتی می‌شود؟

زندگی‌های امروزه اغلب فرصتی برای پاسخگویی کامل به استرس‌ها باقی نمی‌گذارند. در عوض، هنگامی که در وضعیت ثابتی قرار داشته باشیم آن را کنترل می‌کنیم. بسیاری از ما نمی‌توانیم از نظر فیزیکی استرس را از بین ببریم، اما با اختصاص دادن زمان کافی برای حل آن، مشکل واقعی را بر طرف می‌کنیم.

کد خبر : ۹۶۸۱۴
بازدید : ۲۴۷۶
فرادید | همیشه استرس وجود دارد، البته بد هم نیست. بدون آن، نمی‌توانیم انگیزه خود را حفظ کنیم و با ارده کاری پیش برویم. سطح مشخصی از استرس به ما کمک می‌کند تا با محیط اطراف سازگار شده و به درستی حرکت کنیم. استرس‌های مزمن می‌توانند کمی نگرنی ایجاد کنند و به شیوه‌های مختلف بر کیفیت زندگی تاثیر بگذارند.

به گزارش فرادید به نقل از دکتر اکس، چگونه می‌توانید تشخیص دهید استرس شما از نوع خوب است و یا مزمن؟ بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه استرس مزمن می‌تواند کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد و چرا به طور طبیعی می‌خواهیم که در زندگیمان میزان کمی از استرس وجود داشته باشد.


استرس

استرس خوب چیست؟ در حالی که استرس تا به حال به عنوان یک امر مفید تلقی نشده است، اما هر یک از ما می‌دانیم به دلیل واکنش به این مسئله در موقعیت کنونی قرار گرفته ایم. اجدادمان نیز با واکنش‌هایی نظیر مبارزه، فرار و تهدید زندگی کردند و زنده ماندند. حال اینکه این امر مربوط به غذا یا تهدیدات فیزیکی بوده یا نه مسئله‌ای است که مرکز برجسته علمی فرانکلین آن را مشخص کرده است.

با تولید آدرنالین و کورتیزول در بدن، فشار خون، تنفس و ضربان قلب افزایش می‌یابد. مکانیسم اصلی کورتیزول این است که باعث افزایش قند خون یا گلیسمی می‌گردد. آدرنالین نیز باعث افزایش ضربان قلب، انقباض عروق و انبساط راه‌های هوایی شده و در بروز واکنش جنگ و گریز سیستم عصبی سمپاتیک اثر می‌گذارد. این هورمون معمولا در مواقعی که فرد هیجان بالا را تجربه می‌کند در بدن ترشح می‌شوند. جریان خون که در بدن کاهش می‌یابد در نهایت آستانه تحمل درد نیز بالا می‌رود.

در طول یک بحران واقعی، واکنش‌های شما در پایان کار سبب معکوس شدن برخی فر آیند‌ها خواهد شد. شما می‌توانید مسئله را حل و فصل کنید یا از آن بگریزید، و سپس به راحتی در کنار عزیزانتان به استراحت بپردازید. یا می‌توانید از طریق قدم زدن سطح آدرنالین و هورمون‌های خود را تنظیم کنید.

با این حال، زندگی‌های امروزه اغلب فرصتی برای پاسخگویی کامل به استرس‌ها باقی نمی‌گذارند. در عوض، هنگامی که در وضعیت ثابتی قرار داشته باشیم آن را کنترل می‌کنیم. بسیاری از ما نمی‌توانیم از نظر فیزیکی استرس را از بین ببریم، اما با اختصاص دادن زمان کافی برای حل آن، مشکل واقعی را بر طرف می‌کنیم.
اینفوگرافی/ استرس مزمن سبب بروز چه مشکلاتی می‌شود؟
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید