قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۱۶

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۱۶

هر اونس طلای جهانی امروز ۱۶ مردادماه در بازار با ۰.۰۵ درصد افزایش نرخ به قیمت ۱۷۶۲ دلار و ۹۵ سنت معامله شد.

کد خبر : ۹۶۸۳۶
بازدید : ۱۵۸۰
فرادید | طلا با افت شدید قیمت روبه رو شد. امروز ۱۶ مردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت کاهش ۰.۰۵ درصد به ۱۷۶۲ دلار و ۹۵ سنت رسید.

به دنبال تقویت دلار و در حالی که سرمایه گذاران منتظر انتشار گزارش بازار کار آمریکا هستند تا سرنخ‌هایی از سیاست‌های آتی فدرال رزرو به دست بیاورند، قیمت طلا روز جمعه کاهش داشت و در نزدیکی رقم مهم ۱۷۶۰ دلار باقی ماند.

اگر افزایش اشتغال در بخش غیرکشاورزی از ۸۵۰ هزار نفر ماه گذشته بالاتر برود و طبق پیش بینی بیکاری از ۵.۹ درصد کاهش یابد و رشد درآمد این بخش ثابت مانده یا افزایش یابد، حرکت دلار آمریکا قوی‌تر خواهد بود. این طلا را بیشتر تحت فشار خواهد گذاشت.

به گفته استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی اس پی آی، اگر پس از لحن موافق بانک مرکزی آمریکا در خصوص تعدیل محرک‌های مالی، آمار اشتغال ماهانه آمریکا هم مطلوب باشد، بازار‌های حساس به نرخ‌های بهره مانند طلا را وحشت زده خواهد کرد.
به گزارش فرادید؛ به همین دلیل در حال حاضر شاهد کاهش ریسک هستیم. با این حال فروپاشی کامل طلا بعید است و احتمالا حمایت در سطح ۱۷۹۰ دلار را حفظ خواهد کرد.

کریستوفر والر، فرماندار فدرال رزرو نیز گفت ممکن است با توجه به پیشرفت در بهبود اقتصادی و بهبود بازار کار، امکان کاهش سیاست‌های انبساطی را زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، مشاهده کنیم. نرخ‌های بهره بالاتر، هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را افزایش می‌دهد.
قیمت لحظه ای فلزات گرانبها در بازار
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید