چگونه ورودی موفق به بازار داشته باشیم

چگونه ورودی موفق به بازار داشته باشیم

شما باید درک و فهم درستی از ارزش‌های اصیل در کسب‌وکار و بازار‌ها داشته باشید و از این طریق بتوانید بر موفقیت‌های بزرگ تمرکز کنید و خود را نسبت به سایر رقبا متمایز سازید.

کد خبر : ۹۶۹۰۸
بازدید : ۲۰۰۸

شما به‌عنوان مدیری که سکان هدایت یک شرکت را در دریای پرتلاطم و پر از رقابت سنگین بر سر جذب مشتریان و بازار‌ها در دست دارد می‌توانید با در اختیار داشتن یک مفهوم یا ایده کاری فوق‌العاده و مستحکم و با اجرای درست و بی‌نقص به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنید و با معرفی محصولات و خدمات جدید به بازار‌ها برای خود به‌عنوان رهبر یک کسب‌وکار موفق کسب اعتبار و ارزش کنید.

البته باید دانست این شرایط هنگامی محقق خواهد شد که شما یک محصول باکیفیت را با قیمتی مناسب و معقول به مشتریان بالقوه پیشنهاد دهید و از منابع مالی کافی برای تداوم تولید آن نیز برخوردار باشید. به‌طور کلی در زمان اجرایی کردن ایده‌های ناب و تولید آن‌ها به یک محصول موفق به یکسری مسائل باید توجه داشت که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهد شد:

تیم: یک تیم کامل و بی‌نقص که اعضای آن از مجموعه‌ای از انواع استعداد‌ها و توانایی‌های موردنیاز برای موفقیت برخوردارند برای رسیدن ما به موفقیت ایده‌آل به‌نظر می‌رسد؛ تیمی که مجموعه‌ای افراد توانمند در حوزه‌هایی مانند بازاریابی، فروش، امور مالی و عملیات را در اختیار دارد و اعضای آن در زمینه‌های مختلفی همچون سیستم‌های کاری، فرآیند‌های کاری، تحلیل و استراتژی‌بندی تبحر دارند و با افراد درون و بیرون شرکت به شکلی خلاقانه در ارتباط هستند.

تمرکز بر منابع: حذف فعالیت‌های زائد و جلوگیری از هدر‌رفت تلاش‌ها برای فعالیت‌های هر شرکتی ضروری است و به همین منظور باید به شکلی نظام‌مند از زمان و پولی که در اختیار شرکت است بهره برد و مدیریت زمان و هزینه را به درستی پیاده کرد.
استارت‌آپ‌های بسیاری با ایده‌های ناب فقط به‌خاطر ریخت و پاش‌های بی‌دلیل و هزینه‌های جاری زیاد در بخش‌های غیرضروری ورشکست شده‌اند. علاوه بر این شما همیشه باید مقداری پول برای روز مبادا و در صورت وقوع حوادث غیرمنتظره یا بروز مشکلات یا فرصت‌های خاص کنار بگذارید.

به‌دنبال ارزش‌های بزرگ بودن: شما باید درک و فهم درستی از ارزش‌های اصیل در کسب‌وکار و بازار‌ها داشته باشید و از این طریق بتوانید بر موفقیت‌های بزرگ تمرکز کنید و خود را نسبت به سایر رقبا متمایز سازید.
تیم موفق در بازار کار
ارائه پیشنهاد‌های قوی و فوق‌العاده: یک پیشنهاد قوی و فوق‌العاده در درون خود یک مزیت و ارزش اصیل نهفته دارد که می‌تواند نظر مشتریان‌تان را به سمت خود جلب کند و آن‌ها را وارد گفتمانی همیشگی با شما کرده و در نهایت آن‌ها را نسبت به شما وفادار نگه دارد.
در چنین حالتی مشتریان با اشتیاق و حسن‌نیت با شما برخورد می‌کنند و از هرگونه ارتباط از طرف شما حتی اگر به صورت ایمیلی یا تلفنی باشد، استقبال می‌شود، بنابراین ضروری است فقط سوالات دقیق و مفید را از مشتریان بپرسید و برای انتخاب روش پاسخگویی به سوالاتتان نیز به مشتریان‌تان حق انتخاب بدهید.
علاوه بر این به یاد داشته باشید که در ابتدای ارتباطتان با مشتری نیازی نیست همه چیز را در مورد آن‌ها بدانید و مهم این است که دریابید مشتریانتان با چه مشکلاتی روبه‌رو هستند که شما می‌توانید آن‌ها را حل کنید.
پس از آغاز رابطه و از سر گرفتن گفت‌وگوی بین شما و مشتریان این امکان را خواهید داشت تا اطلاعات کامل‌تر و دقیق‌تری را همراه با جزئیات بیشتر از آن‌ها دریافت کنید تا در نتیجه بتوانید به بهترین شکل ممکن به آن‌ها خدمات‌رسانی داشته باشید.

حصول اطمینان از جلب رضایت مشتریان کنونی

جلب مشتریان جدید همیشه جذاب و مهم بوده و هست، اما این موضوع نباید باعث شود از توجه به مشتریان کنونی‌مان غفلت کنیم چراکه بقای هر شرکت و کسب‌وکاری وابسته به تکرار شدن خرید محصولات و خدمات ارائه شده توسط مشتریان آنهاست.
بنابراین شما باید گام‌های محکم و پیوسته‌ای را برای حفظ وفاداری مشتریان و بهره‌گیری از آن‌ها برای انجام تبلیغات زبانی و سینه به سینه بردارید و به یاد داشته باشید که تبلیغ محصولات و خدمات شما توسط مشتریان قبلی یکی از بهترین و موثرترین روش‌های تبلیغاتی به شمار می‌آید.
بنابراین همیشه و در همه حال به رصد مشتریان قبلی و حصول اطمینان از تداوم داشتن خرید آن‌ها از شما توجه داشته باشید و در صورت مشاهده مواردی از قطع رابطه مشتریان قدیمی‌تان با شما و رو آوردن آن‌ها به رقبا به‌طور جدی موضوع را دنبال و سعی کنید رویه سابق خود را که موجب این جدایی شده اصلاح کنید چراکه یکی از دلایل اصلی سقوط بسیاری از شرکت‌ها بی‌توجهی به همین موضوع به ظاهر ساده و بی‌اهمیت است که خسارات جبران‌ناپذیری را نصیب آن‌ها کرد.

توجه ویژه به هرم بازار

برای بسیاری از محصولات و خدمات تعداد محدودی مشتری وجود دارد که با خرید‌های عمده و بزرگ خود درصد بالایی از فروش شرکت‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. این مساله هم برای شرکت‌ها و هم خود بازار حائز اهمیت است و به همین دلیل هم هست که شما باید منابع و انرژی و توجه خود را معطوف به این مشتریان عمده و مهم کنید.
ناگفته پیداست که شما باید بخش عمده‌ای از توجه و تبلیغات رسانه‌ای‌تان را معطوف به معدود مشتریانی کنید که در راس هرم خرید از شما قرار دارند و نه مشتریان پرشماری که در قاعده هرم خرید از شما قرار دارند و خرید‌های کوچکی از شما داشته‌اند.

منبع: دنیای اقتصاد به نقل از forbes
مترجم: سیدحسین علوی‌لنگرودی

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید