اتحاد جهانی برای توسعه نسل ششم اینترنت موبایل (۶G)

اتحاد جهانی برای توسعه نسل ششم اینترنت موبایل (۶G)

یک مرکز پیشگام در حال راه اندازی است تا فناوری تلفن همراه را به سطح بعدی برساند و انگلستان را در خط مقدم جهانی تحقیقات، نوآوری و آموزش قرار دهد.

کد خبر : ۹۶۹۲۹
بازدید : ۲۳۲۳
اتحاد جهانی برای توسعه نسل ششم اینترنت موبایل (۶G)
فرادید| مرکز مجازی جدیدی، با نام ۶G Futures، بیش از ۴۰۰ متخصص شناخته شده‌ی جهان را در زمینه شبکه‌های مخابراتی، سایبری، هوش مصنوعی، علوم انسانی دیجیتال، علوم اجتماعی و هنر از دانشگاه بریستول و کالج کینگ لندن را در یک همکاری منحصر به فرد که به آینده فناوری تلفن همراه برای افراد و جامعه کمک می‌کند، متحد کرده است.

به گزارش فرادید؛ اگرچه برخی از مفاهیم مرتبط با ۶G، از جمله ارتباطات هولوگرافی، زندگی همه جانبه و ایجاد همزاد‌های دیجیتالی، ممکن است آینده نگرانه به نظر برسند، اما برخی دیگر مانند رانندگی خودکار به خوبی شناخته شده اند. از طریق توسعه بیشتر شبکه‌های ۶G با محوریت انسان، برنامه‌های کاربردی چنین پیشرفت‌هایی می‌توانند نحوه عملکرد بهداشت، هنر، حمل و نقل و بسیاری از سیستم‌های دیگر را تغییر دهند.

اتحاد جهانی برای توسعه نسل ششم اینترنت موبایل (۶G)

پروفسور دیمیترا سیمئونیدو، مدیر آزمایشگاه اینترنت هوشمند دانشگاه بریستول و مدیر موسسه آینده دیجیتال بریستول، گفت: "عموم مردم تازه شروع به مشاهده پتانسیل عظیم شبکه‌های ۵G کرده اند، حوزه‌ای که ما در حال کار بر روی آن هستیم. ما اکنون بر روی نسل بعدی شبکه‌های تلفن همراه-۶G و فراتر از آن-تمرکز خواهیم کرد و این قابلیت‌های واقعاً اعجاب انگیز را به همراه خواهد داشت. ۶G ذاتاً انسان محور خواهد بود و با ارائه اطلاعات حسی در زمان واقعی، پشتیبانی از هپاتیک‌ها و هولوگرام‌ها، یک پیوستار سایبری-فیزیکی ایجاد خواهد کرد. این ما را از پیش بینی آینده فراتر می‌برد: مهمتر از همه، داشتن دانش و تخصص برای تبدیل چشم انداز‌ها به راه حل‌های قابل تحقق، سرعت بخشیدن به نوآوری و ایجاد تغییرات مثبت در جامعه در سراسر جهان است. "

پروفسور میشا دولر، پروفسور ارتباطات بی سیم، می‌گوید: "با سرعت بخشیدن به پذیرش ۵G در سراسر جهان، مهم است که انگلستان برای نسل بعدی فناوری تلفن همراه یعنی ۶G آماده باشد. ایجاد این مرکز، نقطه عطفی قابل توجه برای بخش فناوری انگلستان است. ما در حال توسعه معماری‌های جدید، ترکیب مبادلات و مکانیزم‌های خود ترکیب، توسعه مهارت‌های اینترنتی و تعبیه فناوری‌های بلاک چین، کوانتوم و فدرال هوش مصنوعی خواهیم بود. اما این فقط فناوری خالص نیست-ما بر روی همکاری مشترک با موارد کاربردی واقعاً هیجان انگیز و تأثیرگذار در جامعه کار می‌کنیم، در حالی که به سیاست، اتحاد‌ها و استاندارد‌های جهانی کمک می‌کنیم. "

هر دو موسسه نقش محوری در رساندن ۵G به جریان اصلی ایفا کردند. در حالی که هر دو در هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی سرآمد هستند. موسسه King's در شبکه‌های تلفن همراه تخصص دارد و دانشگاه بریستول تخصص خاصی در فناوری سیمی/بی سیم و لایه‌های شبکه دارد. با ترکیب مهارت‌های برجسته آن‌ها، این مرکز به طور ایده آل برای تحکیم و تقویت سابقه انگلستان در سطح جهانی در زمینه مخابرات و شبکه‌ها در پنج سال آینده و پس از آن قرار گرفته است.
اتحاد جهانی برای توسعه نسل ششم اینترنت موبایل (۶G)

قابلیت‌های پیش بینی شده ۶G بسیار گیج کننده است. با سرعت بارگیری پیش بینی شده ۱۰ برابر سریعتر، ۵G همچنین از توانایی تریلیون‌ها دستگاه متصل به یکدیگر برای انتقال اطلاعات حسی به عنوان بخشی از تجربه ارتباطات استفاده می‌کند و یک پیوست فیزیکی سایبری جدید ایجاد می‌کند. علاوه بر این، ۶G شامل شبکه‌هایی خواهد بود که خود را طراحی، سازماندهی و حفظ می‌کنند و سطوح کارآیی ناشناخته قبلی را ارائه می‌دهند.

پروفسور فیل تیلور، معاون پژوهشی و تحقیقاتی در دانشگاه بریستول، می‌گوید: "این مرکز چند رشته‌ای شکاف واقعی رهبری ملی در زمینه ۶G را در بریتانیا پر می‌کند. نه تنها تمرکز بر فناوری بلکه توسعه راه حل‌هایی است که می‌تواند بخش‌هایی از جمله سلامت، انرژی و حمل و نقل را تغییر دهد. این فرصت را برای صنعت و همکاران بین المللی فراهم می‌کند تا با بهترین و درخشان‌ترین متخصصان را در شاخه‌های مختلف فناوری در لندن و بریستول گرد هم آیند. "

پروفسور رضا رضوی، معاون رئیس جمهور و معاون (تحقیق) در King's، می‌گوید: "اگر انگلستان قرار است نقش مهمی در تحقق پتانسیل ۶G ایفا کند، ما به یک مرکز ملی نیاز داریم که بهترین ذهن‌ها را در زمینه فناوری‌های ارتباطی گرد هم آورد؛ یعنی بهترین متخصصان حوزه سایبری، هوش مصنوعی، علوم انسانی دیجیتال، هنر و علوم اجتماعی. تشکیل این مرکز نقطه عطفی بسیار هیجان انگیز در مسیر تکامل ۶G است. "

منبع: Technology.org
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید