جنجال طلای سجاد گنج زاده؛ از ایران تا عربستان

جنجال طلای سجاد گنج زاده؛ از ایران تا عربستان

دیسکالیفه شدن طارق حمدی، کاراته کای عربستان و رسیدن مدال طلای المپیک به سجاد گنج زاده با خشم کاربران و رسانه‌های عربستانی مواجه شده است. هرچند کاربران و رسانه‌های ایرانی به تمجید و تحسین او پرداخته اند.  

کد خبر : ۹۶۹۳۱
بازدید : ۵۶۹۰
فرادید | سجاد گنج زاده، کاراته کای وزن ۷۵+ کیلوگرم که روز گذشته توانست سومین مدال طلای کاروان المپیک ایران به دست آورد، با واکنش رسانه‌های داخلی و خارجی و خشم کاربران عربستانی مواجه شده است.

به گزارش فرادید؛ در جریان برگزای فینال کاراته میان سجاد گنج زاده و طارق حمدی از عربستان، در حالی که ورزشکار ایرانی ۴ بر یک عقب بود، حمدی با ضربه پای چپ به صورت گنج زاده زد و او را روی تاتامی انداخت. گنج زاده برای دقایقی در حالت بیهوشی قرار گرفت.

به دنبال این اتفاق، ۵ داور وارد مشورت شدند و در نهایت طارق حمدی، کاراته کای عربستانی را به دلیل به دلیل خطا و ضربه غیرمجاز دیسکالیفه [بازنده]اعلام کردند. تصمیمی که منجر به طلایی شدن سجاد گنج زاده شد.

البته تصمیم داوران با اعتراض مربی تیم ملی کاراته عربستان مواجه شد، اما این اعتراض‌ها تصمیم ۵ داور میدان را تغییر نداد، تا درنهایت عربستان بدون طلا به خانه برگردد.

علی الزهرانی، مربی تیم ملی عربستان در رابطه گفته که داوری معتقد بود الحامدی در این مسابقه خشونت آمیز بازی کرد و به سر بازیکن ایرانی برخورد کرد، هرچند سهل انگاری از سوی بازیکن ایرانی صورت گرفت! او سرش را پایین انداخت و ضربه‌ای دریافت کرد که خطرناک محسوب نمی‌شود.

او معتقد است که سجاد شایسته اخراج بود و طارق از نظر آن‌ها قهرمان است.
جنجال طلای سجاد گنج زاده؛ از ایران تا عربستان

تحسین در تهران، خشم در ریاض!

دیسکالیفه شدن طارق حمدی، کاراته کای عربستان و رسیدن مدال طلای المپیک به سجاد گنج زاده با خشم کاربران و رسانه‌های عربستانی مواجه شده است. هرچند کاربران و رسانه‌های ایرانی به تمجید و تحسین او پرداخته اند.

در این میان کاربران و رسانه‌های عربستانی معتقدند که گنج زاده پس از افتادن روی تاتامی، مبالغه کرده است. البته کارشناسان کاراته عربستانی هم بر این موضوع تاکید کرده اند.

ابراهیم القناس، رئیس سابق فدراسیون کاراته عربستان و کارشناس کاراته در این رابطه گفته که بازیکن ایران در بیهوشی خود مبالغه کرده است و داور در خلاء قانونی او را قهرمان کرد.

عماد المالکی قهرمان کاراته عربستان هم گفته که شدت ضربه را دکتر و داور تعیین می‌کند و بازیکن ایرانی فهمید که تنها فرصتش است و دیگر بلند نشد و تصمیم را بر عهده داور گذاشت.

اما تندترین واکنش‌ها متعلق به کاربران عربستانی بود. آن‌ها با حمله به صفحه سجاد گنج زاده، از نحوه مدال گرفتن او انتقاد کردند. آن‌ها مدعی اند که گنج زاده با فریب داوران به مدال طلای المپیک دست یافته است.

البته علاوه بر انتقاد کاربران و کارشناسان ورزشی عربستان از سجاد گنج زاده، رسانه‌های این کشور به داور ترکیه‌ای این مسابقه هم حمله کردند. در این رابطه شرق الاوسط در گزارشی مفصل به مسابقه پرداخته است. او در پایان نتیجه گیری کرده که نفر دوم المپیک قهرمان واقعی است و مردم ایشان را قهرمان می‌دانند.

در این میان برخی رسانه‌های عربستانی نیز با انتشار کاریکاتور‌هایی به انتقاد از داور مسابقه پرداختند.
جنجال طلای سجاد گنج زاده؛ از ایران تا عربستان
با این حال، طارق حمدی کاراته کای عربستانی وارد این جنجال نشده و گفته به نظر داوران احترام می گذارد.

طلسمی که باز هم برای عربستان نشکست!

۴۹ سال از اولین حضور عربستان در رقابت‌های المپیک می‌گذرد، اما این حضور تاکنون منجر به کسب مدال طلا برای عربستان نشده است. طبق گزارش ها، عربستان نخستین بار پس از ۲۸ سال توانست در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی به یک مدال نقره و یک مدال برنز برسد.

پس از آن هم در المپیک ۲۰۱۲ لندن و به فاصله ۱۲ سال، ورزشکاران عربستانی موفق به کسب یک مدال برنز شدند.

اما با رسیدن طارق حمدی، کاراته کای عربستانی به فینال وزن ۷۵+ کیلوگرم و پیش افتادن امتیازات او از سجاد گنج زاده در دو دقیقه پایانی، عربستانی‌ها امیدوار بودند تا طلسم مدال طلا برای آن‌ها شکسته شود، اما این اتفاق رخ داد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید