هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۱۸

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۱۸

بر اساس تحلیل نقشه‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۱۸ مردادماه در اغلب استان‌های کشور رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر : ۹۶۹۶۳
بازدید : ۲۲۳۸
فرادید | با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۱۸ مردادماه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، جنوب اصفهان، ارتفاعات جنوب کرمان، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، البرز، قزوین و تهران رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

در چنین شرایطی احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی موقت و محدود، وزش تند باد موقت و خیزش گرد و خاک وجود دارد. از این رو احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تقویت سازه‌های موقتی، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی توصیه می‌شود.

به گزارش فرادید به نقل از سازمان هواشناسی ایران این وضعیت سه‌شنبه در مناطقی از شمال‌غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط فارس، هرمزگان و جنوب کرمان پیش‌بینی می‌شود. چهارشنبه بارش در مناطقی از شمال‌غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط هرمزگان و جنوب کرمان ادامه دارد.

پنجشنبه و جمعه در بیشتر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود و تنها در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد. گفتنی است، روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه با توجه به افزایش سرعت وزش باد، رخداد گرد و خاک در مناطقی از ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست.

احتمال وقوع طوفان شن، خیزش گرد و خاک، کاهش دید، تاخیر در پرواز‌های احتمالی، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی وجود دارد و به خودداری از تردد غیر ضروری برای تمام گروه‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، محکم کردن سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره توصیه می‌کنیم.

همچنین طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در منطقه زابل و خراسان جنوبی وزش باد شدید رخ می‌دهد که گاهی با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

در این مدت شرق دریای عمان نیز مواج است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید