دستور رهبر کره شمالی به ارتش

دستور رهبر کره شمالی به ارتش

کیم جونگ اون ارتش کره شمالی را برای انجام عملیات امدادرسانی در مناطقی که به تازگی به علت بارش‌های شدید آسیب دیده، بسیج کرد.

کد خبر : ۹۷۰۰۴
بازدید : ۲۲۰۸

خبرگزاری رسمی کره شمالی KCNA اعلام کرد کمیسیون مرکزی نظامی حزب حاکم کارگر کره شمالی جلسه‌ای در استان شرقی هامگیونگ جنوبی South Hamgyong برای بحث درباره خسارات و رسیدگی به بارش‌ها برگزار کرد.

در همین راستا، کیم جونگ اون رهبر این کشور ارتش را برای انجام عملیات امدادرسانی در مناطقی که به تازگی به علت بارش‌های شدید آسیب دیده، بسیج کرد.

براساس این گزارش، کیم در این جلسه شرکت نکرد، ولی مقامات حزب، پیام وی را منتقل کردند که ارتش باید عملیات امدادرسانی را آغاز و تجهیزات لازم را در منطقه تامین کند.

این خبرگزاری ابعاد خسارات ناشی از بارش سنگین باران را مشخص نکرد.

رسانه‌های دولتی کره شمالی پیشتر گزارش دادند در پی بارش‌های چند روزه شدید و وقوع سیل، بیش از هزار و صد خانه در این کشور تخریب شده و هزاران نفر مجبور به تخلیه خانه هایشان شدند؛ همچنانکه این سیل ویرانگر سبب شستن و تخریب جاده‌ها شد.

این رخداد در حالی انجام می‌شود که نگرانی‌های فزاینده‌ای در خصوص خسارت به غلات در این کشور و تأثیر احتمالی که می‌تواند این مسأله بر مواد و منابع غذایی بگذارد، وجود دارد. این نگرانی‌ها در سایه آن است که این کشور علاوه بر برخی تحریم‌های بین المللی، با هدف جلوگیری از شیوع کرونا، بیشتر واردات خارجی را قطع کرده و محدودیت‌هایی مرزی در این ارتباط اعمال کرده است.

در ماه ژوئن، رهبر کره شمالی گفته بود کشور با اوضاع دشواری در زمینه غذایی روبروست و شرایط در این زمینه به برداشت محصولات در امسال بستگی دارد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید