عضله سازی با پروتئین وی هیلمار در کوتاه‌ترین زمان

عضله سازی با پروتئین وی هیلمار در کوتاه‌ترین زمان

پروتئین وی هیدرولیزات (یا وی هیدرولیز شده) یکی از پروتئین‌های وی ایزوله با کیفیت می‌باشد که از پیش هضم شده یا هیدرولیز شده می‌باشد و این بدین معناست که برخی از آمینو اسید‌های آن به زنجیره‌های کوچکتر تجزیه شده اند. این امر منجر به جذب سریع آن گشته و آن را انتخاب مناسبی برای بعد از ورزش و صبح می‌سازد.

کد خبر : ۹۷۰۱۸
بازدید : ۲۸۸۰۸
پروتئین وی هیلمار به عنوان یک مکمل توسط ورزشکاران، بدنسازان و علاقه‌مندان به تناسب اندام برای کمک به بهبود عضلات، رشد عضلات بدون چربی و سلامت عمومی استفاده می‌شود. پروتئین وی شامل آمینو اسید‌های مختلفی است که به سرعت جذب می‌شوند. مطالعات زیادی نشان می‌دهند که این پروتئین باعث افزایش قدرت، رشد عضلانی و از دست دادن چربی زیادی می‌شود. پروتئین وی ترکیبی از پروتئین‌های جدا شده از شیر است. وی بخش مایع شیر است که در طول فرایند تولید پنیر ایجاد می‌شود. شیر حاوی دو پروتئین وی (۲۰ درصد) و کازئین (۸۰ درصد) است. پروتئین وی در بخش مایع شیر قرار دارد. وقتی پنیر تولید می‌شود، قسمت چرب شیر دلمه می‌زند و وی از آن به عنوان محصول جانبی جدا می‌شود.

عضله سازی با پروتئین وی هیلمار در کوتاه ترین زمان
وی هیلمار همچنین منبع غنی آمینواسید‌های شاخه دار ال- لوسین، ال- ایزولوسین و ال- والین می‌باشد. این منبع با کیفیت پروتئین به طور طبیعی در محصولات لبنی یافت می‌شود، اما به طور معمول این پروتئین به صورت مکمل غذایی به بازار عرضه و مصرف می‌شود. وی هیلمار به سرعت به خاطر طول کم آمینو اسید‌های شاخه دار آن جذب بدن می‌شود که خود باعث ریکاوری مطلوب و رشد در عضلات می‌شود. پروتئین وی دارای ویژگی‌های مطلوب فراوانی است که کنترل وزن، سلامت قلب و عروق و سلامت استخوان‌ها تعداد کمی از این ویژگی‌ها هستند. فواید بی نظیر مصرف مکمل پروتئین وی (Whey) در بین مواد غذایی تخم مرغ از بیشترین ارزش بیولوژیک برخوردار است و آن را یک مرجع برای اندازه گیری ارزش بیولوژیک پروتئین قرار داده اند. تخم مرغ در بین مواد غذایی دارای ارزش بیولوژیک ۱۰۰ است، شیر ۹۳ و گوشت ۷۵ است؛ ارزش بیولوژیک پروتئین وی هیلمار را هم ۱۰۰ تعیین کرده اند. بسیاری از شرکت‌های تولید کننده پروتئین و مکمل‌های بدنسازی از این پروتئین برای تهیه محصولات خود استفاده می‌کنند.

انواع پروتئین وی هیلمار و مزایای هر کدام

هر کدام از انواع پروتئین وی هیلمار می‌تواند تاثیر مثبت قابل مشاهده‌ای در عملکرد ورزشی افراد و به خصوص روند عضله سازی داشته باشد. دن بدون پروتئین نمی‌تواند ماهیچه سازی کند. آمینو اسید‌ها منشا پروتئین‌ها هستند. از آنجا که آمینو اسید‌ها یکی از اجزای مهم ماهیچه‌ها هستند، پس بدن برای عضله سازی به پروتئین نیاز ضروری دارد. نیاز روزانه انسان به پروتئین به ازای هر ۴۵۰ گرم از وزن او، ۱ الی ۲ گرم است. مکمل‌های پروتئینی اغلب به شکل پودر هستند که برای مصرف آن‌ها را با آب یا شیر مخلوط می‌کنیم. همه پروتئین وی را به عنوان بهترین مکمل برای عضله سازی استفاده میکنند، اما به این موضوع توجه ندارند که مکمل پروتئین‌ها هم انواعی دارند.

انواع پروتئین وی به صورت کلی به سه گروه تقسیم بندی می‌شود که شامل پروتئین وی ایزوله، کنسانتره و ترکیبی است. پروتئین وی ایزوله خالص‌ترین نوع این مکمل غذایی است. نوع کنسانتره زیاد خالص نیست و چربی و لاکتوز بالایی دارد. نوع ترکیبی هم همانطور که از اسمش پیداست، ترکیبی از پروتئین وی ایزوله و کنسانتره است. همان طور که گفته شد نوع ایزوله، چون از پروتئین بیشتری برخوردار است پس قیمت بالاتری هم دارند و نوع کنسانتره نسبت به ایزوله ارزان‌تر است. نوع دیگری از پروتئین وی هیلمار هم وجود دارد که هیدرولیز شده نام دارد. این نوع پروتئین وی زیر مجموعه نوع ایزوله به حساب می‌آید. درواقع پروتئین در نوع هیدرولیز شده به زنجیره‌های کوچکتر یعنی آمینواسید‌ها تجزیه شده اند و بنابراین جذب سریع تری دارند. این نوع وی هیلمار به دلیل مزه تندی که دارد در بین مصرف کنندگان از محبوبیت زیادی برخوردار نیست. از مزایای پروتئین وی هیدرولیز شده می‌توان به جذب سریع آن اشاره کرد، ولی اغلب قیمت بالاتری هم دارد، بیشتر شرکت‌ها برای کاهش قیمت خود این پروتئین را با کازئین و سویا ترکیب می‌کنند که رواج بیشتری دارد.
عضله سازی با پروتئین وی هیلمار در کوتاه ترین زمان

مزایای پروتئین وی ایزوله

پروتئین وی ایزوله یک محصول با کیفیت و غنی از آمینواسید می ‌باشد ولی به طور کامل ایزوله نشده است. این بدین معناست که شما پروتئین های قابل استفاده و قابل جذب کمتری را به ازای هر پیمانه دریافت می‌ کنید که دارای کالری بیشتری بوده و چربی کم و 2 گرم کربوهیدرات دارد. این میزان برای کسی که می‌ خواهد افزایش حجم داشته باشد مهم نمی ‌باشد اما برای فردی که قصد کاهش وزن دارد اهمیت دارد. با این حال، اندکی تغییر در رژیم غذایی می‌تواند این موارد را برطرف کند.

  • خالص‌ترین نوع وی هیلمار می‌باشد و BCAA آن بالا و دارای آمینواسید های عالی می‌باشد.
  • فاقد چربی، لاکتوز و کربوهیدرات می‌باشد.
  • پروتئین بیشتری را در هر بار مصرف فراهم می‌آورد. این بدین معناست که شما می‌توانید درصد بالایی از پروتئین‌های قابل استفاده را در مقایسه با پروتئین های دیگر موجود در بازار به دست آورید.
  • برای کاهش چربی، ایجاد ماهیچه یا هر گونه مصارف ورزشی مناسب می‌باشد.
  • گران ترین مکمل پروتئینی می‌باشد.

مزایای پروتئین کنسانتره وی

کنسانتره وی خیلی طبیعی است، برای طرفداران محصولاتی که کمتر فراوری شده اند، خیلی مناسب است، اما کمتر فراوری شده به معنی بهتر نیست! در واقع کمتر فراوری شده به معنی محصول ناخالص است کنسانتره وی شامل چربی و لاکتوز بیشتری هستند و در مجموع پروتئین کمتری دارند و شامل ۷۰ تا ۸۰ % پروتئین هستند.

  • قیمت مناسب
  • دارای آمینواسید خوبی می‌باشد

مزایای پروتئین وی هیدرولیزات

پروتئین وی هیدرولیزات (یا وی هیدرولیز شده) یکی از پروتئین‌های وی ایزوله با کیفیت می‌باشد که از پیش هضم شده یا هیدرولیز شده می‌باشد و این بدین معناست که برخی از آمینو اسید‌های آن به زنجیره‌های کوچکتر تجزیه شده اند. این امر منجر به جذب سریع آن گشته و آن را انتخاب مناسبی برای بعد از ورزش و صبح می‌سازد. این نوع از پروتئین دارای مزه تندی می‌باشد و هر چه میزان هیدرولیز آن بالا باشد تندی آن بیشتر می‌گردد بنابراین در میان افراد از محبوبیت کمی برخوردار است. امروزه بسیاری از محصولات به دلیل هزینه و طعم فقط در حدود ۲۰% هیدرولیز شده‌اند. این مورد از پروتئین وی هیلمار دارای جذب سریعی می‌باشد.

شما می‌توانید کنسانتره پروتئین وی هیلمار را از شرکت نیروتن خریداری نمایید. شرکت نیروتن از سال ۱۳۹۳ و پس از کسب تجربیات لازم دز زمینه‌های دارویی و ورزشی کار خود را با تمرکز بر بازار ایران آغاز کرد. با توجه به بازار انبوه تقلبی در محصولات پودری و ورزشی در کشور، نیروتن اقدام به فروش و توزیع محصولات پروتئین‌های پودری کرده است. نیروتن تنها از تولیدکنندگان معتبر در دنیا همراه با آنالیز، محصولات خود را تامین می‌کند.. نیروتن به صورت تخصصی تنها انواع پودر‌های پروتئین را به فروش می‌رساند واز اینکه بسیاری از ورزشکاران و برند‌های مکمل‌های ورزشی از نیروتن محصولات پروتئینی خود را تامین می‌کنند، خرسند است. لازم به ذکر است فروش محصولات هم از طریق تماس تلفنی و نیز به صورت حضوری ارائه می‌گردد و سعی بر این است که در کمترین زمان ممکن محصولات به دست مشتریان در هر نقطه از کشور برسد. مشاورین مجموعه نیروتن آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند. تماس با ما از طرق شماره تلفن و لینک‌های شبکه اجتماعی نیروتن امکانپذیر است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید