روایت جنتی از دلایل ممنوع‌الکار شدن شجریان

روایت جنتی از دلایل ممنوع‌الکار شدن شجریان

در کتاب «آنسوی دولت» از قول علی جنتی آمده است: آقای شجریان مدت‌ها ممنوع بود که کنسرت برگزار کند و دلیل آن این بود که می‌گفتند ایشان با BBC مصاحبه کرده، یا با خانم‌های بی حجاب عکس گرفته و راجع به اسلام چیز‌هایی گفته است و از این قبیل حرف ها.

کد خبر : ۹۷۰۲۴
بازدید : ۳۷۰۸

در بخشی از کتاب «آنسوی دولت»، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم روایتی از تلاش هایش برای برگزاری کنسرت استاد محمدرضا شجریان پس از ممنوع الکار شدن وی به دلیل مسائل سیاسی را مطرح کرده است؛ تلاشی که البته به نتیجه موردنظر نرسید.

در کتاب «آنسوی دولت» از قول علی جنتی آمده است: «آقای شجریان مدت‌ها ممنوع بود که کنسرت برگزار کند و دلیل آن این بود که می‌گفتند ایشان با BBC مصاحبه کرده، یا با خانم‌های بی حجاب عکس گرفته و راجع به اسلام چیز‌هایی گفته است و از این قبیل حرف ها.

ما رفتیم و مفصل بحث کردیم. گفتیم بالاخره ایشان یک شخصیتی است که نماد موسیقی کشور است. این همه علاقه‌مند در کشور دارد. شما با ممنوع کردن کار ایشان تمام این علاقه‌مندان را نسبت به نظام بدبین می‌کنید. خودم به آن‌ها پیشنهاد دادم و گفتم اگر ایشان بیاید و جایی اعلام کند که من نسبت به نظام وفادار هستم و هیچ نکته و مسئله‌ای راجع به نظام ندارم، قبول است که مجوز داده شود؟
آن جمع پذیرفتند و گفتند بله. اگر چنین کاری صورت بگیرد قبول است. آقای نوربخش رئیس خانه موسیقی رفت و یک مصاحبه‌ای با ایشان گرفت و درآن مصاحبه ایشان رسما اعلام کرد که من یک هنرمند هستم، من اصلا سیاسی نیستم و سیاست در حوزه من مطرح نیست. من نظام را قبول دارم. آن مصاحبه مکتوب شد.

من خودم آن را ویرایش کردم و به روزنامه ایران دادم تا چاپ کنند. آن را در صفحه اول هم زدند. گفتیم خب دیگر باید مجوز داده شود تا کنسرت بگذارد آن هم با این همه علاقه‌مند و طرفداری که دارد، اما اینطور نشد. پس اینطور نیست که آنجا وقتی وزیر می‌خواهد تصمیمی بگیرد که خودش هم به آن اعتقاد داشته باشد بتواند حتما آن تصمیم را اجرایی کند.»
منبع: جماران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید