۳۰ میلیون سال پیش، گاز کربن دی اکسید دمای کره زمین را کاهش داده است

۳۰ میلیون سال پیش، گاز کربن دی اکسید دمای کره زمین را کاهش داده است

داده‌های جدید نشان می‌دهد که CO۲ اتمسفر نقش مهمی در هدایت آب و هوای زمین از جمله تشکیل ورقه یخ قطب جنوب دارد.

کد خبر : ۹۷۰۴۱
بازدید : ۳۲۰۰
۳۰ میلیون سال پیش، گاز کربن دی اکسید دمای کره زمین را کاهش داده است
فرادید| تحقیقات جدید نشان می‌دهد که CO۲ آب و هوای کره زمین را بیش از ۳۰ میلیون سال پیش کاهش داده است

به گزارش فرادید؛ تحقیقات جدید به رهبری دانشگاه بریستول نشان می‌دهد که کاهش غلظت دی اکسید کربن اتمسفر نقش مهمی در انتقال آب و هوای زمین از یک گلخانه گرم به یک جهان یخی سرد در حدود ۳۴ میلیون سال پیش داشته است. این انتقال می‌تواند تا حدی در قرون بعدی به دلیل افزایش CO۲ انسانی معکوس شده باشد.

بین ۴۰ تا ۳۴ میلیون سال پیش، آب و هوای زمین تغییر اقلیمی عمده‌ای را تجربه کرد. قبل از ۴۰ میلیون سال پیش، در دوران ائوسن، قطب جنوب توسط جنگل‌های سرسبز پوشانده شده بود، اما تا ۳۴ میلیون سال پیش، در الیگوسن، این جنگل‌ها با ورقه‌ های یخی ضخیم قاره‌ای جایگزین شده بودند ، همانطور که امروزه قطب جنوب را می‌ شناسیم. محرک اصلی این انتقال گلخانه‌ ای به یخچال به طور گسترده مورد بحث است و اطلاعات کمی در مورد نحوه تغییر آب و هوا در خشکی در دسترس است. یک تیم بین المللی به سرپرستی دکتر ویتوریا لوراتانو و دکتر دیوید نافس در دانشگاه بریستول از فسیل‌ های مولکولی که در زغال سنگ‌ های باستانی نگهداری شده اند برای بازسازی دمای زمین در طول این انتقال استفاده کردند.
۳۰ میلیون سال پیش، گاز کربن دی اکسید دمای کره زمین را کاهش داده است

تیم از رویکرد جدیدی بر اساس توزیع لیپید‌ های باکتریایی که در ذخایر تالابی باستانی حفظ شده اند، استفاده کرد. این پروژه به عنوان بخشی از پروژه ERC تحت عنوان سیستم گلخانه‌ای زمین (TGRES) توسعه یافته است که این مطالعه را نیز تأمین مالی کرده است. TGRES PI و نویسنده مقاله ، ریچ پانکاست ، از دانشکده شیمی ، توضیح دادند: "این ترکیبات در اصل شامل غشای سلولی باکتری‌ هایی بودند که در تالاب‌ های باستانی زندگی می‌کردند و ساختار آن‌ها کمی تغییر می‌کرد تا به باکتری‌ ها در تغییر دما و اسیدیته سازگار شود. سپس می‌ توان این ترکیبات را برای ده‌ها میلیون سال حفظ کرد و به ما امکان می‌ دهد شرایط محیطی باستانی را بازسازی کنیم. "

برای بازسازی تغییر دما در گلخانه به انتقال یخ ، تیم جدید رویکرد جدید خود را در مورد ذخایر زغال سنگ از حوضه گیپسلند جنوب شرقی استرالیا به کار گرفت. این ذخایر قابل توجه بیش از ۱۰ میلیون سال از تاریخ زمین را شامل می‌شود و به طور گسترده توسط همکاران در مطالعه از دانشگاه ملبورن ، دکتر ورا کوراسیدیس و پروفسور مالکوم والاس مشخص شده است .
۳۰ میلیون سال پیش، گاز کربن دی اکسید دمای کره زمین را کاهش داده است

داده‌ های جدید نشان می‌ دهد که دمای زمین در کنار اقیانوس و با قدر مشابه حدود ۳ درجه سانتیگراد سرد شده است. برای کشف علل کاهش دما، تیم شبیه سازی مدل آب و هوا را انجام داد، از جمله مهمتر اینکه فقط شبیه سازی‌هایی که شامل کاهش CO۲ در اتمسفر می‌ شد، می‌تواند خنک کننده‌ ای مطابق با داده‌ های دمایی بازسازی شده از زغال سنگ را تولید کند.

این نتایج شواهد بیشتری را ارائه می‌ دهد که نشان می‌ دهد CO۲ اتمسفر نقش مهمی در هدایت آب و هوای زمین از جمله تشکیل ورقه یخ قطب جنوب دارد.

منبع : ScinceTechDaily
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید