آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۱۹

آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۱۹

وزارت بهداشت، آمار فوتی‌های کرونا امروز ۱۹ مردادماه را ۵۰۸ نفر اعلام کرد.

کد خبر : ۹۷۰۴۳
بازدید : ۱۸۰۹۳
فرادید | بر اساس آمار، فوتی‌های کرونا امروز ۱۹ مردادماه ۵۰۸ نفر اعلام شد و به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۹۵ هزار و ۱۱۱ نفر رسید.

از دیروز تا امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۱۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۶۳۶ نفر از آن‌ها بستری شدند.

به گزارش فرادید؛ مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۶۷۶ نفر رسید که خوشبختانه تا کنون سه میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۱۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

۶ هزار و ۷۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۶ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۶۸۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۱۳ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۱۲۷ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۲۷۴ هزار و ۹۸۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۶ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۱۰۷ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته، ۶۴۶ هزار و ۷۳۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد که یک رکورد جدید از شروع فرآیند واکسیناسیون عمومی است. افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

آمار جهانی کرونا

طبق آخرین آمار‌های جهانی ابتلاء به ویروس کرونا، طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ٥٦٨ هزار و ١٨٩ نفری تعداد مبتلایان به این ویروس تاکنون به ٢٠٤ میلیون و ٩٨ هزار و ٥٤٥ نفر رسیده است.

فوتی‌های ناشی از کرونا در جهان با رشد ٨ هزار و ٢٧٩ نفری در یک روز به تعداد چهار میلیون و ٣٠٧ هزار و ٥٣٣ نفر رسیده است. آمار بهبود یافتگان نیز به ١٨٢ میلیون و ٧٦٩ هزار و ٢٨٩ نفر رسیده است.

آمار ۱۰ کشور اول فوتی‌های ناشی از کرونا به شرح زیر است؛ اعداد داخل پرانتز تعداد فوتی‌های جدید هر کشور است.

۱. آمریکا ۶۳۲ هزار و ٩٨٧ نفر (٣٢٧ نفر)

۲. برزیل ٥٦٣ هزار و٤٧٠ نفر (٣٨٨ نفر)

۳. هند ٤٢٨ هزار و ٣٣٩ نفر (٤٤٧ نفر)

۴. مکزیک ٢٤٤ هزار و ٢٤٨ نفر (٥١٥ نفر)

۵. پرو ١٩٦ هزار و ٩٥٠ نفر (٧٧ نفر)

۶. روسیه ١٦٤ هزار و ٨٨١ نفر (٧٨٧ نفر)

۷. بریتانیا ١٣٠ هزار و ٣٢٠ نفر (٣٩ نفر)

۸. ایتالیا ١٢٨ هزار و ٢٢٠ نفر (١١ نفر)

۹. کلمبیا ١٢٢ هزار و ٤٥٨ نفر (١٨٠ نفر)

۱۰. فرانسه ١١٢ هزار و ٢٢٠ نفر (٣٠ نفر)
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید