تزریق واکسن نورا به جوانان ۱۲ تا ۲۰ ساله در فاز دوم؟!

تزریق واکسن نورا به جوانان ۱۲ تا ۲۰ ساله در فاز دوم؟!

بر این‌اساس جهت کار آزمایی بالینی، تعداد ۷۰ نفر داوطلب شدند و با تزریق این واکسن به افراد ۱۸ تا ۵۰ سال آزمایش مشخص شد این واکسن عوارض جانبی خاصی ندارد.

کد خبر : ۹۷۰۸۱
بازدید : ۲۵۰۴

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گفت: پس از دریافت مجوز‌های نهایی برای تزریق واکسن نورا در نظر داریم این واکسن را برای سنین ۱۲ تا ۲۰ سال پیشنهاد کنیم.

حسن ابوالقاسمی روز چهارشنبه در نشست خبری پایان مرحله اول کارآزمایی بالینی واکسن نورا این دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی در ۱۸ ماه گذشته با هدف کنترل و شکست کرونا قطب بزرگی در تحقیقات در زمینه این ویروس بود.

وی با اسافتاده از روش‌هایی مانند اهدای پلاسمای بهبود یافتگان در بیمارستان بقیه الله گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در بیمارستان بقیه الله در مقایسه با سایر مراکز درمانی ۲ تا ۴ درصد کمتر بود و ما اولین مرکزی بودیم که داروی کورتون را برای درمان استفاده کردیم و ثابت شد که یکی از بهترین دارو‌های کارساز برای غلبه بر کرونا است.

ابوالقاسمی ادامه داد: از اسفند ۹۸ برای اینکه واکسنی را برای غلبه بر کرونا طراحی کنیم، فعالیت‌های خود را آغاز کردیم و این تلاش‌ها باعث شد واکسن نو ترکیبی تولید شود. بر این‌اساس جهت کار آزمایی بالینی، تعداد ۷۰ نفر داوطلب شدند و با تزریق این واکسن به افراد ۱۸ تا ۵۰ سال آزمایش مشخص شد این واکسن عوارض جانبی خاصی ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه اللله تصریح کرد: در فاز دوم به دنبال آن هستیم تا به ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر از جوانان ۱۲ تا ۲۰ ساله واکسن بزنیم که در این زمینه موافقت‌های اولیه اخذ شده است، اما آغاز فاز دوم نیازمند مشارکت داوطلبانی است که تاکنون کرونا نگرفته باشند البته تقاضا کردیم تا فاز دوم و سوم را هم زمان شروع کنیم.

وی اظهار کرد: الان سه چهارم تخت‌های بیمارستانی ما تحت اشغال بیماران کرونایی است به نحوی که ۸۰۰ مبتلای سرپایی کرونا در تهران که امروز به هزار نفر خواهد رسید، بیمارانی هستند که تحت درمان پزشکان این بیمارستان قرار دارند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید