فردا T۵؛ شاسی بلند 750 میلیونی در ایران

فردا T۵؛ شاسی بلند 750 میلیونی در ایران

دانگ فنگ T۵ نسخه لوکس‌تر SX۵ به شمار می‌رود که در نمایشگاه خودروی پکن در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و به مانند بسیاری از خودرو‌های چینی دیگر یک سال پس از ورودش به بازار فیس لیفتی جزئی را تجربه کرد.

کد خبر : ۹۷۰۹۰
بازدید : ۵۰۲۰

شاسی بلند جدید چینی که با توجه به ظاهر مدرن و آپشن‌های آن می‌توان آن را جزو خودرو‌های لوکس دسته بندی کرد طبق گمانه زنی‌های انجام شده با قیمت اولیه ۷۵۰ میلیون وارد بازار ایران می‌شود و رقیبی برای خودرو‌های مشابه کره‌ای است.

اگر خودرو‌های شاسی بلند را دوست دارید یکی دیگر از این خودرو‌ها به زودی روانه بازار ایران می‌شود و قیمتی هم که احتمالا برای گشایش بازار این خودرو در نظر گرفته شده حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان است.

گویا باید کم کم عادت کنیم به شنیدن رقم‌های میلیاردی برای خودرو‌های چینی. بازار این خودرو‌ها در غیاب واردات نیم شاسی‌ها و شاسی بلند‌ها و کراس اوور‌های کوچک کُره‌ای به صورت کامل به تصرف سربازان اژد‌های زرد آسیا درآمده و بعید به نظر می‌رسد که آن‌ها به این زودی‌ها این بازار پرسود را رها کنند.

تجربه ثبت نام دیگنیتی و فیدلیتی و سپس قیمت‌های نجومی آن‌ها در سایت‌ها نیز نشان داده که مصرف کنندگان هم اگر ظاهر خودرو را مقبول بدانند و پیش بینی کنند که خودروی مذکور آینده خوبی دارد بدشان نمی‌آید پولشان را در طرح‌های پیش فروش چنین خودرو‌هایی سرمایه گذاری کنند.
خودروی لوکس چینی
اما آیا شاسی بلند جدید چینی که فعلا «فردا T۵» نامیده می‌شود چنین خودرویی خواهد بود؟ تا الان برادر کوچکتر این خودرو در بازار ایران نتوانسته محبوبیت چندانی کسب کند و هنوز به مرحله‌ای نرسیده که بتوانیم در خیابان به سهولت آن را رویت کنیم.

در واقع «فردا X۵» با قیمت ۶۰۰ میلیونی‌اش همواره مجبور بوده ذیل سایه سنگین ام وی ام ۳۳ اس فروش پایینی را تجربه کند.
این در حالی بود که با فقدان محصولی در این بازه قیمتی از سوی جک، این خودرو م یتوانست آینده بهتری داشته باشد، اما ترکیبی از عوامل که مهمترین آن‌ها عدم اطمینان از خدمات پس از فروش، ظاهر نه چندان متمایز و به خصوص موتورضعیف باعث شدند «فردا X۵» خودروی پرفروش و موفقی در بازار ایران نباشد.
فردا T5

احتمال افزایش قیمت شاسی بلند لوکس چینی از ۷۵۰ میلیون به ۱/۱ میلیارد

دانگ فنگ T۵ نسخه لوکس‌تر SX۵ به شمار می‌رود که در نمایشگاه خودروی پکن در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و به مانند بسیاری از خودرو‌های چینی دیگر یک سال پس از ورودش به بازار فیس لیفتی جزئی را تجربه کرد.

فرداموتورز نمونه اولیه را برای مونتاژ در بازار خودروی ایران در نظر گرفته که در بازار‌های جهانی قیمت ۱۴ تا ۲۱ هزار دلاری بسته به تعداد آپشن‌ها دارد.
این یعنی با خودرویی روبه رو هستیم که سازنده در طرح فروش قیمتی بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیون برای آن اعلام خواهد کرد و اگر خودرو بتواند نظر مشتریان را جلب کند قیمتش تا یک میلیارد و چه بسا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون نیز در بازار بالا می‌رود.
شاسی بلند 750 میلیونی در ایران
نسبت به ۵ SX با طراحی به روزتری در نمای جلوی خودروی شاسی بلند T۵ مواجهیم، اما کماکان ناهماهنگی فرم طراحی جلو و عقب خودرو توی ذوق می‌زند. در حالی که جلوی خودرو چهره‌ای تهاجمی را به نمایش می‌گذارد، در نمای عقب با فرم جعبه‌ای شکل و چراغ‌های به هم پیوسته روبه رو هستیم که خوب از آب درنیامده اند

فرداموتورز از بین موتور‌های متفاوت ۵ T نسخه ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را برای این شاسی بلند در ایران انتخاب کرده که با گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.
منبع: روزنامه هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید