واکنش‌ها به وزرای پیشنهادی ابراهیم رئیسی

واکنش‌ها به وزرای پیشنهادی ابراهیم رئیسی

انتقادات از لیست پیشنهادی آنقدر بالا گرفت که هوادران و حامیان نزدیک رئیسی نیز به افراد حاضر در لیست انتقاد کردند. اما تندترین انتقاد متعلق به محمد صادق کوشکی، کارشناس مسائل سیاسی و از حامیان ابراهیم رئیسی بود.

کد خبر : ۹۷۱۵۱
بازدید : ۶۱۴۰
فرادید | پس از تاخیر یک هفته ای، ابراهیم رئیسی کابینه پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد. لیستی که در همین ابتدای کار صدای همفکران او را در آورده است. منتقدان کابینه پیشنهادی رئیسی معتقدند که ترکیبی بی تجربه و خسته در لیست گنجاده شده است.

به گزارش فرادید؛ رئیسی در نامه‌ای به رئیس مجلس، ۱۹ گزینه را برای تصدی وزارتخانه‌ها معرفی کرده است. طبق این نامه، نه نفر سابقه مدیریت کلان در دولت نهم و دهم را دارند.

براساس لیست پیشنهادی ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللیهان، گزینه تصدی وزارت امور خارجه، رستم قاسمی، گزینه وزارت نفت، محمدعلی زلفی‌گل، گزینه وزارت علوم، محمد مهدی، اسماعیلی گزینه وزارت ارشاد، سیداحسان خاندوزی به‌عنوان گزینه تصدی وزارت اقتصاد، محمدرضا آشتیانی به‌عنوان وزیر دفاع، بهرام عین‌اللهی به‌عنوان گزینه تصدی وزارت بهداشت، حسین باغ‌گلی به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش، علی اکبر محرابیان گزینه وزارت نیرو، سیدرضا فاطمی امین به‌عنوان وزیر صمت، سیدجواد ساداتی نژاد به‌عنوان گزینه تصدی وزارت جهادکشاورزی، حجت الله عبدالملکی به عنوان گزینه وزارت کار، سید حمید سجادی هزاوه به‌عنوان گزینه وزارت ورزش و جوانان و عیسی زارع پور به‌عنوان گزینه وزارت ارتباطات به مجلس معرفی شده اند.

علاوه بر این، رئیسی در حکمی سید مسعود میرکاظمی را به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور منصوب کرد. او در دولت نهم و دهم به‌عنوان وزیر نفت و وزیر بازرگانی فعالیت داشت.

انتشار لیست کابینه پیشنهادی ابراهیم رئیسی، با انتقاد بخشی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای اصولگرا مواجه شده است. آن‌ها معتقدند که بخشی از تیم رئیسی، تجربه کافی ندارند و تعداد دیگر نیز امتحان خود را در دولت نهم و دهم پس داده اند و موفق نشده اند.

واکنش‌ها به کابینه پیشنهادی ابراهیم رئیسی
واکنش‌ها به کابینه پیشنهادی سیزدهم

انتقادات از لیست پیشنهادی آنقدر بالا گرفت که هوادران و حامیان نزدیک رئیسی نیز به افراد حاضر در لیست انتقاد کردند. اما تندترین انتقاد متعلق به محمد صادق کوشکی، کارشناس مسائل سیاسی و از حامیان ابراهیم رئیسی بود.

او با انتقاد از انتخاب افراد حاضر در لیست، با ذکر جزئیات از وزرای پیشنهادی نیرو، کار، اقتصاد و آموزش و پرورش انتقاد کرده است.

کوشکی گفته که شعار رئیسی در انتخابات «دولت قوی» بود حال آن که فهرست پیشنهادی تداعی کننده دو خصلت است: خامی و خستگی؟! برخی از وزرای پیشنهادی به شدت خام و بی تجربه اند و بعضی دیگر بسیار خسته و بی انگیزه!

البته انتقادات به مجلسی‌ها هم رسید. سید غنی نظری، نماینده خلخال بدون اشاره به نام وزرای پیشنهادی وزیر نیرو، کار، اقتصاد و آموزش و پرورش خواسته تا نام آن‌ها قبل از وصول حذف شود.

او در این رابطه در توئیترش نوشت: «کابینه‌ی ارسالی به مجلس، نمایندگان دغدغه‌مند را قانع نکرده است. برخی از وزرای پیشنهادی صرفا تحصیلات آکادمیک دارند و متاسفانه حتی در حد یک مدیریت کوچک محلی هم سابقه اجرایی ندارند. ابربحران‌های اقتصادی با این کابینه حل شدنی نیست. کاش قبل از وصول ۴ نفر از لیست پس گرفته شود.»
اما در مقابل، برخی رسانه ها و فعالان سیاسی اصولگرا نیز به حمایت از لیست کابینه رئیسی پرداخته اند.
روزنامه کیهان یکی از موافقان بود و در یادداشتی کوتاه نوشت: «اگر همین تیم را قطعی در نظر بگیریم، با توجه به جوان، باانگیزه و انقلابی بودن بسیاری از آنها می‌توان به موفقیت آنها امیدوار بود.»
واکنش‌ها به کابینه پیشنهادی ابراهیم رئیسی

وزیر نیرو، کار، اقتصاد و آموزش و پرورش سیبل انتقادات!

از سوی دیگر کاربران و فعالان رسانه‌ای نیز با انتقاد از پیشنهاد حجت‌الله عبدالملکی، معاون فعلی اشتغال و خودکفایی کمیته به عنوان وزیر کار، معتقدند که او برای حضور در این وزارتخانه حساس توانمندی لازم را ندارند.

منتقدان عبدالملکی می‌گویند که دیدگاه‌های او با واقعیت فاصله بسیار دارد.

دومین چهره‌ای که بیشترین انتقاد را به خود اختصاص داده، علی اکبر محرابیان، وزیر پیشنهادی نیرو است. منتقدان می‌گویند که او در دولت احمدی نژاد، وزیر صمت بوده و کارنامه موفقی نداشته است. برخی نیز از محرابیان به عنوان چهره‌ای جنجالی و پر حاشیه در دولت احمدی نژاد یاد می‌کنند.

سیداحسان خاندوزی، نماینده فعلی تهران و عضو کمیسیون اقتصادی که به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت اقتصادی معرفی کرده است، سومین چهره‌ای است که بیشترین انتقادات به او وارد شده است.

به اعتقاد منتقدان، خاندوزی کم تجربه است و در شرایط بحرانی اقتصاد نمی‌تواند دولت رئیسی را نجات دهد.

منتقدان همچنین درباره حسین باغ‌گلی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز گفته اند که او حتی تجربه رئیس آموزش و پرورش یک شهرستان را در کارنامه ندارد، حالا او چگونه می‌تواند اداره بزرگترین و پر مسئله‌ترین وزارتخانه کشور را برعهده بگیرد.
۰
نظرات بینندگان
  • هموطن ارسالی در

    اشکال نداره تا 4سال آینده راه وروش مدیریت را یادمیگیرد.فقط چند سالی صبرکنید عجول نباشید.

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید