شرح ماوقع مرگ تلخ علی سلیمانی

شرح ماوقع مرگ تلخ علی سلیمانی

علی سلیمانی، بازیگر ۵۱ ساله که از قربانیان این بیماری است، مدتی را دربیمارستان دروضعیت بیهوشی مصنوعی گذراند. اما به گفته همسر این بازیگر، روزهای گذشته حال علی سلیمانی رو به بهبود می رفت و به هوش آمده بود که ناگهان شب گذشته دچار مشکل تنفسی می شود.

کد خبر : ۹۷۱۵۲
بازدید : ۱۴۱۲۲
فرادید | علی سلیمانی، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، بامداد روز پنجشنبه ۲۱ مردادماه بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. این بازیگر سرشناس تلویزیون از اواسط مردادماه به این بیماری مبتلا و به علت درگیری بخش زیادی از ریه اش در بیمارستان بستری شده بود.

به گزارش فرادید؛ نخستین روز‌های آمدن ویروس کرونا هنرمندان پیشکسوتی، چون پرویز پورحسینی، حجت الله نجف پور، چنگیز جلیلوند، کریم اکبری مبارکه، و خسرو پایاب بر اثر کرونا جان سپردند. اما پس از ادامه دار شدن این بیماری و آمدن سویه‌های جدیدش، هنرمندان جوان‌تر هم به کام مرگ کشیده شدند.

از سال گذشته که علی انصاریان و مهرداد میناوند بر اثر ابتلا به کرونا درگذشتند تا اکنون که علی سلیمانی نیز به جمع این هنرمندان پیوسته است، نشان می‌دهد که ویروس کرونا دیگر به سن وسال افراد توجه نمی‌کند و افراد جوان‌تر را هم به کام مرگ می‌کشاند.

البته به تازگی بازیگران دیگری، چون سحر ولدبیگی، حمید لولایی، هومن حاجی عبدالهی و شهره لرستانی هم به کرونا مبتلا شده و در بیمارستان بستری هستند.

علی سلیمانی به جمع هنرمندان درگذشته براثر کرونا پیوست شرح مرگ علی سلیمانی

روز‌های زیادی از همه گیری ویروس کرونا می‌گذرد. اما این گذشتن به سادگی اتفاق نمی‌افتد و در پس هر روز کرونایی مرگ صد‌ها نفر انسان و هنرمند رقم می‌خورد. روز‌های اول آمدن این ویروس منحوس ترس از دست دادن افراد مسن به جان مردم افتاد، اما حالا انگار این ویروس رویه جان گرفتنش را تغییر داده و سن برایش بی معنی شده است.

علی سلیمانی، بازیگر ۵۱ ساله که از قربانیان این بیماری است، مدتی را دربیمارستان دروضعیت بیهوشی مصنوعی گذراند. اما به گفته همسر این بازیگر، روز‌های گذشته حال علی سلیمانی رو به بهبود می‌رفت و به هوش آمده بود که ناگهان شب گذشته دچار مشکل تنفسی می‌شود.

سهیلا جوادی، همسر علی سلیمانی از درگیری خود ودخترش خبر داد و گفت: «بعد از علی، من و دخترمان هم بیمار شدیم که خوشبختانه ریه صبا درگیر نشده است. با این حال نمی‌توانم کسی را متهم کنم یا جایی را مقصر بدانم.»

سیدجواد هاشمی، بازیگر، درباره زمان مرگ سلیمانی می‌گوید: «ساعت ۵ و نیم صبح بود که پزشکان هر تلاشی کردند علی سلیمانی احیاء نشد و دعوت حق را لبیک گفت.»

او همچنین درباره مراسم خاکسپاری این هنرمند گفته است: «به دلیل شرایط کرونایی مراسم تشییعی انجام نمی‌شود و علی سلیمانی روز جمعه ظهر حدودِ ساعت ۱۲ در قطعه هنرمندان به خاک سپرده خواهد شد.»

میرطاهر مظلومی بازیگر «نون خ» درباره چگونگی ابتلای علی سلیمانی می‌گوید که به دلیل اینکه این روز‌ها سر کار و مشغول ایفای نقش بود دچار این ویروس شد.

او گفته که بسیار دیگری از بازیگران نیز به کرونا مبتلا شده‌اند و این روز‌ها حال خوبی ندارند از جمله آن‌ها سحر ولدبیگی، حمید لولایی و هومن حاجی عبدالهی هستند که روز‌های سختی را پشت سر می‌گذارند.

مظلومی از مسئولین خواست تا هنرمندان به ویژه بازیگران را واکسینه کنند.

علی سلیمانی به جمع هنرمندان درگذشته براثر کرونا پیوست بیوگرافی علی سلیمانی

علی سلیمانی ۱۰ آبان ۱۳۴۹ در تهرانمتولد شده بود، اما اصالت او به روستای سرنسر از شهرستان سراب در آذربایجان شرقی برمی گشت. او فارغ التحصیل لیسانس رشته نمایش، گرایش بازیگری از دانشگاه آزاد بود و کار خود را از پشت صحنه شروع کرده بود.

سلیمانی زمانی که ۲۲ سال داشت وارد عرصه سینما شد و در فلیم «چهارشنبه عزیز» به ایفای نقش پرداخت. او یک سال بعد یعنی در سال ۱۳۷۳ به صورت رسمی به عنوان بازیگر با نمایش «صبح طلوع نمی‌کند» به کارگردانی کیومرث مرادی روی صحنه تئاتر رفته بود.

سپس در سال ۱۳۷۴ با فیلم «سفر به چزابه» در کنار مسعود کرامتی و فرهاد اصلانی شناخته شد و با بازی در فیلم «سقوط یک فرشته» به شهرت رسید. او سال ۱۳۹۴ در سریال «پایتخت ۴» نیز حضور داشت و نقش روحانی، دوست ارسطو را بازی کرده بود.

علی سلیمانی در آثار سینمایی بسیاری به ایفای نقش پرداخته است. از جمله این آثار می توان به فیلم‌های سینمایی، چون «بی پولی»، «نجات یافتگان»، «قارچ سمی»، «خاله سوسکه» و.. اشاره کرد.
او در آثار تئاتری چون «مردی در آینه» و «مکعب»، «خنکای ختم خاطره»، «چشم به راه میرغضب»، «عزیز مایی»، ترن»، «شکار روباه» و نمایش اجرا نشده «روز حسین» و... هم به ایفای نقش پرداخته بود.

«وضعیت سفید»، «پایتخت ۴»، «سقوط یک فرشته»، «داستان یک شهر» از جمله مجموعه‌های تلویزیونی این هنرمند بودند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید