مرتضی امینی تبار؛ از تئاتر تا زخم کاری

مرتضی امینی تبار؛ از تئاتر تا زخم کاری

بصورت جدی تئاتر را از سال ۱۳۹۵ وقتی ۱۷ ساله بودم از شهر قم شروع کردم و بعد از یکسال با قبولی در دانشگاه به تهران آمدم. با شرایط بسیار سخت دوری از خانواده و زندگی دانشجویی در خوابگاه کارم را با گروه‌های دانشجویی ادامه دادم.

کد خبر : ۹۷۲۵۳
بازدید : ۷۱۹۰

بیوگرافی مرتضی امینی تبار بازیگر نقش میثم سریال زخم کاری با عکس و ناگفته‌ها از شروع تا شهرت و خبر ازدواج و همسرش را می‌خوانید:

مرتضی امینی تبار متولد ۱۶ مرداد ۱۳۷۸ در قم، بازیگر سینما و تلویزیون است.تحصیلکرده رشته بازیگری می‌باشد که با تئاتر دانشجویی شروع کرد و در ۲۱ سالگی با سریال زخم کاری با وجود سانسور‌های زیاد به شهرت رسید.

تئاتر از قم تا تهران

بصورت جدی تئاتر را از سال ۱۳۹۵ وقتی ۱۷ ساله بودم از شهر قم شروع کردم و بعد از یکسال با قبولی در دانشگاه به تهران آمدم. با شرایط بسیار سخت دوری از خانواده و زندگی دانشجویی در خوابگاه کارم را با گروه‌های دانشجویی ادامه دادم.

حرفه‌ای روی صحنه تئاتر

بصورت حرفه‌ای از مرداد ماه ۱۳۹۷ با نمایش «راز بقاء» به کارگردانی صالح علوی زاده بروی صحنه رفت سپس در نمایش «بی مکان» به کارگردانی لعبت شعار بازی کرد در ادامه با نمایش «چهلم» از امیر پیشوایی و «مشاهیر» از افشین واعظی هم بخوبی جای خود را در تئاتر مستحکم کرد.

بازی در زخم کاری

مرتضی امینی تبار سال ۱۴۰۰ اولین تجربه تصویری خود را با سریال «زخم کاری» شبکه خانگی فیلمیو در کنار چهره هایی، چون جواد عزتی و رعنا آزادی ور تجربه کرد. او با نقش عاشق پیشه میثم با کاراکتر روبروی خود سارا حاتمی در نقش مائده بسیار خوش درخشید.
آقای «کیومرث مرادی» استاد تئاتری ام که نزد ایشان شاگردی کرده ام به من پیشنهاد حضور در تست نقش میثم سریال زخم کاری را داد. من بدون اینکه بدانم این نقش برای چه کاری و کدام کارگردان هست پذیرفتم.
ویدیویی از بازی من گرفتند و به آقای مهدویان داده بودند و خدا خواست و ایشان هم دوست داشتند، به این ترتیب برای نقش میثم انتخاب شدم.

وقتی قلبم وایستاد

آقای محمدحسین مهدویان (کارگردان) را تا روزی که به دفتر ایشان رفتم، ندیده بودم، اما هر کدام از آثار ایشان را چهار یا پنج بار دیده بودم. وقتی اولین بار به دفتر ایشان رفتم و پروژه زخم کاری را دیدم، قلبم وایستاد و اصلا فکر نمی‌کردم برای این سریال انتخاب شده باشم.

من در جهان تصویر دنبال نقشی می‌گشتم که حتی ۱۰ دقیقه باشد، اما خدا به من نقش میثم را داد که بابت آن خدا را شاکردم.

سوارکار ماهری نیستم

بعد از انتخاب برای نقش میثم گفتند که من و خانم سارا حاتمی باید سوارکاری یاد بگیریم برای همین چندین جلسه تمرین سوارکاری داشتیم. همه تصویر می‌کنند من سوارکار ماهری هستم درحالی که این اسب روز اول سوارکاری من را زمین انداخت و به شدت آسیب دیدم.

کارگردان را هر روز بغلم می‌کردم

آقای مهدویان (کارگردان زخم کاری) را فرمانده صدا می‌کنم، او یک پدر و استاد بی نظیر و کارگردان کاربلد و یک آدم حسابی حرفه‌ای است. روزی نبود که آقای مهدویان را بغل نکنم و به او نگویم که چقدر دوستش دارم، افتخار می‌کنم مُهر شاگردی او را بر پیشانی ام دارم.

سارا درجه یک است

خانم سارا حاتمی (مائده) به شدت بازیگر باهوش و خلاقی بود ایشان از نظر من بازیگر مستعد و درجه یکی است و آینده بسیار درخشانی دارد. امیدوار روزی در آینده سیمرغ جشنوراه فجر را در دستانش ببینم!

بازی کنار بزرگان

آقای جواد عزتی نابغه است و خداوند عزت را به کسی می‌دهد که خیلی دوست دارد، کمک‌های او در کیفیت بازی من بسیار تاثیرگذار بود. خانم آزادی ور و خانم توسلی هم آنقدر قوی هستند که تو نمی‌توانی در حضور آن‌ها خوب بازی نکنی …

جنگ برای آرزو‌ها

از ۲۲ سال پیش، شونزدهم مرداد، تا الان فقط یه چیز یاد گرفتم که من، به عنوان انسان برای تلاش کردن زاده شدم، یاد گرفتم که باید برای آرزوهام بجنگم. در جهان پهناور اندازه خودم باشم، جای خودم باشم، اندازه یک نقطه …

ازدواج

مرتضی امینی تبار هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

بزرگ شدن مسئولیت میاره

بزرگتر شدن مسئولیت پذیر بودن میاره و من با آزمون و خطا کردن بزرگ میشم؛ و من هرسال با خودم در جنگم و ممنونم از آدم‌هایی که مسئولیت بهم دادند.
منبع: فتوکده
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید