اینفوگرافی/ ۱۰ نشانه هوش هیجانی

اینفوگرافی/ ۱۰ نشانه هوش هیجانی

منظور این نیست که صرفا باید از محیط کارتان حس خوب بگیرید. بلکه EQ علاوه بر روابط شما با مدیران، همکاران و مشتریان، بر بهره‌وری و توانایی شما برای رسیدن به استراتژی‌های موفق و اجرای آنها، عمیقا تاثیرگذار است.

کد خبر : ۹۷۳۰۹
بازدید : ۸۳۵۲
فرادید | هوش هیجانی چیست، و چرا مصاحبه‌کننده‌ها به دنبال آن هستند؟ هوش هیجانی چیزی نیست که همیشه در ذهن شما در محیط کار وجود داشته باشد. این نوع هوش همیشه پشت پرده عمل می‌کند و بر نحوه تعامل شما و همکارانتان در طول روز و همچنین چگونگی انجام موثر پروژه‌ها و تحقق اهداف شما اثر می‌گذارد. EQ المان‌های درونی و بیرونی را شامل می‌شود و می‌توانید مثل یک ماهیچه آن را تقویت کنید.

دکتر پاتریشیا تامپسون، روانشناس شرکتی می‌گوید: «EQ از دو جزء تشکیل شده است. اولی توانایی شما برای شناخت خودتان و احساساتتان است و بر اساس آن می‌توانید خودتان را به شکل درستی تعدیل و تنظیم کنید. جزء دوم توانایی شما برای شناخت احساسات دیگران است تا بتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و از سطح آگاهی اجتماعی بالایی برخوردار باشید تا از دیدگاه‌های آن‌ها استفاده کنید.»

به عبارت دیگر، آیا شما می‌توانید احساسات خودتان را بشناسید و پردازش کنید و آن‌ها را تحت کنترل داشته باشید؟ آیا به اندازه کافی با دیگران سازگار هستید تا احساسات آن‌ها را درک، تفسیر و همدردی کنید؟

منظور این نیست که صرفا باید از محیط کارتان حس خوب بگیرید. بلکه EQ علاوه بر روابط شما با مدیران، همکاران و مشتریان، بر بهره‌وری و توانایی شما برای رسیدن به استراتژی‌های موفق و اجرای آنها، عمیقا تاثیرگذار است.

به جز این، افزایش تمرکز بر جلوگیری از فرسودگی کاری که سازمان جهانی بهداشت آن را یک «پدیده شغلی» نامیده، مستلزم آن است که کارکنانی استخدام شوند که EQ بالایی دارند، چون می‌توانند محیط کار سالم‌تری برای خود و دیگران ایجاد کنند و در نهایت خودشان به رهبرانی تبدیل شوند که همین کار را انجام می‌دهند.

با همه این دلایل می‌توانید انتظار داشته باشید مدیران استخدام، به دنبال افرادی باشند که EQ بالایی داشته باشند. در یک مصاحبه، سوالات در مورد EQ شما می‌تواند به شکل سوالات رفتاری باشد (که مثلا از شما می‌خواهد توضیح دهید در موقعیت‌های خاص چگونه عمل می‌کنید) و سوالات دیگری که شما را تشویق می‌کند بگویید چطور احساسات خود را پردازش، مدیریت و ادراک می‌کنید.

حتی می‌تواند سوالات ساده‌ای مثل «می‌خواهید روی غلبه بر کدام ضعف‌های خودتان کار کنید؟» را دربربگیرد که نشان می‌دهد خودآگاهی شما چقدر است و چطور با ناکامی‌ها مقابله می‌کنید.

بنابراین، مهم است بدانید در یک مصاحبه شغلی، قرار است با چه سوالات و درخواست‌هایی از طرف مصاحبه‌کننده که می‌خواهد EQ شما را بسنجد، مواجه شوید و همچنین بدانید چرا این سوالات را می‌پرسد و چطور باید به آن‌ها پاسخ دهید.
اینفوگرافی/ ۱۰نشانه هوش هیجانی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید