آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۲۸

آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۱۴۰۰/۰۵/۲۸

بر اساس آمار، فوتی‌های کرونا امروز ۲۸ مردادماه ۵۶۴ نفر اعلام شد.

کد خبر : ۹۷۳۸۲
بازدید : ۳۲۶۱
فرادید | وزارت بهداشت آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۲۸ مردادماه را ۵۶۴ نفر اعلام کرد و به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۱۰۰ هزار و ۲۵۵ نفر رسید.

از دیروز تا امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۳۱ هزار و ۲۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۶۰۳ نفر از آن‌ها بستری شدند.

به گزارش فرادید؛ مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۶۸۳ نفر رسید که خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۸۴۰ هزار و ۵۶۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۷ هزار و ۵۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۷ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۶۵۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۱۶ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۲۵۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۵ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۴۲۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۱ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۷۰۵ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

آمار جهانی کرونا

طبق آخرین آمار‌های جهانی ابتلاء به ویروس کرونا، طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ٦٤٦ هزار و ١١٢ نفری تعداد مبتلایان به این ویروس تاکنون به ۲۱۰ میلیون و ۱۳۲ هزار و ٣۹۰ نفر رسیده است.

فوتی‌های ناشی از کرونا در جهان با رشد ۱۰ هزار و ۵۶۹ نفری در یک روز به تعداد چهار میلیون و ۴۰۴ هزار و ٤۶۱ نفر رسیده است. آمار بهبود یافتگان نیز به ۱۸۸ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۹۲۱ نفر رسیده است.

آمار ۱۰ کشور اول فوتی‌های ناشی از کرونا به شرح زیر است؛ اعداد داخل پرانتز تعداد فوتی‌های جدید هر کشور است.

۱. آمریکا ۶۳۷ هزار و ۱۶۱ نفر (٨٧٣ نفر)

۲. برزیل ۵۶۷ هزار و ۹۱۴ نفر (٩٨٧ نفر)

۳. هند ۴۳۰ هزار و ۷۶۲ نفر (٤٤٠ نفر)

۴. مکزیک ۲۴۶ هزار و ۸۱۱ نفر (٢٧٢ نفر)

۵. پرو ۱۹۷ هزار و ۳۹۳ نفر (۹۷ نفر)

۶. روسیه ۱۷۰ هزار و ۴۹۹ نفر (٨٠٥ نفر)

۷. بریتانیا ١٣٠ هزار و ۹۵۳ نفر (١٧٠ نفر)

۸. ایتالیا ١٢٨ هزار و ۲۷۳ نفر (٥٤ نفر)

۹. کلمبیا ۱۲۳ هزار و ۴۵۹ نفر (١٠٨ نفر)

۱۰. اندونزی ۱۱۸ هزار و ۸۳۶ نفر (۹۸۷ نفر)
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید