سپر چربی، حامی سلول‌های ایمنی بدن

سپر چربی، حامی سلول‌های ایمنی بدن

"سپر چربی" از سلول‌های ایمنی قاتل طبیعی - و برخی سرطان‌ها - در برابر نابودی سلاح‌های بیولوژیکی کشنده آن‌ها محافظت می‌کند.

کد خبر : ۹۷۴۳۸
بازدید : ۲۴۱۴
سپر چربی، حامی سلول‌های ایمنی بدن
فرادید| یک مطالعه در دانشگاه کلمبیا نشان می‌دهد که یک "سپر چربی" تازه کشف شده که مانع از بین رفتن سلول‌های قاتل طبیعی توسط سلاح‌های بیولوژیکی کشنده خود می‌شود، به برخی سلول‌های سرطانی اجازه می‌دهد تا از حمله سیستم ایمنی اجتناب کنند.

به گزارش فرادید؛ این یافته‌ها، که ممکن است منجر به درمان‌های جدید برای سرطان‌های تهاجمی شود، در ۳ اوت ۲۰۲۱ در مجله PLoS Biology توسط دانشمندان گروه اطفال در دانشکده پزشکان و جراحان واگلوس دانشگاه کلمبیا گزارش شد.

سلول‌های قاتل طبیعی اولین خط دفاعی بدن ما در برابر عوامل بیماری زا و سلول‌های سرطانی هستند که همیشه در حال حاضر هستند و آماده حمله هستند.

سلول‌های قاتل طبیعی قاتلانی کارآمد هستند که می‌توانند روزانه شش سلول آلوده یا سرطانی را از بین ببرند. سلول‌های ایمنی کشنده به هدف خود می‌رسند و آن را با مواد سمی - پروتئین‌ها و آنزیم‌ها - که باعث ایجاد سوراخ در غشای سلول می‌شوند، منفجر می‌کنند. این مواد بخصوص انتخابی نیستند و به راحتی می‌توانند غشای سلول کشنده طبیعی را در حین حمله از بین ببرند.

اما اگر این مواد بسیار کشنده هستند، چگونه سلول‌های کشنده طبیعی از انفجار جان سالم به در می‌برند؟ جوردن اورنج، سرپرست مطالعه و متخصص ایمنی، دکتر روبن اس، می‌گوید: "من از اوایل دهه ۱۹۹۰ روی سلول‌های کشنده طبیعی کار می‌کردم و هر بار که در مورد این سلول‌ها صحبت می‌کردم، کسی همیشه این س asked ال را می‌پرسید. " کارپانتیه استاد اطفال و رئیس گروه کودکان در کالج پزشکان و جراحان واگلوس دانشگاه کلمبیا. "و تا اینجا هیچ کس واقعاً نمی‌دانست. "

محافظت شده توسط چربی
سپر چربی، حامی سلول‌های ایمنی بدن

یو لی، دانشجوی تحصیلات تکمیلی با همکاری اورنج، نویسنده اصلی این مقاله، برای درک نحوه عملکرد سلول‌های کشنده طبیعی گمان می‌کند پاسخ ممکن است در لایه دوگانه لیپیدها-نوعی چربی-که غشای خارجی همه سلول‌ها را تشکیل می‌دهد، نهفته باشد. به در مقایسه با دیگر سلول‌ها، لی متوجه شد، غشای سلول‌های کشنده طبیعی منظم‌تر و متراکم‌تر از لیپید‌ها در زیر میکروسکوپ مشاهده می‌شوند.

لی می‌گوید: "بسیاری از فرضیه‌ها در مورد اینکه چرا سلول‌های کشنده طبیعی در حین حمله به سلول‌های دیگر خود را نمی‌کشند وجود داشت، اما همه آن‌ها پیشنهاد کردند که ممکن است پروتئینی جادویی و ناشناخته از این سلول‌ها محافظت کند. "، اما لی شک داشت. "بر اساس ملاحظات بیوفیزیکی، من فکر نمی‌کردم یک پروتئین به اندازه کافی قوی باشد تا از سلول‌ها محافظت کند. وقتی به سلول‌ها نگاه کردم، به چربی‌ها فکر کردم. "

لی نظریه خود را آزمایش کرد: او غشا‌ها را در معرض ترکیبی قرار داد که ساختار لایه چربی را تضعیف می‌کند. با غشا‌های کمتر متراکم و کمتر منظم، سلول‌های کشنده طبیعی از انفجار سمی خود محافظت نشده بودند - و همراه با اهداف خود از بین رفتند.

تقویت قبل از حمله سلول‌های قاتل طبیعی وارد می‌شود
سپر چربی، حامی سلول‌های ایمنی بدن

به گفته لی، برای اطمینان از توانایی خود برای زنده ماندن، سلول‌های قاتل طبیعی غشا‌های خود را بلافاصله قبل از حمله آغاز می‌کنند. دانه‌های کوچک حاوی مواد کشنده به لبه بیرونی سلول کشنده طبیعی منتقل می‌شوند. وقتی گرانول محموله خود را به فضای بین قاتل و سلول‌های هدف رها می‌کند، غشای چربی متراکم غیرمعمول خود با غشای سلولی کشنده طبیعی ادغام شده و تقویت می‌شود.

اورنج می‌گوید: "در اصل، لی دریافت که غشا به یک سپر انفجاری تبدیل می‌شود. " "و حفاظت از نحوه چربی چربی غشاء ناشی می‌شود. وقتی چربی‌ها با نظم بیشتری مرتب شوند، لیپید‌های بیشتری می‌توانند در غشا بسته شوند. اورنج می‌گوید: مواد سمی به سادگی نمی‌توانند راهی به داخل غشا پیدا کنند.

انفجار سپر چربی همچنین از برخی سلول‌های سرطانی محافظت می‌کند

سلول‌های قاتل طبیعی تنها سلول‌هایی نیستند که از سپر انفجار چربی استفاده می‌کنند، لی و اورنج نیز دریافتند.

حداقل برخی از سلول‌های سرطانی برای محافظت از خود در حین حمله سلول‌های کشنده طبیعی (و احتمالاً از سلول‌های T سیتوتوکسیک، یکی دیگر از سلول‌های ایمنی که از لیپید‌ها برای محافظت استفاده می‌کند) دفاع کرده اند.

لی دریافت که سلول‌های سرطان سینه تهاجمی که به سلول‌های کشنده طبیعی نفوذ ناپذیر است، غشای آن‌ها را در طول حمله تقویت می‌کند. به گفته لی، این استحکام در حفاظت از سلول‌های سرطانی ضروری است، زیرا وقتی ترکیب غشایی را اضافه کرد که بسته بندی لیپید‌ها را مختل می‌کند، سلول‌های سرطانی آسیب پذیر می‌شوند.

لی می‌گوید: "ما هنوز نمی‌دانیم که آیا این یک مکانیسم کلی است که سلول‌های سرطانی در برابر سلول‌های کشنده طبیعی مقاومت می‌کنند یا خیر. " اگر قابل تعمیم باشد، می‌توانیم به درمان‌هایی فکر کنیم که غشای سلول‌های تومور را مختل کرده و آن را مستعد حمله سیستم ایمنی می‌کند. "

منبع: ScitechDaily
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید