وزیر آموزش و پرورش رئیسی رای عدم اعتماد می‌گیرد؟

وزیر آموزش و پرورش رئیسی رای عدم اعتماد می‌گیرد؟

بررسی فضای مجلس پس از برگزاری جلسه علنی بررسی صلاحیت حسین باغگلی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نشان می‌دهد که بیشتر نمایندگان با انتخاب او مخالف هستند و به نوعی با نظر کمیسیون آموزش هم نظر شده اند. در این میان برخی فعالان رسانه‌ای نیز می‌گویند که تاثیر گزارش بررسی صلاحیت وزراء در کمیسیون ها، روی رای نهایی نمایندگان تاثیر بسزایی دارد. از این رو گرفتن رای اعتماد برای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ابراهیم رئیسی دشوار خواهد بود.  

کد خبر : ۹۷۴۸۳
بازدید : ۲۵۴۶
فرادید | حسین باغگلی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم دیروز در صحن علنی مجلس حضور یافت، تا نمایندگان صلاحیت او را به بحث بگذارند. اما در اولین قدم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد که با گزینه پیشنهادی ابراهیم رئیسی مخالف است. مخالفتی که رای اعتماد به باغگلی را با چالش مواجه خواهد کرد.

به گزارش فرادید؛ روز گذشته رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه علنی نوبت عصر از مخالفت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خبر داد.

البته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گزارشی هم از بررسی‌های انجام شده درباره حسین باغگلی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش منتشر کرد. در این گزارش به دلایل مخالفت کمیسیون با باغگلی اشاره شده است.

طبق این گزارش، کمیسیون آموزش به دلایلی همچون عدم سنجش پذیری و قابل رصد نبودن برنامه‌های اجرایی ارائه شده، عدم توجه به تأمین نیروی انسانی، عدم آشنایی با نظام بودجه ریزی آموزش و پرورش، عدم ارائه برنامه خاص برای مدیریت و هدایت استفاده از بستر فضای مجازی با گزینه پیشنهادی ابراهیم رئیسی مخالفت کرده است.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش مجلس در این رابطه می‌گوید هر چند تحصیلات دانشگاهی ایشان با وزارت آموزش و پرورش مرتبط است و شناخت فلسفه تعلیم و تربیت از اندوخته‌های لازم برای معلمی می‌باشد، اما ایشان تجربه و شناخت کافی از وزارت آموزش و پرورش نداشته و توان اجرایی لازم را ندارند.

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم اکنون ۴۳ سال دارد و درکارنامه مدیریتی اش تنها مدیرعاملی بنیاد فرهنگی رضوی دیده می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش رئیسی رای عدم اعتماد می‌گیرد؟
مجلسی‌ها درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چه گفتند؟

در جلسه علنی بررسی صلاحیت حسین باغگلی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چهار مخالف و چهار موافق پشت تریبون رفتند و نظرشان را در باره او ارائه کردند.

جلال رشیدی کوچی، سخنگوی فراکسیون شفافیت مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفته که انتظار بود فردی با تجربه برای آموزش و پرورش معرفی شود.

او می‌گوید که مشکلات آموزش و پرورش مشکلات بزرگی است، انتظار بود برای رفع این مشکلات فردی بزرگ و با تجربه و با تخصص کافی و لازم در حیطه آموزش و پرورش معرفی شود که متاسفانه این انفاق رخ نداد.

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس که روز گذشته در مخالفت با حسین باغگلی نطق داشت، معتقد است که نباید آموزش و پرورش به محل آزمون و خطا تبدیل شود.

اما در طرف مقابل، بیژن نوباوه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس که موافق گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش است، می‌گوید که عملیات گسترده روانی علیه باغگلی صورت گرفته است.

او گفته که ۵ یا ۶ وزیر جوان در کابینه حضور دارند، اما عمده عملیات روانی علیه باغگلی بوده است. مخالفان او هم در مجلس هیچ اعتراضی نسبت به برنامه تحول آفرین او نداشتند پس فرصت را به باغگلی بدهید.

جعفر راستی نماینده شبستر نیز که موفق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است، جوان بودن وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را یک امتیاز برای این وزارتخانه خوانده و گفته که باغگلی می‌تواند در وزارت آموزش و پرورش تحول آفرینی ایجاد کند.

وزیر آموزش و پرورش رئیسی رای عدم اعتماد می‌گیرد؟
باغگلی، به صندلی وزارت آموزش و پرورش می‌رسد؟

بررسی فضای مجلس پس از برگزاری جلسه علنی بررسی صلاحیت حسین باغگلی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نشان می‌دهد که بیشتر نمایندگان با انتخاب او مخالف هستند و به نوعی با نظر کمیسیون آموزش هم نظر شده اند.

در این میان برخی فعالان رسانه‌ای نیز می‌گویند که تاثیر گزارش بررسی صلاحیت وزراء در کمیسیون ها، روی رای نهایی نمایندگان تاثیر بسزایی دارد. از این رو گرفتن رای اعتماد برای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ابراهیم رئیسی دشوار خواهد بود.

از سوی دیگر، حسین باغگلی پس از بیان مخالفت‌ها و موافقت‌ها پشت تریبون رفت، اما نتوانست پاسخی قانع کننده‌ای به مهم‌ترین انتقاد نمایندگان، یعنی عدم سابقه در وزارت آموزش و پرورش بدهد. پاسخی که می‌توانست در تغییر نظر نمایندگان اثرگذار باشد.

البته برخی از کاربران و فعالان سیاسی نیز در مقابل معقدند که باغ گلی ارتباط نزدیکی با ابراهیم رئیسی دارد، از این رو ممکن است این ارتباط نزدیک روی رای نمایندگان اثرگذار باشد.

اما با این وجود به نظر می‌رسد که حسین باغگلی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کمترین شانس را برای گرفتن رای اعتماد در میان تمامی وزرای دولت سیزدهم دارد.
۰
نظرات بینندگان
  • امير ارسالی در

    ايشون ميدونه وزارت آموزش وپرورش تو كدوم خيابان تهران هست

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید