واکنش‌ها به سخنرانی عاشورایی بهاره رهنما

واکنش‌ها به سخنرانی عاشورایی بهاره رهنما

این روز‌ها بهاره رهنما بعنوان یکی از پرحاشیه‌ترین بازیگران زن شناخته می‌شود. او در تازه‌ترین حاشیه اش به انتشار یک ویدیوی لایو اینستاگرامی پرداخته که علاوه بر واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی، سب فعال شدن هشتگ بهاره رهنما در توئیتر شده است.

کد خبر : ۹۷۴۸۹
بازدید : ۴۴۸۷
فرادید | به تازگی ویدیویی از سخنرانی بهاره رهنما، بازیگر زن سینما و تئاتر، روی منبر یکی از محل‌های برگزاری مراسم عاشورا، در فضای مجازی منتشر شده است. این ویدیو سبب جنجال سازی در شبکه‌های اجتماعی و برانگیختن واکنش برخی کاربران و فعالان اجتماعی شده است.

به گزارش فرادید؛ بهاره رهنما در یک ویدیوی لایو اینستاگرامی که در در مکان مذهبی گرفته شده، به خواندن یک نمایشنامه که درمورد واقعه کربلا است، می‌پردازد. علاوه بر این موضوع، در روز‌های تاسوعا و عاشورا هم اقدام به انتشار پست‌های مذهبی از نمایشنامه خوانی و اجرای تئاتر‌های مذهبی اش در صفحه اینستاگرام کرده که حسابی حساسیت کاربران را برانگیخته است.

او در ابتدای شروع لایو اینستاگرامی اش که با حضور ۴۰۰ نفر و در روز چهارشنبه ۲۷ مردادماه آغاز شده بود، اجرای نمایشنامه خوانی اش را به به روح پدرش، ابراهیم اثباتی و خانم فرشته طائرپور، تقدیم کرده بود.
در ادامه لایو رهنما اپیزود «حضرت ارباب» را از نمایشنامه «خورشید‌های همیشه» برای اجرا در اینستاگرام انتخاب کرد و تعداد افراد حاضر در لایوش هم بیش از ۷۰۰ نفر رسید.

پس از این لایو، بهاره رهنما با انتشار یک پست مذهبی دیگر در اینستاگرامش با عنوان «شما پسر علی را کشتید»، نوشت: «برای من بهترین نمایشی که در عمرم بازی کردم همین نمایش بود «خورشید‌های همیشه»؛ افتخار بازی در نقش رباب را مدیون عشقی هستم که از بچگی به این داستان داشتم، دختر شاعری نصرانی زاده و سپید رو که به عشق مولایش همسرش سایه را بر خود حرام کرد …»

او در پایان پست خود تاکید کرد که تا زنده باشد قصد دارد هر سال محرم این نمایش را بازخوانی کند. سپس در ادامه افزود: «عاشورای حسینی سال ۱۴۰۰شمسی. تقدیم به روح مهربان پدرم.»


واکنش کاربران به سخنرانی بهاره رهنما

این روز‌ها بهاره رهنما بعنوان یکی از پرحاشیه‌ترین بازیگران زن شناخته می‌شود. او در تازه‌ترین حاشیه اش به انتشار یک ویدیوی لایو اینستاگرامی پرداخته که علاوه بر واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی، سب فعال شدن هشتگ بهاره رهنما در توئیتر شده است.

کاربران با افزودن هشتگ بهاره رهنما، نظرات خود را درباره اقدام مذهبی این بازیگر مطرح کرده اند.

بسیاری از کاربران این حرکت او را در راستای جلب توجه و ایجاد حاشیه برای مطرح شدن بیشتر دانسته اند. این دسته از کاربران معتقدند که حاشیه همیشه بر عقلانیت و میزان دانایی فرد پیروز بوده است.

عده‌ای هم بر این باورند که سلبریتی نماد و الگوی انسانی فرهنگ و تمدن غربی است و به همین دلیل، این افراد می‌خواهند به آرامی فرهنگ غربی را جایگزین دین و مذهب کرده و سخنان غربی‌ها را از طریق منبر وارد افکار مخاطبان کنند.

دسته‌ای از کاربران هم این رفتار بهاره رهنما را ناشی از ناهنجاری‌های جامعه دانسته و معتقدند که باید جلوی افرادی که دچار بحران هویت هستند را گرفت.

یکی از فعالان اجتماعی هم نسبت به این عمل رهنما انتقاد کرد و نوشت: «اینکه یک نفر توبه کند به خود و خدایش مربوط است، اما اجازه نخواهد داشت برای دیگران منبر وعظ و جلسه بگذارد، او باید گذشته خود را اصلاح کند. تازه در صورتیکه که بپذیریم او توبه کرده است و نه نمایشی برای دیده شدن یا طرحی برای دزدیدن عواطف باشد. عاشورا دکان شیادان نیست!. #بهاره_رهنما»

مهدی عزیزی دستگردی، سردبیر اخبار خارجی خبرگزاری مهر، هم نوشت: «وقتی جماعت نادان و بیسواد سلبریتی، هنرپیشه و ورزشکار جرات کردند درباره هرچیزی از سیاست تا پزشکی و تحلیل فضای جهانی نظر بدهند و کسی تو دهن این‌ها نزد باید هم منتظر باشیم سال دیگه منبر اهل بیت (سلام الله علیهم) را مانند میمون‌ها تسخیر کنند و تهوع و تعفن آنان همه جا را بگیرد.»

کاربری دیگر نوشت: «بهاره رهنما شب عاشورا سخنرانی کرده، به قول شهید آوینی آه از آن روز که دهر بر مراد سفلگان بچرخد.»

در مقابل، اما عده‌ای هم به جانب داری از رهنما پرداخته و معتقدند که هر کس با هر طرز فکری می‌تواند عزادار امام حسین (ع) باشد و قطعا چنین کسی بسیار عزیز است.

در این میان، اما عده‌ای به دنبال جانب داری و یا انتقاد از او نبوده و معتقدند که بهاره رهنما مرتکب هیچ اشتباهی نشده و تنها به خواندن یک نمایشنامه مشغول است، کاری که شغل او محسوب می‌شود؛ بنابراین نباید به او تاخت.

البته در میان این هیاهو و جنجال عده‌ای هم خسته از حاشیه‌های رنگارنگ این روز‌های فضای مجازی بوده و خواستار پایان دادن به چنین جنجال سازی‌هایی شده اند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید