برق مشترکان خانگی دیگر قطع نمی‌شود؟!

برق مشترکان خانگی دیگر قطع نمی‌شود؟!

قبلا، ساعت کار ادارات از ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ بود تا بار مصرف برق کمتر شود و همچنین روز‌های پنجشنبه نیز تعطیل اعلام شده بود.

کد خبر : ۹۷۵۷۸
بازدید : ۱۷۳۲

با عبور از موج گرمای تابستان به نظر می‌آید که وضعیت پایداری شبکه برق به حالت عادی برگشته و ساعات فعالیت ادارات به روال سابق برگشت. همچنین بخش اعظم برق مورد نیاز صنایع از جمله صنعت فولاد و سیمان تامین شده است.

با وجود آنکه شرکت توزیع برق تهران بزرگ، طبق روال سابق، جدول خاموشی‌های احتمالی برق تا ۵ شهریور را منتشر کرده است، به نظر می‌آید وضعیت پایداری شبکه برق به حالت عادی برگشته و دیگر برق مشترکان خانگی قطع نمی‌شود.

با این حال مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق همچنان از افزایش مصرف برق می‌گوید.

او در گفتگوی زنده با شبکه خبر درباره آخرین وضعیت مصرف برق گفت: مصرف برق در روز عاشورا به ۴۹ هزار و ۶۰۸ مگاوات رسید. این در حالی است که از هفتم خرداد ماه به بعد که هیچ یک از پیک‌های مصرف، کمتر از ۵۰ هزار مگاوات نبود و در عاشورای امسال مصرف برق ۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات از عاشورای سال قبل بیشتر شده است که رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

البته رجبی مشهدی درباره تامین برق صنایع هم توضیح داده است: خوشبختانه صنایع توانستند در چند روز گذشته بدون وجود محدودیتی جدی فعالیت داشته باشند و حدود ۷۵ درصد نیاز برق این بخش تامین شده و در بخش فولاد نیز بیش از ۷۰ درصد برق مورد نیاز در روز‌های اخیر تامین شده است.

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که ساعت کار ادارات هم از اول شهریور ماه دوباره ابه حالت قبل برگشته و ساعات فعالیت آن‌ها از ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ است و همچنین ادارات در روز‌های پنجشنبه نیز تعطیل نیستند.

قبلا، ساعت کار ادارات از ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ بود تا بار مصرف برق کمتر شود و همچنین روز‌های پنجشنبه نیز تعطیل اعلام شده بود.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور درباره میزان مصرف برق ادارات هم توضیح داده است: با توجه به اینکه تا زمان حضور کارمندان سیستم‌های سرمایشی و روشنایی فعال است، شاهد افزایش مصرف ۳۰۰ تا ۴۰۰ مگاواتی برق خواهیم بود.

با این همه او همچنان مشترکان را به رعایت الگوی مصرف دعوت کرده و گفته است: در روز‌های پیش رو متناسب با شرایط عمدتا در ساعات اوج مصرف محدودیت‌ها جدی است و برطرف نشده و لازم است مشترکان خانگی و بخش عمومی با صنعت برق همکاری داشته باشند.
منبع: تجارت نیوز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید