چرا ۸۷ مترِ کیانوش عیاری روی آنتن نیامد؟!

چرا ۸۷ مترِ کیانوش عیاری روی آنتن نیامد؟!

خبرنگار رسانه رسمی تلویزیون هم‌چنین گفته که سریال از نظر مدیران شبکه یک مشکل چندانی ندارد و شبکه در زمانی مناسب آن را پخش خواهد کرد.

کد خبر : ۹۷۶۰۱
بازدید : ۲۴۷۲
امین فرج‌پور | چندی پیش وقتی شبکه یک تیزر سریال تلویزیونی «۸۷ متر» را روی آنتن برد، به نظر می‌آمد که طلسم کیانوش عیاری در حال باطل شدن است و بعد از بلا‌هایی که در بیست سال اخیر سر چند فیلم آخر این کارگردان تحسین‌شده آمده، پخش بی‌دغدغه سریال جدید این کارگردان او را بالاخره به آرامش خواهد رساند.

سریال تلویزیونی «۸۷ متر»، اما در زمانی که شایع شده بود، روی آنتن نرفت و «افرا»‌ی ابراهیم ابراهیمیان جای آن را گرفت تا کیانوش عیاری یک بار دیگر درگیر بحث و حاشیه و جنجال شده باشد…

بعد از پخش تیزر سریال تلویزیونی «۸۷ متر» دوستداران کیانوش عیاری امیدوار شدند که به زودی شاهد جدیدترین اثر فیلمساز محبوب‌شان خواهند بود.
به هر حال عیاری چه به خاطر سریال «هزاران چشم» و البته چه به خاطر فیلم‌هایی مانند «سفره ایرانی»، «بیدار شو آرزو»، «خانه پدری» و «کاناپه» که در تمام دو دهه اخیر با سانسور و توقیف درگیر بوده‌اند، برای بسیاری از مخاطبان چهره‌ای کنجکاوی‌برانگیز است و تماشای هر کدام از آثارش می‌تواند تجربه‌ای منحصر به‌فرد قلمداد شود.
همین هم باعث شد که در اندک زمانی رسانه‌های کشور پر شوند از گفتگو و گزارش درباره سریال تلویزیونی «۸۷ متر» که ظاهرا قرار بود پس از پایان سریال «دودکش ۲» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد روانه آنتن شود.

«دودکش ۲»، اما به پایان راه رسید و خبری از «۸۷ متر» نشد. اعلام رسمی جانشینی سریال تلویزیونی «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی کامبیز دارابی از پنجم شهریور نیز آبی بر آتش انتظارات و امیدواری‌های موجود ریخت تا یک بار دیگر شائبه‌های فراوانی درباره دلایل عدم پخش سریال «۸۷ متر» ایجاد شود…

پرسش‌های بی‌پاسخ

سریال پرحاشیه کیانوش عیاری بعد از جایگزینی سریال «افرا» با سریال «۸۷ متر» خیلی زود رسانه‌های هنری کشور پر شدند از انواع و اقسام پرسش‌ها و گمانه‌زنی‌های بی‌پاسخ درباره اینکه سریال تلویزیونی «۸۷ متر» چرا پخش نشده است؟ آیا این سریال نیز مثل چند فیلم اخیر این کارگردان مشکل موضوعی و محتوایی دارد؟
آیا دیدگاه عیاری درباره حجاب بازیگران در این سریال نیز جلوه یافته و باعث توقیف سریال «۸۷ متر» شده است؟ آیا اختلافات خاصی بین کیانوش عیاری و مدیران تلویزیون وجود دارد که مانع پخش «۸۷ متر» شده است؟

این پرسش‌ها بعد از شائبه‌ها و شایعه‌هایی ایجاد شده که برخی از رسانه‌ها درباره پخش نشدن سریال «۸۷ متر» ایجاد کرده‌اند. به ادعای این رسانه‌ها عدم پخش سریال «۸۷ متر» و جایگزینی «افرا» به خاطر مسائلی است که در متن فیلمنامه و به قولی در محتوای قصه وجود دارد.
این سریال قصه دو خانواده است که به سبب بی‌خبری از کلاهی که در خرید یک خانه سرشان رفته است، با همدیگر دچار اختلاف می‌شوند.
به گفته برخی از خبرنگاران، این سریال که علی دهکردی، فریبا کامران، مهران رجبی، حسین سلیمانی، داریوش کاردان و علی سلیمانی در آن بازی کرده‌اند، ظاهرا در تلویزیون با بدفهمی مواجه شده و مسئولان معانی و استعارات خاصی را از داستان سریال دریافت کرده‌اند که همین هم مانع نمایش آن شده است!

زمان پخش سریال کیانوش عیاری

خبرگزاری‌های فرهنگی البته در ساعات اخیر پاسخ‌های رسانه رسمی تلویزیون به سوالات ایجاد شده درباره این سریال را بازنشر داده‌اند که ادعا کرده عوامل سازنده سریال «۸۷ متر» نسخه اولیه این سریال را در اختیار شبکه یک گذاشته‌اند که مورد بررسی و بازبینی هم قرار گرفته و مشکلی نداشته است.
درواقع خبرنگار رسانه رسمی تلویزیون طبق پرس‌و‌جو‌هایی که داشته فهمیده که بنا بر شواهد موجود نسخه اولیه «۸۷ متر» مشکل محتوایی خاصی نداشته و در جلب رضایت شبکه موفق بوده است. با این حال باز هم به ادعای رسانه رسمی تلویزیون نسخه نهایی سریال جدید کیانوش عیاری هنوز در اختیار شبکه یک گذاشته نشده است.

خبرنگار رسانه رسمی تلویزیون هم‌چنین گفته که سریال از نظر مدیران شبکه یک مشکل چندانی ندارد و شبکه در زمانی مناسب آن را پخش خواهد کرد.
این مدیران به این نتیجه رسیده‌اند که شرایط حال حاضر برای پخش ملودرام خانوادگی «افرا» که قصه‌ای تلخ و شیرین در کنار هم دارد مناسب‌تر است و درام خانوادگی «۸۷ متر» بهتر است در زمانی دیگر از شبکه یک روی آنتن برود…
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید