دارو‌های جدید دیابت احتمال حمله قلبی و سکته را کاهش می‌دهد

دارو‌های جدید دیابت احتمال حمله قلبی و سکته را کاهش می‌دهد

دانشمندان امیدوارند از آگونیست‌های گیرنده GLP-۱ برای کمک به کاهش وزن، کاهش فشار خون و تشکیل پلاک در رگ‌های خونی استفاده شود

کد خبر : ۹۷۶۶۹
بازدید : ۴۹۹۹
فرادید | برای داشتن یک عمر طولانی و سالم باید مراقب خود باشید. اما گاهی اوقات شما به دارویی نیاز دارید تا خطر مرگ را کاهش دهید. دانشمندان دانشگاه گلاسکو دریافتند که گروه جدیدی از دارو‌های دیابت، به نام آگونیست‌های گیرنده GLP-۱، می‌توانند احتمال حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ را کاهش دهند؛ و این تأثیر کاملاً قابل توجه است.

به گزارش فرادید؛ آگونیست‌های گیرنده GLP-۱ یک کلاس دارویی نسبتاً جدید هستند. آن‌ها برای درمان دیابت استفاده می‌شوند، اما مدتی است که دانشمندان مشکوک هستند که این دارو‌ها می‌توانند مزایای قلبی عروقی را به همراه داشته باشند. در حال حاضر دانشمندان یک مطالعه متاآنالیز بزرگ انجام داده اند که خطرات و مزایای آگونیست‌های گیرنده GLP-۱ را خلاصه می‌کند. محققان دریافتند که این دارو‌ها می‌توانند احتمال حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی را ۱۴ تا ۱۵ درصد کاهش دهند. علاوه بر این، آن‌ها خطر مرگ و میر همه علت را ۱۲-۱۳ reduce کاهش می‌دهند.
دارو‌های جدید دیابت احتمال حمله قلبی و سکته را کاهش می‌دهد

این تمام ماجرا نیست. آگونیست‌های گیرنده GLP-۱ نشان می‌دهد که بستری شدن در بیمارستان برای نارسایی قلبی را ۱۱ reduce کاهش می‌دهد. آگونیست‌های گیرنده GLP-۱ تجمع پلاک را در داخل رگ‌ها تا ۱۹-۱۹ درصد کاهش می‌دهد، که اساساً همان چیزی است که خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد. البته، این مزایا به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اهمیت دارد، اما دانشمندان می‌توانند از این مزایا برای بیماران مبتلا به سایر بیماری‌ها نیز استفاده کنند. آگونیست‌های گیرنده جدید GLP-۱ حتی می‌توانند به افراد در کاهش وزن قابل توجه در حدود ۱۰ کیلوگرم یا بیشتر کمک کنند.

نوید ستار، یکی از نویسندگان این مطالعه، می‌گوید: "نتایج جدید برای پیشگیری از نارسایی قلبی و کاهش خطر پیامد‌های کلیوی، نشان می‌دهد که این دسته از دارو‌ها برای نتایج قلبی مفید است، اگرچه نسبت به سایر گروه‌های جدیدتر دیابت. دارو‌هایی به نام مهار کننده‌های SGLT۲. " آگونیست‌های گیرنده GLP-۱ برای افراد مبتلا به دیابت و همچنین برای افرادی که در معرض خطر بالای بیماری‌های قلبی عروقی هستند بسیار مفید خواهد بود.
دارو‌های جدید دیابت احتمال حمله قلبی و سکته را کاهش می‌دهد

تحقیقات بیشتری در مورد ایمنی و اثربخشی بیماری‌های قلبی عروقی باید انجام شود. با این حال، دانشمندان امیدوارند از آگونیست‌های گیرنده GLP-۱ برای کمک به کاهش وزن، کاهش فشار خون و تشکیل پلاک در رگ‌های خونی استفاده شود. روی هم رفته آگونیست‌های گیرنده GLP-۱ می‌توانند مرگ و میر را کاهش دهند. اما قبل از اینکه این دارو‌ها به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرند، باید در مطالعات بزرگتری آزمایش شوند.

داوطلبان جدید مواد مخدر همیشه ظاهر می‌شوند. با این حال، آن‌ها به ندرت وعده بزرگی مانند آگونیست‌های گیرنده GLP-۱ دارند. امیدوارم حداقل بیشتر این اثرات در مطالعات بیشتر تأیید شود.

منبع: Technology.org
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید