قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۰۶

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۰۶

امروز ۶ شهریور ماه هر اونس طلای جهانی در بازار به قیمت ۱۸۱۷ دلار و ۱۲ سنت معامله شد.

کد خبر : ۹۷۷۱۲
بازدید : ۱۷۳۲
فرادید | طلا علیرغم کاهش ۰.۰۷ درصدی همچنان در کانال ۱۸۰۰ دلار قرار دارد. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۶ شهریورماه به ۱۸۱۷ دلار و ۱۲ سنت رسید.

بازار طلا پس از آنکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو هنگام صحبت در مورد کاهش نرخ تورم، محتاط‌تر از سایر مقامات فدرال رزرو صحبت کرد، با افزایش فوری روبرو شد او اظهار داشت که بانک مرکزی می‌تواند امسال ۱۲۰ میلیارد دلار خرید اوراق قرضه ماهانه خود را کاهش دهد.

به گزارش فرادید؛ رویترز نوشت رویکرد صبر و انتظار جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، به سرمایه گذاران و فعالان بازار اطمینان خاطر داد که تلاش‌های فوق العاده بانک مرکزی برای تقویت اقتصاد ادامه دراد و این احتمال خبر خوبی بود برای دارایی‌هایی همانند طلا که نقش پناهگاه را دارند.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures در شیکاگو، گفت:. آن‌ها به زودی نرخ‌ها را افزایش نمی‌دهند. فکرنمیکنم درباره کاهش خرید اوراق قرضه تا زمان گزارش مشاغل هفته آینده دوباره صحبت شود. بازار طلا نیاز به گزارش مشاغل هفته آینده دارد تا ضعفی در بازار کار را نشان دهد. احیای نوع دلتای کرونا یا خطرات ژئوپلیتیک با اخبار بیشتر از افغانستان برای طلا به میزان قابل توجهی مثبت است.

همچنین قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر وخامت اوضاع امنیتی افغانستان که تقاضا برای دارایی امن را تقویت کرد، افزایش یافت. به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه ANZ، تقاضا برای دارایی امن در پی رشد تنش‌های ژئوپلیتیکی در افغانستان و نگرانی‌ها نسبت به تشدید تنشها، ایجاد شده است.

یک تحلیل گر گفت: مانند بازار‌های سهام، بازار طلا دوست دارد که سیاست انبساطی ادامه یابد. اما امیدوارم در مقطعی که عادی سازی نرخ‌ها آغاز می‌شود طلا این سیاست را بپذیرد. درباره مسیر آتی قیمت طلا گفته می‌شود بازار طلا به نحوه معاملات دلار آمریکا در هفته آینده توجه ویژه‌ای خواهد داشت، به ویژه پس از فروش سریع در روز جمعه که باعث افزایش قیمت طلا شد.

سایت کیتکو نیز نوشت:احساسات صعودی در بازار طلا افزایش یافته است، اما هنوز عدم قطعیت زیادی در مورد این فلز گرانبها وجود دارد. در همین حال، به گفته برخی تحلیلگران، قیمت‌ها در هفته آینده نسبت به عناوین اقتصادی حساس خواهند بود.
قیمت لحظه ای فلزات گرانبها در بازار
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید